Zadelmarkt-zadel in stukjes

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Milly_

Re: Zadelmarkt-zadel in stukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:48

is een verrassing Haha! haha, ik moet wel zeggen dat dit zadel volgens mij al meer dan 10jaar oud is en al wat geleden heeft, ik heb hem tweedehands gekocht met al wat scheuren en gaten in het leer, en volgens mij had de vorige eigenaar hem ook niet nieuw gekocht. Geen idee dus hou oud hij is, maar ik vind alleszinds nergens op internet het model en typpe.

Ik zal al wat verklappen: de boom is uit metaal(ijzer whatever) en is wel al beetje roestig, en er zitten ook spijkers in, wel veel netter dan in het zadelmarktzadel.En die zaten er nog erg stevig in, heb serieus wat mogen scheuren/snijden/trekken. Ook zaten de spijkers netjes op een rij enzo, niet zo als bij het zadelmarktzadel zomaar ergens bijéén gespijkerd.
ja, ik vind het een heel groot verschil.
En nu moeten jullie weer wachten tot vanavond Haha!
Ben aan het verven in mijn nieuwe huis, en fotos uploaden duurt hier heel lang(trage verbinding enzo) dus nog even geduld..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:55

Schiet eens op met verven Huilen van het lachen , LOL.
Ik ben erg benieuwd hoor! Vind het reuze interessant om te zien Ja . Heb hier nog niet eerder een bericht geplaatst, maar wel meegelezen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:51

sorry meiden, ben al een uur of 3 bezig die fotos erop te krijgen, ik zit met een enorm trage verbinding en oude pc... Ik doe mijn best ze er vanavond nog op te krijgen..Ik kan zelf niet veel anders doen dan wachten

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 00:22

nog steeds maar 14% gedownload Boos! spijt me erg maar het zal echt voor morgen zijn..

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:27

ik ben ook zéér benieuwd!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:39

@Milly_ maak je voor jouw foto's wel een nieuw topic aan? Dat leest wat makkelijker en dan hebben we de foto's ook meteen in de beginpost Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:53

En dan de link hier plaatsen Haha!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:55

Ja idd!! ben erg benieuwd Haha!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:20

wacht af Clown

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:31

Boos! het is echt een regelrechte ramp met die pc hier, heb vanochtend begonnen met laden(rond 7u) en tot nu toe zijn er nog maar 3 fotos geladen!
Ik kan ze anders aan iemand doorsturen via email als iemand zich geroepen voelt ze op hun album te zetten Clown Om mij dan gewoon het adres te sturen, want ik zal misschien best wel wat commentaar erbij moeten zetten. .
iemand?

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:36

je hebt pm

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:47

jeetje milly wat een ellende met je huis zeg!
ben wel erg benieuwd naar de foto's? wacht het af...

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 13:56

achja, er zijn altijd ergere dingen hé Lachen
we zijn bezig met de fotos

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:03

mesastamp schreef:
Charaz schreef:
Geweldig dat je dit zadel uit elkaar hebt gehaald en de foto's op bokt hebt geplaatst!!!

Voor mij een goede reden om geen zadelmarkt-zadel te koop. De boom, vulling, spijkers, geperste leer, vering in de boom doe mij maar een kwaliteitszadel.

ik vind dit grote onzin want dit zadel was toch al wel ouder, dat zagje zo ook el, en haal dan ook maar eens een duur zadel uit elkaar van een degelijk merk, vrees dat het niet veel beters is hoor

heb je nu i iedr geval je zin om zadelmarkt nog verder af te zei ken

erhm, sorry , heb wel eens een antieke daaleman gesloopt , zadel was minstens 30 jaar oud en helaas gesloopt door ene rolgrage fjord en een niet oplettende verzorgster
en een kapotte spalding waar de boom van in gruzels lag , een zadel van een tien jaar oud (ook een dergelijke actie als met de daaleman)
wat daarin zit is niet te vergelijken met een zadel als waar dit topic mee gestart is
de kwalieteit van gebruikte materialen is vele malen beter, de afwerking is ook heel wat gerichter, strakker en degelijker
en ook de manier waarop het in elkaar gezet is is kwa kwaliteit en afwerking gewoon zo veel malen beter , dat een zadel als het gesloopte zadel van dit topic niet eens in aanmerking zou mogen komen om de naam zadel te mogen dragen

dit heeft niets te maken met afzeiken van een merk of verkoper om het afzeiken maar gewoon een kwestie kwaliteit ,en vakmanschap

linn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:08

Wat een bende zeg! En nagaan dat ik ook een vzh zadel een maandje heb gehad maar aangezien ik er ten eerste niet lekker op zat, geen kniewrongen niks en hi zat als een plank en dan ook nog een bagger leer.. Nja als het leer te noemen is.. Heb nu heerlijk een kwaliteits merkzadel..
Dat ze dit nog verkopen..

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:47

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:17

Weer een goede reden om een goed zadel te kopen! Haha!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 14:35

zo dat is nog eens wat anders

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:27

Echt een heel veschil met het merkzadel! Weet wel wat voor zadel ik niet zal kopen Clown

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:24

iedereen heeft nu wel commentaar op het zadel, maar sloop eens een ''kwaliteits zadel'' uit elkaar!
misschien schrik je dan ook wel als je ziet wat daar inzit.
mijn kennis (zit al 20 jaar in de paardensport) zegt dat zadelmarkt zadels gewoon beter onderhouden moeten worden. je moet ze minimaal 2 keer per maand echt goed in het vet zetten. anders gaat het leer scheuren, dit heb je met een kieffer zadel dus veel minder snel,
ook zul je met een zadelmarkt zadel, geen 40 jaar doen. maar als je er zuinig op bent, wel 10 jaar ofzo,

bovendient heeft zadelmarkt ook degelijke merken die je bij koenderink of andere ruitersportzaken ook zult vinden.
zoals:'wintec, thorowgood en ook merano zadels kun je ook wel in degelijke winkels vinden. zo zijn er veel meer merken.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:54

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:02

Enne een kartonnen zadel vaak in het vet zetten is ook niet afdoende om het mooi te houden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:05

Leer té vaak en té goed invetten is helemaal niet goed. Dan trekt het vet door het leer heen en tast de boom aan en bij een ZM-zadel is die al van niet al te beste kwaliteit, dus werkt het helemaal averechts :D
@joyce_socks : ik moet de eerste ruiter nog horen die 10 jaar met een ZM-zadel gedaan heeft zonder grote reparaties, gebroken boom en wel met zeer regelmatig (normaal) gebruik :D

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 14:08

Aangezien dit topic érg oud is plaats ik hier een slotje.
Het ophalen van oude topics is niet toegestaan, zoals de grote letters aangeven voordat je reageert.

Tevens is het op Bokt.nl de bedoeling om op respectvolle wijze te reageren. Door het missen van de gezichts- en lichaamsuitdrukkingen kunnen berichten nogal anders over komen dan je bedoeld. Probeer dus op rustige wijze aan te geven wat je vindt.