Anatomische hoofdstellen deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 18:39

Annikoe schreef:
Bij Kramer zijn een aantal (soms gedeeltelijk) anatomische hoofdstellen afgeprijsd. Ik ben aan het kijken voor een eerste hoofdstel voor mijn paard, dus het hoeft voor mij niet gelijk de duurste te zijn omdat ik nog helemaal niet weet waar hij fijn op zal reageren.

Ik zit te twijfelen tussen deze drie:

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... l-Brisbane

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... -Gladstone

https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... l-Sandover

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste (Brisbane), omdat deze ook nog een beetje een gevormde neusriem heeft en de andere twee niet. Wat vinden jullie?

Ik vind die laatste twee niet echt anatomisch als ik eerlijk ben.
Zelf heb ik deze, dit is écht een aanrader https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... tel-Albury :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Anatomische hoofdstellen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 19:08

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 20:35

Ik ben ook aan het twijfelen, ik had o.a de Nirak gezien van ps of sweden maar die vind ik veel te duur.

Toen kwam ik via dit topic deze tegen en die spreekt me ook erg aan. Vooral vanwege minder materiaal, 1 riempje om vast te maken en bakstuk/neusriem bestaat uit 1 deel.
En de prijs is een heel stuk beter. Ben wel benieuwd of en hoeveel verschil er evt is in kwaliteit.
Afbeelding

Deze heeft 1 riempje meer, maar vond ik ook erg interessant. Alleen is deze er volgens mij nog niet in bruin en dat zoek ik dan weer net wel.
Afbeelding

Daarnaast ben ik ook zoekende op bitloos gebied. Ik reed vroeger wel veel bitloos buiten met hele simpele hoofdstelletjes of halsters. Had alleen stuur nodig en verder niks en daarvoor voldeed dat prima. Maar ik zou ook wel eens wat dressuur bitloos willen gaan proberen en daarvoor heb je, naar mijn idee wel een hoofdstel nodig waarmee je wat meer verfijnd door kan komen.
Nou heb ik onderstaande gezien die me wel aanspreken.
Deze eerste vanwege de mooie anatomische vormen, ben alleen benieuwd hoe sterk de bevestiging van de ringen is..
Afbeelding

En deze, niet vanwege de mooie vormen, maar vanwege de bloem-werking, waarmee je voor mijn idee een stukje verfijning kan toevoegen. (Nadat je paard gewend is aan een simpelere bitloze optoming) Al zou ik dan een soort combi zoeken van bovenstaande en deze, als dat al bestaat.. ;
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 21:52

ZoeyDercks schreef:
Annikoe schreef:
Bij Kramer zijn een aantal (soms gedeeltelijk) anatomische hoofdstellen afgeprijsd. Ik ben aan het kijken voor een eerste hoofdstel voor mijn paard, dus het hoeft voor mij niet gelijk de duurste te zijn omdat ik nog helemaal niet weet waar hij fijn op zal reageren.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste (Brisbane), omdat deze ook nog een beetje een gevormde neusriem heeft en de andere twee niet. Wat vinden jullie?

Ik vind die laatste twee niet echt anatomisch als ik eerlijk ben.
Zelf heb ik deze, dit is écht een aanrader https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... tel-Albury :D

Ja die had ik ook gezien en vind ik inderdaad ook erg mooi! Alleen ik vind het op een of andere manier een fijn idee dat de sperriem er nog af kan :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:58

Faline, en wat vind je van de Fairfield Chester?

Het 2e hoofdstel van jou heeft een vaste sperriem. Wat ik daar mooi aan vind bij de Chester is het ringetje zodat het in mijn ogen sneller een betere pasvorm heeft voor verschillende paarden.

Ik moet zeggen dat ik het hoofdstel niet heel mooi vind (smaak) door de gouden fournituren en niet blinde bakstukken. Maar de kwaliteit en zachtheid van het leer vind ik heel goed.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb het hoofdstel nu een paar dagen en hij loopt er heel fijn op :)

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:15

C_arola schreef:
Ik zit er steeds meer over na te denken om een anatomische hoofdstel te nemen, nu vind ik deze erg mooi https://www.kramer.nl/Paard/Hoofdstelle ... Innovation maar ik kan nergens ervaringen hierover vinden. Heeft 1 van jullie hier wellicht ervaring mee?

Ik had deze in maat cob voor mijn nrps, staat een foto ergens in dit topic. Neusriem pastte mooi, maar de frontriem en het kopstuk was te krap. Nu wachtend op een maatje full, foto etc volgt nog. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:21

Ik zag het inderdaad in het topic alleen was ik geen ervaringen met dit hoofdstel tegen gekomen vandaar mijn vraag :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 08:01

Annikoe schreef:

Van deze vind ik alleen de eerste anatomisch te noemen. De andere twee hebben voor mij geen meerwaarde.

Faline schreef:
Ik ben ook aan het twijfelen, ik had o.a de Nirak gezien van ps of sweden maar die vind ik veel te duur.

Toen kwam ik via dit topic deze tegen en die spreekt me ook erg aan. Vooral vanwege minder materiaal, 1 riempje om vast te maken en bakstuk/neusriem bestaat uit 1 deel.
En de prijs is een heel stuk beter. Ben wel benieuwd of en hoeveel verschil er evt is in kwaliteit.
[ [url=m/1kotO3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heeft 1 riempje meer, maar vond ik ook erg interessant. Alleen is deze er volgens mij nog niet in bruin en dat zoek ik dan weer net wel.
[ [url=m/Rw3fah.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast ben ik ook zoekende op bitloos gebied. Ik reed vroeger wel veel bitloos buiten met hele simpele hoofdstelletjes of halsters. Had alleen stuur nodig en verder niks en daarvoor voldeed dat prima. Maar ik zou ook wel eens wat dressuur bitloos willen gaan proberen en daarvoor heb je, naar mijn idee wel een hoofdstel nodig waarmee je wat meer verfijnd door kan komen.
Nou heb ik onderstaande gezien die me wel aanspreken.
Deze eerste vanwege de mooie anatomische vormen, ben alleen benieuwd hoe sterk de bevestiging van de ringen is..
[ [url=m/xMUgKI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze, niet vanwege de mooie vormen, maar vanwege de bloem-werking, waarmee je voor mijn idee een stukje verfijning kan toevoegen. (Nadat je paard gewend is aan een simpelere bitloze optoming) Al zou ik dan een soort combi zoeken van bovenstaande en deze, als dat al bestaat.. ;
[ [url=m/ApnaLC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die van hooks, de bovenste dus, luistert denk ik qua pasvorm heel nauw. Zoals Charlotte446 aangeeft: de Chester is wat 'vergevingsgezinder' qua pasvorm. Die heb ik op mijn haflinger, mijn schoonzusje op haar arabier en Charlotte zo te zien op haar warmbloed.

De equibling zien er beide, zowel met bit als bitloos ook goed uit - voor mij was bruin sowieso een eis en ik was zelf al verliefd op de Chester, dus die is het hier dan ook geworden. Geen ervaring met de kwaliteit van equibling.

Voor de hackamore... tjah, ik denk dat er interessantere hackamore constructies zijn dan deze, maar het ligt er aan hoe je wil rijden. De meeste kun je overigens 'los' kopen (neusriem + scharen/bloem) en dus aan een anatomisch gevormd kopstuk bevestigen (past het toch weer wat beter in dit topic ;) )

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 10:40

@zoeydercks heel mooi hoofdstel heb je! Heb je toevallig foto’s van je paard met het hoofdstel aan? Hoe valt de maat?
Ben ook opzoek naar een hoofdstel voor mijn 3 jarige Lusitano en deze spreekt me erg aan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 21:28

Charlotte446 schreef:

Het 2e hoofdstel van jou heeft een vaste sperriem. Wat ik daar mooi aan vind bij de Chester is het ringetje zodat het in mijn ogen sneller een betere pasvorm heeft voor verschillende paarden.

Ik moet zeggen dat ik het hoofdstel niet heel mooi vind (smaak) door de gouden fournituren en niet blinde bakstukken. Maar de kwaliteit en zachtheid van het leer vind ik heel goed.

[ [url=m/eWA1n4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Om9W4j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom even binnenvallen met een vraagje. Mag je met dit hoofdstel officiële wedstrijden starten? Ik vind het echt een prachtig ding! <3

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 23:50

kel_tje schreef:
@zoeydercks heel mooi hoofdstel heb je! Heb je toevallig foto’s van je paard met het hoofdstel aan? Hoe valt de maat?
Ben ook opzoek naar een hoofdstel voor mijn 3 jarige Lusitano en deze spreekt me erg aan.

Maat valt klein. Mijn PRE merrie heeft normaal maat cob en van deze een full. Het leer is super zacht en kopstuk en neusriem mega zacht onderlegd.

Ik heb wel een foto maar niet de duidelijkste
Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:56

denisesilver schreef:
Charlotte446 schreef:

[ [url=m/eWA1n4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Om9W4j.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kom even binnenvallen met een vraagje. Mag je met dit hoofdstel officiële wedstrijden starten? Ik vind het echt een prachtig ding! <3

Ja, dat mag :)
Hij staat op de lijst met hoofdstellen die zijn toegestaan.

Afbeelding

Fleur437

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:43

Nou hele forum doorgespit Haha.
Mijn oog valt op de Harry’s horse anatomic bij agradi nu 66 euro.
Heb een hele gevoelige merrie en kan me voorstellen dat een anatomisch hoofdstel haar wat rust kan geven.
Iemand ervaringen met dit hoofdstel?
https://www.agradi.nl/harrys-horse-hoof ... t-full.htm

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:50

Nog geen ervaring wacht al een week op levering van agradi. Voor dit bedrag is het het proberen waard.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:35

Fleur437 schreef:
Heb een hele gevoelige merrie en kan me voorstellen dat een anatomisch hoofdstel haar wat rust kan geven.

Mijn paard vind juist de riem onder de kaak niet fijn, daarnaast heeft dit hoofstel alsnog bakstukken, waardoor het bit nog onrustig in de mond kan liggen.
Micklem, of een soort gelijk hoofdstel hebben dit niet.

Wellicht is dat iets om in je overweging mee te nemen.

Fleur437

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:39

IwanLuver schreef:
Fleur437 schreef:

Mijn paard vind juist de riem onder de kaak niet fijn, daarnaast heeft dit hoofstel alsnog bakstukken, waardoor het bit nog onrustig in de mond kan liggen.
Micklem, of een soort gelijk hoofdstel hebben dit niet.

Wellicht is dat iets om in je overweging mee te nemen.

Hmm dank! Was me nog niet opgevallen ..

Fleur437

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:39

grauwman schreef:
Nog geen ervaring wacht al een week op levering van agradi. Voor dit bedrag is het het proberen waard.

O wat lang ! Laat je weten als die binnen is

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:59

Ik laat het weten.

Ben erg benieuwd wat paard ervan vindt het is nogal een miep als het om nieuwe spullen gaat.

Durf zelf de micklem niet aan omdat de frontriem vaak te krap is en dan vindt ik het een flinke prijs voor een uitprobeersel.

Fleur437

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:14

grauwman schreef:
Ik laat het weten.

Ben erg benieuwd wat paard ervan vindt het is nogal een miep als het om nieuwe spullen gaat.

Durf zelf de micklem niet aan omdat de frontriem vaak te krap is en dan vindt ik het een flinke prijs voor een uitprobeersel.

Kan je je eigen frontriem er niet op doen?

blokfluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:24

Ik heb de frontriem van de Micklem afgehaald. Dient toch nergens voor.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:43

@Charlotte, thanks!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 17:39

Hier nog wat duidelijkere foto’s van mijn merrie met de Chester in maat full.

Afbeelding

Afbeelding

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 01:24

Okee, nu wil ik de Chester ook. :')

Hij valt dus klein? Mijn merrie heeft de Micklem in cob, moet ik de Chester dan ook in cob hebben?

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 09:55

Iemand die mij kan helpen! Kan geen keuze maken. Mijn Lusitano ruin is nu ruim 3 jaar. Ik heb een simpel hoofdstel voor hem van QHP. Is eigenlijk wat te groot dus ben wel echt opzoek naar een nieuw hoofdstel. Maar ik heb natuurlijk geen idee wat voor hem werkt.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik twijfel al heel lang over de micklem maar vind het toch niet zo’n mooi hoofdstel.
Nu denk ik erover om het aan te laten meten. Maar ook daar hoor ik verschillende verhalen over... Moeilijk dus *zucht*

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 11:28

upendo schreef:
Okee, nu wil ik de Chester ook. :')

Hij valt dus klein? Mijn merrie heeft de Micklem in cob, moet ik de Chester dan ook in cob hebben?

Ik vind het lastig om te zeggen of hij nou klein valt. Ze heeft in halsters maat cob, ik heb een full hoofdstel, maar een tijd terug had ik er nog een full hoofdstel bij gekocht en die was te groot. Daarom de Chester in maat Cob besteld, maar die was te klein. Dus toen in full gekocht en die past prima.