Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
terpentijn schreef:heb de Micklem Multi Bridle gisteren binnengekregen en vanmorgen aangepast. Maat Cob.
Zat meteen goed, had bakstukken op tweede gaatje van boven en de keel en kinriem op 't laatste gaatje.
Alleen jammer dat ik het echt geen MOOI hoofdstel vind, lomp en grof, en ook de koperkleurige gespen vind ik niet mooi.
Maar goed, daat ging 't ook niet om.
Heb de kinband met kinkussen er nu onder zitten, en geen bit er in (medium sterkte).
Weet nog niet of ik dat zo laat, misschien haal ik die kinband wel weer er af.
Ik moet er nog mee gaan rijden, dus we zullen zien.
Vientje schreef:De mijne was dat, die wat spastisch deed met hoofdstel omdoen bij gewone hoofdstellen (nou ja, af en toe met haar hoofd slaan en rondzwiepen, en als je dan niet uitkijkt met hoe jouw handen haar hoofd volgen vliegt ze idd naar achter omdat ze schrikt van je hand bij haar oog). Hoofdstel omdoen vond ze in elk geval erger dan aansingelen
Met de Micklem binnen een week absoluut geen problemen meer, hoofdstel omdoen is nu synoniem aan "knuffeltijd". Zo'n verschil had ik niet verwacht in elk geval! Achteraf blijkt ze dus idd de drukpunten van haar eerdere (ook met anatomisch kopstuk etc!) hoofdstellen niet prettig te vinden. De Micklem is madame erg over te sprekenZe loopt er ook erg fijn op, veel makkelijker constant in de aanleuning.
Ik doe het hoofdstel gewoon om in zijn geheel, maar de methode die Pippaa noemt is ook een goede.
minetje schreef:Zijn er hier ook mensen die de competition bitloos gebruiken? Is deze nou echt zoveel minder stevig (en daardoor niet bitloos te gebruiken) dan de multi?![]()
Ik rij bitloos en kan nu voor een ontzettend aantrekkelijke prijs een competition kopen..
DianXX schreef:minetje schreef:Zijn er hier ook mensen die de competition bitloos gebruiken? Is deze nou echt zoveel minder stevig (en daardoor niet bitloos te gebruiken) dan de multi?![]()
Ik rij bitloos en kan nu voor een ontzettend aantrekkelijke prijs een competition kopen..
Ja ik! Ik heb hem nog niet super vaak gebruikt, maar al wel een aantal keren.
Hij is wat dunner en misschien daarom minder stevig. Maar je moet ook niet keihard gaan trekken.
En van een keer trekken gaat hij niet stuk.
saskiaojan schreef:Hallo,
Komt ook even binnenvallen. Ik wil graag de competitie bestellen voor mijn D pony, wat denken jullie dat ik voor maat nodig heb? Pony of Cob, ik twijfel namelijk hoe ze vallen.