[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:36

Jujjj, mijn roma seat en bijbehorende pad zijn ook binnen gekomen. Morgen direct in gebruik nemen :j

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:55

Nu kom ik weer binnenvallen met een vraag :Y)
Ik vind die barefoot dekjes zo onbenullig duur! Als ik bijvoorbeeld een westernpad of andere drukverdelende pad (die in een iets lagere prijsklasse vallen) er onder leg, werkt dit gewoon?
Of werken alleen die dure boomlooszadel dekjes?
Of is er een oplossing om mijn hele collectie dekjes toch nog onder een boomloos zadel te krijgen?(Zou zonde zijn om alles in de kast te gooien)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:06

Je hebt ook halfpads die je kunt gebruiken onder je normale dekjes

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:11

Ik heb nu een normaal dekje onder mijn iberica, maar die heeft zelf inlages dus vandaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:42

Pien, als je passende dekjes hebt(kwa vorm) dan zou je er inlagevlakken onder kunnen (laten) maken

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 07:35

Je hebt ook goedkopere boomloos dekjes zoals die van kerbl bij agradi

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 10:31

jokari schreef:
Haha, nee dat is een rood zadel. Dat ik met rode schoensmeer heb behandeld omdat het niet rood genoeg was naar mijn zin. :D

Geeft dat niet heel erg af die rode schoensmeer?Zou als het mooi blijft zitten best leuk zijn om het zo te doen!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:12

@Viola: gaaf!! Ik hoop dat dat betekent dat ze in Nederland zijn aangekomen en de mijne dus ook snel wordt bezorgd :D

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:59

Oh Hallo! Ik meld me ook even aan! :D Dat ik nu pas achter dit topic kom.. Schandalig..

Ik ben trotse eigenaar van een BF JustAdjust. Eerder een Lexington gehad, maar ik kon niet wennen aan het opgesloten gevoel. Mijn voorkeur gaat uit naar dressuurzadels (dus ik kwijl nog steeds bij de London, de lexington en de barrydale.. ) Maar ik ben voor ruim verstelbaar gegaan. :)

Ben echt super blij met het zadel, alleen het inrijden duurt zo lang.. :') Had hem nieuw gekocht, nu heeft hij wel een poos stil gelegen vanwege een lelijke blessure. Maar met het het rijden glijd hij nog regelmatig. Nu heb ik me al een beetje ingelezen in dit topic. En ik heb nog een elastische banaansingel liggen, dus die ga ik eens proberen. Sowieso zal ik zelf ook wel scheef zitten waardoor hij schuift..

Opstijgen bij nieuwe zadels vind ik ook zo'n probleem. Het schuift enorm. :o vanaf de grond kom je er niet zomaar bij, en een krukje neem je niet even mee op buitenrit.

We zijn nu nog aan het revalideren, maar stapje voor stapje komen we er wel. :) Ik ben gezegend met barefoot (een echte fan :o ) Pony is er ook veel beter gaan ontspannen hiermee.

Heb alleen nog ruzie met de hoofdstellen van BF dat die dan weer niet in maat pony zijn.. O:)

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:05

Hier ook een nieuw spookje binnen!

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:27

Nu kan ik echt niet meer wachten!!!! :):)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:33

pleiada schreef:
jokari schreef:
Haha, nee dat is een rood zadel. Dat ik met rode schoensmeer heb behandeld omdat het niet rood genoeg was naar mijn zin. :D

Geeft dat niet heel erg af die rode schoensmeer?Zou als het mooi blijft zitten best leuk zijn om het zo te doen!

Ik heb de eerste paar keer toch wel opzettelijk met een rode rijbroek gereden ja. :D Want dat gaat in het begin best wel hard af. Ik mocht enkel op een handdoekje mee in de auto. _O- Maar dit heeft natuurlijk enkel nut bij een zadel dat reeds rood is van zichzelf, op een zwart zadel weet ik zelfs niet of je de rode schoensmeer überhaupt zou zien.

Fijn Loeretteeee, dat jullie beiden tevreden zijn over het zadel !

Teteltee, dewelke ? :D

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:41

Loretteeee schreef:
Oh Hallo! Ik meld me ook even aan! :D Dat ik nu pas achter dit topic kom.. Schandalig..

Ik ben trotse eigenaar van een BF JustAdjust. Eerder een Lexington gehad, maar ik kon niet wennen aan het opgesloten gevoel. Mijn voorkeur gaat uit naar dressuurzadels (dus ik kwijl nog steeds bij de London, de lexington en de barrydale.. ) Maar ik ben voor ruim verstelbaar gegaan. :)

Ben echt super blij met het zadel, alleen het inrijden duurt zo lang.. :') Had hem nieuw gekocht, nu heeft hij wel een poos stil gelegen vanwege een lelijke blessure. Maar met het het rijden glijd hij nog regelmatig. Nu heb ik me al een beetje ingelezen in dit topic. En ik heb nog een elastische banaansingel liggen, dus die ga ik eens proberen. Sowieso zal ik zelf ook wel scheef zitten waardoor hij schuift..

Opstijgen bij nieuwe zadels vind ik ook zo'n probleem. Het schuift enorm. :o vanaf de grond kom je er niet zomaar bij, en een krukje neem je niet even mee op buitenrit.

We zijn nu nog aan het revalideren, maar stapje voor stapje komen we er wel. :) Ik ben gezegend met barefoot (een echte fan :o ) Pony is er ook veel beter gaan ontspannen hiermee.

Heb alleen nog ruzie met de hoofdstellen van BF dat die dan weer niet in maat pony zijn.. O:)

Buitenzinnig heeft een opstaphulp te koop. Is dat misschien iets voor je? Ik heb er zelf ook een. Zelfgemaakt, want voor mijn Belg was die van Buitenzinnig te klein.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:46

Die opstaphulp werkte bij mij inderdaad goed in het begin! Tegenwoordig stap ik altijd op via een picknicktafel dus paard heeft niets meer te lijden ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 12:48

Ik heb de eerste paar keer toch wel opzettelijk met een rode rijbroek gereden ja. :D Want dat gaat in het begin best wel hard af. Ik mocht enkel op een handdoekje mee in de auto. _O- Maar dit heeft natuurlijk enkel nut bij een zadel dat reeds rood is van zichzelf, op een zwart zadel weet ik zelfs niet of je de rode schoensmeer überhaupt zou zien.

Haha ja dat snap ik,maar dan koop ik een bordeaux zitting en ga ook met schoensmeer aan de slag
Laatst bijgewerkt door pleiada op 23-07-15 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:02

joh dat bordeaux is veel te mooi om te mishandelen met rooie smeer. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:17

Nou dat weet ik nog zo net niet :D

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:31

Teteltee schreef:

Ik zag net jouw advertentie op marktplaats voorbij komen. Daarin staat nog niet dat je ook de Ghosts bij jou kan passen :-)

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 16:39

Oeh, ik zie hem ook, dat wordt updaten! :j

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:24

Oh goed punt Jennyxx, bedankt! Nooit meer bijgewerkt die advertentie inderdaad.. Ga het zo gelijk doen!

Lorette: Hee, een mede-Hoeksche Waardse :) Is de maat pommel wel goed?

Jokari: Een zwart vetlederen Quilty met schaapzitting. Had nog geen model met korte zweetbladen in de normale maat, alleen Quevis en Quilty piccolo, dus niet iedereen kon de korte zweetbladen uitproberen. En nu dus ook een schaapje in een normale maat (had ik al op de Quilty piccolo), sowieso handig dat mensen in alle maten dat nu kunnen testen maar het maakt de normale maat weer net iets krapper, wat voor sommige mensen gunstig(er) is, ikzelf zit hier ook precies goed in, piccolo was op lange ritten toch wat te krap maar normale maat voelde weer te ruim.. Zo precies goed, perfect voor de mensen die tussen 2 maten in vallen :)

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:36

Ik heb alweer een vraag :+
Ik krijg een testzadel 3 dagen voor een belangrijke wedstrijd, ik heb mijn oude zadel dan nog thuis liggen.
Als mijn merrie echt heel goed reageert op dit testzadel wil ik het misschien ook gebruiken met die wedstrijd met met die wedstrijd moet je zonder dekje rijden(het is een keuring en ze moeten het paard zo goed mogelijk zien ofzo) kan ik voor die 20 minuten zonder pad rijden of moet ik dan toch echt voor mijn oude zadel gaan? Ik zat er aan te denken om met pad in te rijden en vlak voordat ik moet het er onder weg te halen(als dit een optie is) Wat denken jullie? Is dat voor die paar minuten te doen of niet?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:47

Teteltee schreef:

Foto. :D

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 17:50

Ik weet niet wat voor wedstrijd het is en wat voor testzadel je krijgt, maar mag je op die wedstrijd sowieso wel met een niet engels zadel rijden?
Als dat wel mag en je paard loopt lekker zonder pad onder het zadel dan kan dat best wel voor die eventjes. Ik zou het wl van te voren proberen want er is ook nog best kans dat je paardje gevoelig is en niet fijn loopt zonder pad eronder en da zou zonde zijn van je wedstrijd.

Ik heb vanmorgen ghostje er weer op gehad en nu met pad met inlages. Dat lag toch beter, maar na het rijden we twee grote droge plekken ter hoogte van de beugel ophanging. Wel echt grote plekken dus geen zorgelijke druk puntjes ofzo.
Draven voelde al een stuk vertrouwder. Nu wel met degelijke rijschoenen en chaps dus dat scheelde al een hele hoop, verder is he gewoon nog even wennen.

Teteltee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:13

Tadaaa, met zadelhoes die Ghost nu ook kan leveren (toch, Buitenzinnig/Kwetal?)

Afbeelding

Afbeelding

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:26

viola schreef:
Ik weet niet wat voor wedstrijd het is en wat voor testzadel je krijgt, maar mag je op die wedstrijd sowieso wel met een niet engels zadel rijden?
Als dat wel mag en je paard loopt lekker zonder pad onder het zadel dan kan dat best wel voor die eventjes. Ik zou het wl van te voren proberen want er is ook nog best kans dat je paardje gevoelig is en niet fijn loopt zonder pad eronder en da zou zonde zijn van je wedstrijd.

Ik heb vanmorgen ghostje er weer op gehad en nu met pad met inlages. Dat lag toch beter, maar na het rijden we twee grote droge plekken ter hoogte van de beugel ophanging. Wel echt grote plekken dus geen zorgelijke druk puntjes ofzo.
Draven voelde al een stuk vertrouwder. Nu wel met degelijke rijschoenen en chaps dus dat scheelde al een hele hoop, verder is he gewoon nog even wennen.

Je mag op deze wedstrijd met alles rijden wat geen fork en fenders heeft :Y)
Bedankt voor het antwoord! Ik zal het eerst even testen. :j