Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Buitenzinnig schreef:Dan zou ik inderdaad eerst de spieren trainen rondom de schoft, als deze weg gevallen zijn. Weet niet of dat het geval is hoor. Inderdaad, met de barefoot of longeren. Dan kan je altijd over een tijdje eens kijken of de Trekker weer goed ligt.
Dyonne schreef:BZ, voorkeuren zijn behoorlijk weg hoor wat erop mag. Grote kans zelfs dat het geen (semi)boomloos meer wordt.. Wel voorkeur voor redelijk dressuurmodel, geen hele diepe zit, en niet extreem lange zweetbladen.
Heb je een foto van die Hidalgo Venice Islandic? Zelf heb ik laatst wel Hidalgo zadels gezien, toen was ik er nog niet zo van gecharmeerd. En heb je hem in deze vorm als testzadel?
Wat betreft spieren trainen, dat is best lastig. Momenteel mag hij alleen lopen in stap en draf, zonder bijzet etc en geen zadel op. Maar alles wat ik heb zit snel strak, ook een schoftje en longeersingel. Hij heeft een aparte rug..
MaritB schreef:Buitenzinnig schreef:Dan zou ik inderdaad eerst de spieren trainen rondom de schoft, als deze weg gevallen zijn. Weet niet of dat het geval is hoor. Inderdaad, met de barefoot of longeren. Dan kan je altijd over een tijdje eens kijken of de Trekker weer goed ligt.
Nou ja weggevallen, de pony heeft in september voor het eerst iemand op zijn rug gehad en in december zijn weer gestopt met rijden vanwege zijn rug.
Echte spierontwikkeling is er niet geweest, ik denk namelijk dat ik in November het meeste heb gereden en dat was max 3x per week hooguit 20 minuten.
Nu trainen we hem wel aan de hand hoor, maar zoals Dyonne aangeeft er past weinig op hem
pmarena schreef:Och da's balen zeg.... wat dat betreft is het altijd een beetje rood waarschuwingslicht als je iets koopt met een ritssluiting (zadel, koffer, laarzen...enz.) waarbij het lipje afgebroken is.... dan heb je een beste kans dat er zo hard aan getrokken is dat het runnertje als volgende aan de beurt is![]()
Je hebt een zwarte rits denk ik? Ik zal zo meteen even kijken of ik daar nog een losse van heb liggen toevallig voor het geval die hele rits vervangen moet worden. Heb ooit een handjevol ritsen van Barefoot gekregen voor de ongelukkigen die hem sloopten
SuperLiesje schreef:Ik ga vandaag hopelijk het verschil voelen tussen de hidalgo venice 2 en mijn eigen barefoot London. Mag een rondje maken in het zadel van Rianneen wil daarna eens kijken of mijn eigen paardenbeest ook zin heeft in n ritje vandaag
ben heel benieuwd of ik veel verschil voel!
Dyonne schreef:Jomaro, Ik lees dat jij oa. een Ghost erop gehad hebt. Maar die zijn ook lang toch? Hoe lang is de Kent en Masters?
jomaro schreef:Ghost is lang maar op de een of andere manier ligt het toch niet slecht op een korte rug.
Wat wel bij mij haf dan het geval was dat lang en veel rijden met het ghost zadel hij heel veel ging struikelen
Daphneeeej schreef:Ik heb een ghost op een fries gehad. Deze had een vrij lange rug en zelfs op haar vond ik de ghost vrij lang. Voor haar werkte het wel echt perfect met de goede pad er onder liep ze als een zonnetje. Maar heb me altijd verbaast dat mensen de ghost gebruik(t)en op korte ruggetjes, leek me nooit prettig kunnen liggen op dat spoort ruggen.
SuperLiesje schreef:Nou, ik heb vandaag op de hidalgo venice 2 van Rianne mogen zitten, daarna heb ik "thuis" op m'n eigen paardenbeest met mijn barefoot London gezeten.
Vond t een heerlijk zadel! Maar zit ook lekker in m'n London. Zou graag beide zadels eens op m'n eigen proberen, want echt vergelijken is zo niet mogelijk
Wil dus over n tijdje graag een afspraak maken met Suzanne van buitenzinnig om eens het 1 en ander uit te proberen