[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirijam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:33

Dyonne schreef:
Houden jullie het wel een beetje ontopic hier? Blijft wel een topic op HAR natuurlijk. Voor echt gekletst is er het topic in de HK. Zou het zonde vinden als dit topic daar ook heen verhuisd omdat er veel informatie gedeeld wordt.

Hier gelijk maar een ontopic post. ;)
Benieuwd wat jullie van het formaat zadel vinden op deze pony.
[ Afbeelding ]

Is dit een maat 1 of 2? Ik vindt het best kunnen. :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 16:41

Buitenzinnig schreef:
Wie weet ;)
Zoek je iets? :+

Had drie zadels waarvan er nu twee verkocht zijn. Maar eigenlijk moet ik gewoon wachten tot ik zeker weet dat mijn haf weer goed gezond is en we weer kunnen rijden.
En of ik dan van de drie het juiste zadel heb overgehouden :D geen idee heb er nog niet mee kunnen rijden :o
Is het niet het juiste zadel dan zoek ik dus iets :D

Buitenzinnig

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:01

Ah, duidelijk :D

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:19

Buitenzinnig schreef:
Ah, duidelijk :D

En ik wacht natuurlijk in spanning op Kwetal met het nieuwe GHOST zadel :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:23

Ik reageer even in chronologische volgorde hoor, zit al 2 weken half in een griepje en krijg weer knap koppijn :o

Cheyenne met een korting...ehm momenteel heb ik van DryTex sowieso alleen nette zadels liggen, misschien dat er nog een lederen tussen zit met een schrap of vouw maar een 2e hands DryTexje is dan nog steeds al snel goedkoper hoor :j

Ja gaaf hè die MyBF Cherokee! Je bedoelt die zwart-bruin-rode neem ik aan?
Klant heeft die online gemaakt, ik vond het ontwerp wel wat gewaagd :=

Maar toen ik hem binnen kreeg vond ik hem direct wel heel erg gaaf eigenlijk :oo
Dat was een seconde voordat ik schrok dat hij een gewone pommel had gekregen en niet de fork waar de klant om had gevraagd en die ik echt heel duidelijk erbij besteld had -O-

Dus er is een hele nieuwe gemaakt voor de klant en deze is nu over voor de liefhebber die hier wel mee rond durft te rijden, zo'n pittig zadeltje :j

O Dyonne, dat zadeltje staat toch prima +:)+ Is helemaal niet zo lang toch? :)
Was dat om eens te proberen? Wat vond je ervan :)

Nou zeg Kirsha....iedereen voor niks voor je aan het werk geweest :P
Jammer joh dat het niet gelukt is :(:)

Nieuwe Ghost van Kwetal..... ik heb wat tipjes van sluiers gezien en vind het erg veelbelovend :j
Moet wel nog wat verder uitgewerkt worden (ontwerp-fase) maar ik weet zeker dat Don hele leuke modellen kan gaan plaatsen als ze zover zijn :j

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:25

Kirsha schreef:
Nou, hierbij dan de ontknoping -O- Er stond sinds gisteren een F.R.A. barebackpad op Marktplaats, nog zo'n oude Dardo, de wannabe-Barefoot zeg maar. En de verkoper kwam uit Leeuwarden, ideaal voor mij dus. Dus direct gemaild, gebeld, alles, maar helaas... Krijg net een berichtje dat de pad al is verkocht. Haal dan verdorie ook de advertentie eraf, want die staat er nog steeds op :P

-O- meh wat een bummer!

Ik dacht ook dat offtopic mocht, ik dacht zelfs dat we in de HK zaten :o Zadel ziet er heerlijk uit met dat bontje!

Mayflower_ veel plezier met testen! Hoop dat ie bevalt! :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:25

Die Cherokee vind ik inderdaad ook erg gaaf, zelfs al is rood niet mijn kleur (ik vind het op de foto's trouwens wat roze lijken, dat staat ook wel). Persoonlijk lijkt het me dan weer geen porem met een fork :o Wordt het minder 'meisjesachtig' van.

Ja ik baal er wel van :( Maar aan de andere kant, ik wilde toch liefst een bruine :=

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:27

Troost je daar maar mee, meid :(:)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:27

pmarena schreef:
Nieuwe Ghost van Kwetal..... ik heb wat tipjes van sluiers gezien en vind het erg veelbelovend :j
Moet wel nog wat verder uitgewerkt worden (ontwerp-fase) maar ik weet zeker dat Don hele leuke modellen kan gaan plaatsen als ze zover zijn :j

Beterschap!

Heb inderdaad ook al achter de schermen mee mogen kijken, ziet er veelbelovend uit inderdaad!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 17:34

Pmarena Beterschap

Zit hier ook achter het scherm te kijken maar zie niets helaas geen veelbelovende ghost |(

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:03

bah Kirsha, jammer ! Ander en beter, zeggen we hier. :D Maar wel rottig ja, dat mensen advertenties vaak te lang online laten (vind ik hier op de markt ook zo'n crime).

Pmarena, beterschap. Ik ben solidair met je, met dank aan mijn baas die per sé wou komen werken ipv in zijn bed te blijven. :roll:
Ja, idd die zwart-bruin-rode, geweldig ding. En gewone pommel ipv fork vind ik nu juist wel goed. 't Is dat ik het hier thuis niet meer verkocht krijg om nóg een zadel te kopen, want anders zou ik het misschien wel durven riskeren (neem aan dat ie niet eerst eens te testen is).

Oh dat belooft, voor de Ghost ! Heel erg benieuwd ! Nooit mee gereden, maar altijd een heel mooi modelletje gevonden. Veel te lang, dat wel. Dus ben benieuwd wat er nu aangepast kan / zal worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:09

Grappig dat je het zegt want deze MyBF is dus juist de Cherokee die genomineerd staat om als testzadel de deur uit te gaan als iemand een Cherokee wil testen :D

Met het idee: deze mag toch al met korting weg, als hij licht gebruikt zou zijn is het nog steeds een mooie prijs en wellicht is de eerste tester wel direct zo enthousiast erover dat die hem direct zelf wil houden..... je weet het niet, wie niet waagt... :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:14

*heeft bovenstaande post niet gelezen* :D
Nu, gezien het vroege sluitingsuur in de winter bij 'onze' boer, kan ik ten vroegste in april echt rijden 's avonds. En het zadel nu laten afkomen om het dan alleen in het weekend te kunnen proberen, is ook maar stom.
En ik zou zeggen, ik koop het over en als het mij niet bevalt, verkoop ik het weer, maar dat lijkt mij nog niet zo simpel met zo'n gepersonaliseerd zadeltje.

Poown heeft momenteel trouwens schimmel, dus een testzadel opvragen vind ik nu geen optie. Ik wil niet eens mijn eigen spullen erop leggen zolang het niet weg is. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 19:27

Nee dat zou ik zeker niet doen, tenzij je hem zo geweldig super-de-puper jubeldejubel vindt dat je hem MOET hebben :P

Maar bij gewoon: geinig om er misschien bij te hebben...zou ik hem laten liggen :j

He bah, schimmel.... al een prei geprobeerd? :P
(beterschap :(:) )

dodootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:44

Die losse kniewrongen op je site zijn die geschikt voor de dijwrong seatsaver?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:06

Vandaag de Cherokee van een stalgenoot op mijn paard gelegd. Mijn vriend wilde ook graag eens rijden, maar op mijn Atlanta (met VPS) voelde hij zich wat onzeker. Vandaag dus de Cherokee (zonder VPS) geprobeerd. Het beviel hem een stuk beter. Toen ik er daarna nog even op ging rijden, vielen mij een aantal dingen op. Ik zat veel breder dan op de Atlanta. Maar door de hogere cantle (of misschien meer ingezakte seatsaver), de kniestukken en de "schuine blokjes" in de Engelse stijgbeugels zat ik wel een stuk meer opgesloten en steviger. Maar door de langere zweetbladen heb je wel weer minder contact voor mijn gevoel. Dus welke van de twee nou echt fijner is..... Ik denk dat ik zelf toch kies voor de vrije zit van de Atlanta.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:25

tjaakje schreef:
Vandaag de Cherokee van een stalgenoot op mijn paard gelegd. Mijn vriend wilde ook graag eens rijden, maar op mijn Atlanta (met VPS) voelde hij zich wat onzeker. Vandaag dus de Cherokee (zonder VPS) geprobeerd. Het beviel hem een stuk beter. Toen ik er daarna nog even op ging rijden, vielen mij een aantal dingen op. Ik zat veel breder dan op de Atlanta. Maar door de hogere cantle (of misschien meer ingezakte seatsaver), de kniestukken en de "schuine blokjes" in de Engelse stijgbeugels zat ik wel een stuk meer opgesloten en steviger. Maar door de langere zweetbladen heb je wel weer minder contact voor mijn gevoel. Dus welke van de twee nou echt fijner is..... Ik denk dat ik zelf toch kies voor de vrije zit van de Atlanta.

Ik vind de cherokee inderdaad ook vrij robuust en breed zitten, het close contact gevoel had ik veel meer op de arizona van een stalgenootje. De nog redelijk aanwezige kniestukken hadden voor mij ook niet gehoeven...
De atlanta vind ik het mooist, maar het liefst had ik iets als een cheyenne gehad. Aangezien mijn paard een nogal groot buikoppervlak heeft (ja, ook al van zichzelf, maar er mag nog wel wat afgetraind worden :P) staat iets met een zweetblad mooier dan zo'n zadel er alleen bovenop. Maar helaas hebben beide zadels de singelstoten te ver naar achteren, waardoor ze zelfs met een anatomische singel waarschijnlijk niet goed blijven liggen. De cherokee blijft prachtig liggen en staat ook nog eens heel mooi, maar het gevoel is idd minder en hij zit breed.
We rijden er heel fijn mee hoor, maar als ik iets aan mag merken, is dit het ;)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:38

ik kan nu een arizona zonder vps kopen, maar ik zit echt enorm te twijfelen of dat iets is voor ons
kunnen jullie mij wat voor en nadelen extra geven zodat ik nog meer kan twijfelen :D

het gaat om een fries ( zie profiel)

en ja ik weet dat er al veel dingen besproken zijn hierover, maar wil graag feedback specifiek voor mij nu ;)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 00:12

Dyonne schreef:
Houden jullie het wel een beetje ontopic hier? Blijft wel een topic op HAR natuurlijk. Voor echt gekletst is er het topic in de HK. Zou het zonde vinden als dit topic daar ook heen verhuisd omdat er veel informatie gedeeld wordt.

Hier gelijk maar een ontopic post. ;)
Benieuwd wat jullie van het formaat zadel vinden op deze pony.
[ Afbeelding ]

He daar is mijn zadel :D

Op deze foto ligt het zadel goed, al gaat het wel schuiven in beweging. Voornamelijk naar voren want Carwyn is een echte pony. Korte rug, zeer breed en een ronde buik :+

Ik heb twijfels of het te lang is. Al scheelt het wel dat het boomloos is.
Het zadel is een maat 1, maar Carwyn heeft een brede ver doorlopende schoft en dat maakt het wel lastiger.

Wat hebben jullie zoal op de korte pony's? (denk aan max 45 cm)

Momenteel ben ik de enige die Carwyn rijd en ik pas wel in een 17 inch/maat 1.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:04

Op mijn haflinger ook met korte rug. Heeft een ghost , trekker pro endurance en luxus , randolls, barefoot london, sensation, freemax gelegen. Nu ligt er nog een boomzadel kent en masters te wachten. Veel zadel waren het uiteindelijk toch niet. Of door te breed zitten of door te lang. En met een aantal zadel liep meneer gewoon niet meer. Het trekker zadel ligt eigenlijk voor mijn haf het beste. 50 cm zadel maar kussens zijn vaak korter.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:47

Ik ben op zoek naar ervaringen met de sensation.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 09:51

Marit, ik denk dat je naar de BF wil, maar dacht, laat ik toch maar reageren :P

Ik kan bij pony's met korte ruggetjes goed uit de voeten met een Hidalgo Venice Islandic, 17" en 45cm kussens eronder. Met een 17,5" kun je er ook nog 45cm kussens onder doen.
Ook, zoals hierboven al gezegd, kom je een heel eind met een Trekker zadel met korte kussens.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:30

Oke.. De Hidalgo Venice ll mag uit het testzadel assortiment

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:38

Sensation zadel model van 7 jaar terug. Lag heel goed op mijn haflinger. Liep er mooi ruim mee. Maar ik kreeg elke keer een slapend rechterbeen Waar na 20 min. rijden geen gevoel meer in zat. En ik vaak lopend naast mijn haf het rondje polder deed. Kwaliteit prijs vond ik toen niet kloppen. Prijs te hoog t.o.v de kwaliteit.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 10:57

dodootje schreef:
Die losse kniewrongen op je site zijn die geschikt voor de dijwrong seatsaver?

Ik vind van niet, het zijn echt dunne streepjes van dressuurwrongen voor onder kniestukken....daar heb je zo goed als niks aan als dijwrongen :n