Okee, thanks. Ik las dat die Multi erg klein uitvalt, vandaar dat ik me afvroeg of ik dan met Cob wel uit zou komen. Het is idd de bedoeling om bitloos te rijden, ze heeft echt iets tegen het bit.
Dat nieuwste model, is dat ook geschikt voor bitloos, en nogmaals; zijn er al foto's of plaatjes ergens van?
Volgens mij zijn daar nog geen plaatjes van beschikbaar. En ik dacht te lezen paar pagina's terug dat dat een "nieuwe" versie is van de multi, dus dan zou je er inderdaad bitloos mee kunnen rijden!
amies100
Geplaatst: 22-09-14 09:21
Wie weet waarom het stuk achter de oren verschilt bij deze hoofdstellen? Bij de competition is het direct achter de oren uitgesneden en en bij de multi bridle juist aan de achterkant
Anies100, ik denk dat je één van de kopstukken verkeerd om hebt. Ik heb de Multi en de Competion en behalve het bandje voor de bitloze optomingen op de Multi zit er geen verschil tussen.
Bij die Competition zit hij echt verkeerd op de foto van de site van EJ. Er is een serie waarbij het kopstuk verkeerd geponst is, misschien dat daar het misverstand vandaan komt.
Eerder in dit topic kan je lezen dat ik daarover met William Micklem heb gemaild. Hij heeft toen bevestigd dat het kopstuk met het brede stuk naar de ruiter toe moet.
dat snap ik, maar een sidepul hoef je toch niet om te bouwen? die is toch rechtstreeks aan de ringen. heb gisteren voor de zekerheid de multi gehaalt. Ben benieuwd wat meneer hier van gaat vinden. Hij is een headshaker en heel gevoelig achter zijn oren.
De competition is van soepeler leer. Er komen toch andere krachten op te staan als je hem bitloos gaat gebruiken. Als ik zie hoe de reacties waren bij een hoofdstel wat kapot gegaan was door het longeren, dan zou ik de gok er niet op wagen.
nee daarom ging ik voor de multi. Alleen is het wel de bedoeling om straks weer wedstrijden te starten als het weer goed gaat. En moeten we dus het ringetje eraf halen. Dus voor het longeren gaat het hem niet meer worden denk ik. Wie start eigenlijk bitloos met een multi (zonder ringetje) ???
Op zich een logische gedachtengang, maar omdat in dat gebied wat zenuwbanen liggen heeft Micklem die juist willen ontlasten en daarom zit het kopstuk met het brede kant naar de ruiter toe.
vandaag mijn bestelde Multi binnen gekregen en nu past ie niet heb ik nou gewoon zo'n scheve fries of hebben meer mensen dit probleem met dit hoofdstel?
Heb idd full/paard besteld Als de neusriem op goede hoogte zit dan zit de keelriem te hoog. Als de keelriem goed zit dan zit de neusriem erg laag. Kopstuk zit netjes Zou dat dan met een maat groter beter zitten of zou t dan nog niet kloppen
Het klinkt eerder alsof je een maat kleiner nodig hebt, als je zegt dat de keelriem te hoog zit wanneer je de neusriem goed hebt, betekend dat dat het stuk tussen je keel- en neusriem te lang is, lijkt mij.