Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pleiada schreef:jokari schreef:Haha, nee dat is een rood zadel. Dat ik met rode schoensmeer heb behandeld omdat het niet rood genoeg was naar mijn zin.
Geeft dat niet heel erg af die rode schoensmeer?Zou als het mooi blijft zitten best leuk zijn om het zo te doen!
Loretteeee schreef:Oh Hallo! Ik meld me ook even aan!Dat ik nu pas achter dit topic kom.. Schandalig..
Ik ben trotse eigenaar van een BF JustAdjust. Eerder een Lexington gehad, maar ik kon niet wennen aan het opgesloten gevoel. Mijn voorkeur gaat uit naar dressuurzadels (dus ik kwijl nog steeds bij de London, de lexington en de barrydale.. ) Maar ik ben voor ruim verstelbaar gegaan.
Ben echt super blij met het zadel, alleen het inrijden duurt zo lang..Had hem nieuw gekocht, nu heeft hij wel een poos stil gelegen vanwege een lelijke blessure. Maar met het het rijden glijd hij nog regelmatig. Nu heb ik me al een beetje ingelezen in dit topic. En ik heb nog een elastische banaansingel liggen, dus die ga ik eens proberen. Sowieso zal ik zelf ook wel scheef zitten waardoor hij schuift..
Opstijgen bij nieuwe zadels vind ik ook zo'n probleem. Het schuift enorm.vanaf de grond kom je er niet zomaar bij, en een krukje neem je niet even mee op buitenrit.
We zijn nu nog aan het revalideren, maar stapje voor stapje komen we er wel.Ik ben gezegend met barefoot (een echte fan
) Pony is er ook veel beter gaan ontspannen hiermee.
Heb alleen nog ruzie met de hoofdstellen van BF dat die dan weer niet in maat pony zijn..
viola schreef:Ik weet niet wat voor wedstrijd het is en wat voor testzadel je krijgt, maar mag je op die wedstrijd sowieso wel met een niet engels zadel rijden?
Als dat wel mag en je paard loopt lekker zonder pad onder het zadel dan kan dat best wel voor die eventjes. Ik zou het wl van te voren proberen want er is ook nog best kans dat je paardje gevoelig is en niet fijn loopt zonder pad eronder en da zou zonde zijn van je wedstrijd.
Ik heb vanmorgen ghostje er weer op gehad en nu met pad met inlages. Dat lag toch beter, maar na het rijden we twee grote droge plekken ter hoogte van de beugel ophanging. Wel echt grote plekken dus geen zorgelijke druk puntjes ofzo.
Draven voelde al een stuk vertrouwder. Nu wel met degelijke rijschoenen en chaps dus dat scheelde al een hele hoop, verder is he gewoon nog even wennen.