Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) Citaat:De pad kan op 30 graden gewassen worden, bij voorkeur op het wol-wasprogramma en met wasmiddel speciaal voor wol / lamsvel. Dekjes altijd extra goed uitspoelen om te voorkomen dat er zeepresten achter blijven die de huid van het paard kunnen gaan irriteren. De inlages kunnen gewoon in de pad blijven zitten.
Let op! De inlages zijn door hun open structuur niet geschikt om uit de pad te trekken, doe je dat toch dan heb je een grote kans dat ze scheuren.

... en niet verder gekeken... sorry.

beetje te lang
. Njah om het erhaal kort te maken het zadel past dus absoluut niet meer. Ook nit zo gek als je kijkt naar verschil tussen toen en nu:
. Nu denk ik wellicht aan boomloos klinkt leuk zo flexibel zadel, geeft mee, toch nog drukverdeling of niet?
maar wil graag hard voor werken. Mijn paard is 155 ik ben 170 en weeg rond de 70 kilo (enfin dus ik ben geen veertje op mega paard ofzo het moet wel goede druk verdeling zijn). Nu is de vraag uiteraard kan dit met een boomloos? Zelf al aan trekker gedacht maar las dan ook weer wat mindere verhalen in dit topic?
Ik heb deze getest via www.skyriding.nl, uiteindelijk niet gekocht omdat het wel perfect op m'n pony lag, maar voor mezelf niet fijn zat 
, mjah dat rood hoefde van mij ook niet perse hoor kwam zo uit
sorry 

(en ik ben ook wel es 6 uur onderweg geweest met een vpsloos zadel)

en met oog op slecht weer wou ik een goede bak dus een gevonden maar ja is wel paar kilometer rijden erheen. opzich gaat dat allemaal wel met de bbp maar geef eerlijk toe dat ik deep down een verschrikkelijke angsthaas ben en vind dat dan toch ook elke keer weer doodeng
ondanks dat paardje doodbraaf is
. stiekem wil ik toch ook wel af en toe weer eens een fatsoenlijk buitenritje doen
als het droog is doen we veel op de wei ook maar heb te weinig gras (en een te explosief/werkwillend paardje
) om bij iets slechter weer daar iets op te doen.
dacht bij mezelf en dan vlgnd jaar 2 ofzo
.
. had idd inmiddels gevonden dat het .be was haha maar prijzig 

hoe werken die maten in godsnaam? Verder mag er absoluut niks van leer of een ander dierlijk product in het zadel zitten. Hoe het er verder uitziet is niet belangrijk. Welke prijsklasse moet ik denken?