Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:Nee, helaas ook niet. Het enige wat ik dus weet is dat het een ouder model is uit de 'Serie Desmond O'Brien'. Er staat wel een nummer in, maar dat zegt me ook niet zo veel. En dus K2-S3 (dus geen S2), maar die S3 is inderdaad 17.5 inch.
Het gaat om een portugeels model zadel, en ik heb een paard met behoorlijk hoge schoft. De meeste van dat soort zadels passen dan niet. Ik heb wel een siliconen riser voor bij de schoft mocht dat nodig zijn, maar is er dan genoeg ruimte? Het is een zadel wat ik dan uit het buitenland laat komen. Dus passen gaat niet. Maar de meeste van dit type zadels zijn of merkloos, of 17 inch en deze is dus net wat groter. Is wel een oudje van Deuber dus, maar ze houden an sich wel hun prijs. Mocht het niet passen denk ik dat ik de 600 euro ook wel terug kan krijgen. Al weet ik niet precies wat bijzondere zadels momenteel doen.
En mijn westernzadel wat niet meer op mijn merrie of de ruin past ligt al tijden te koop voor een prikkie en niemand komt er zelfs om. Dus het zal niet zo lang meer duren of ik gooi een volledig goed merkzadel in de container. Daar heb ik dan 350 euro op verloren zeg maar (dat heb ik er voor betaald en het zadel is niet minder waard geworden door het jaar gebruik bij mij, mijn uiterste prijs is 325, maar dan krijg je het wel compleet met beugels en een singel en eventueel zelfs een pad, dat had ik er niet bij).
Dus dat wil ik natuurlijk niet nog een keer met een Deuber.
germie schreef:Nou, het is echt voor er bij, dus er zal niet veel op gereden worden. Ik heb wel een onderlegger waar je zadels pas kunt maken, dus waarschijnlijk is er wel mee te rijden. Maar goed, ik wil eigenlijk ook eerst m'n westernzadel kwijt. De container had ik bijna 3 weken terug gedaan, maar vind het ook wel zonde.
Het is bij mij wel zo dat ik op een gegeven moment iets ook daadwerkelijk weggooi als ik het zat ben. Dan maak ik het ook onherstelbaar kapot zodat niemand er dan nog profijt van kan hebben.
Een passer heb ik niet nodig, ik pas zelf ook zadels en kan eventueel opvullen, dus heb er ook kijk op. Ik doe het alleen niet commercieel omdat ik het werk niet zo leuk vind om te doen.
Maar dit gaat dus om een barok type en ik heb een kwpn-er met uitgesproken hoge schoft en best wel een volbloed type. Ik weet voor mijn paard van diverse merken welke boom wel of niet gaat passen, maar weet het dus niet bij Deuber omdat het een barok zadel is.
Zinzi_jewel schreef:Heb het deuber zadel van mijn oude paard mogen ophalen .
Had dit zadel indertijd zelf niet op het paard .
Maar omdat er veel zadels naar voren durven schuiven op m'n Spaanse dame ..
Dacht ik deze maar eens proberen .
Deuber Duett DL , iemand hier ervaring mee ?
miereneter schreef:Niet het antwoord op je vraag, maar wilde het toch noemen: de El Campo heeft een shorty-versie die echt kort is. De shorty s1 is korter dan de Majestro. En de wrong kun je eraf halen, is met klitteband, heb ik ook gedaan (vind grote wrongen niks en spring ook met de El Campo). De Majestro heeft een vaste wrong. Wel een mooi zadel. En lichter is heel fijn, dat zeker.
Hoe jong is je paard? Al beleerd? Heb je de Cadiz er al eens op gelegd?
Phrono schreef:Nou mijn zadel heeft vandaag haar check gehad van de Peertil. Stand na ruim 4 jaar zelf aanpassen: zadel hoefde alleen een tikkie smaller gezet. Kussens nog mooi zacht en symmetrisch, pasvorm nog perfect. Nu ben ik geen hele fanatieke rijder en is mijn paard ook ziek geweest een hele tijd maar de kussens en vulling houden zich toch bijzonder goed vind ik.
Ze vond ook dat ik er heel netjes in zit. Dat is ook zo, ik zeg ook altijd dat dit zadel speciaal voor ons gemaakt is haha. Zo voelt het echt.