Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maritje1991 schreef:Waarom wil deze weg doen?
yvonne1303 schreef:FireAndIce schreef:Mij is vandaag verteld dat een boomloos zadel geen goed idee is voor een Draver.
Vanwege de drukpunten (zitbeenknobbels en stijgbeugelaansluiting)
Ik ga toch voor een passend boomzadel.
Ik heb een semi boomloos voor mijn draver, een trekker pro endurance, bevalt prima.
FireAndIce schreef:Maar hoe weet je nou welk boomloos zadel bij je paard past?
Blijheid schreef:FireAndIce schreef:Maar hoe weet je nou welk boomloos zadel bij je paard past?
Bedenken wat je wil met een zadel, inlezen over voor en nadelen van verschillende merken, een model passen wat je het beste lijkt, als het wat lijkt een weekje ermee rijden, ondertussen heel kritisch blijven kijken naar je paard, en als het niet helemaal goed is wat anders passen. Zo doorgaan tot je iets vind waar zowel je paard als jijzelf enthousiast over bent.
Dat is mijn tactiek in elk geval.
Blijheid schreef:FireAndIce schreef:Maar hoe weet je nou welk boomloos zadel bij je paard past?
Bedenken wat je wil met een zadel, inlezen over voor en nadelen van verschillende merken, een model passen wat je het beste lijkt, als het wat lijkt een weekje ermee rijden, ondertussen heel kritisch blijven kijken naar je paard, en als het niet helemaal goed is wat anders passen. Zo doorgaan tot je iets vind waar zowel je paard als jijzelf enthousiast over bent.
Dat is mijn tactiek in elk geval.
Steeds een ander zadel proberen is toch ook niet goed voor haar.
Ze is nog niet zolang onder het zadel.