Ervaringen met Deuber zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:32

Nee, helaas ook niet. Het enige wat ik dus weet is dat het een ouder model is uit de 'Serie Desmond O'Brien'. Er staat wel een nummer in, maar dat zegt me ook niet zo veel. En dus K2-S3 (dus geen S2), maar die S3 is inderdaad 17.5 inch.
Het gaat om een portugeels model zadel, en ik heb een paard met behoorlijk hoge schoft. De meeste van dat soort zadels passen dan niet. Ik heb wel een siliconen riser voor bij de schoft mocht dat nodig zijn, maar is er dan genoeg ruimte? Het is een zadel wat ik dan uit het buitenland laat komen. Dus passen gaat niet. Maar de meeste van dit type zadels zijn of merkloos, of 17 inch en deze is dus net wat groter. Is wel een oudje van Deuber dus, maar ze houden an sich wel hun prijs. Mocht het niet passen denk ik dat ik de 600 euro ook wel terug kan krijgen. Al weet ik niet precies wat bijzondere zadels momenteel doen.

En mijn westernzadel wat niet meer op mijn merrie of de ruin past ligt al tijden te koop voor een prikkie en niemand komt er zelfs om. Dus het zal niet zo lang meer duren of ik gooi een volledig goed merkzadel in de container. Daar heb ik dan 350 euro op verloren zeg maar (dat heb ik er voor betaald en het zadel is niet minder waard geworden door het jaar gebruik bij mij, mijn uiterste prijs is 325, maar dan krijg je het wel compleet met beugels en een singel en eventueel zelfs een pad, dat had ik er niet bij).
Dus dat wil ik natuurlijk niet nog een keer met een Deuber.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 08:54

germie schreef:
Nee, helaas ook niet. Het enige wat ik dus weet is dat het een ouder model is uit de 'Serie Desmond O'Brien'. Er staat wel een nummer in, maar dat zegt me ook niet zo veel. En dus K2-S3 (dus geen S2), maar die S3 is inderdaad 17.5 inch.
Het gaat om een portugeels model zadel, en ik heb een paard met behoorlijk hoge schoft. De meeste van dat soort zadels passen dan niet. Ik heb wel een siliconen riser voor bij de schoft mocht dat nodig zijn, maar is er dan genoeg ruimte? Het is een zadel wat ik dan uit het buitenland laat komen. Dus passen gaat niet. Maar de meeste van dit type zadels zijn of merkloos, of 17 inch en deze is dus net wat groter. Is wel een oudje van Deuber dus, maar ze houden an sich wel hun prijs. Mocht het niet passen denk ik dat ik de 600 euro ook wel terug kan krijgen. Al weet ik niet precies wat bijzondere zadels momenteel doen.

En mijn westernzadel wat niet meer op mijn merrie of de ruin past ligt al tijden te koop voor een prikkie en niemand komt er zelfs om. Dus het zal niet zo lang meer duren of ik gooi een volledig goed merkzadel in de container. Daar heb ik dan 350 euro op verloren zeg maar (dat heb ik er voor betaald en het zadel is niet minder waard geworden door het jaar gebruik bij mij, mijn uiterste prijs is 325, maar dan krijg je het wel compleet met beugels en een singel en eventueel zelfs een pad, dat had ik er niet bij).
Dus dat wil ik natuurlijk niet nog een keer met een Deuber.

Dat zou inderdaad wel een serieuze gok zijn. 2dehands zadels doen het niet zo wauw helaas. Ook laten eenpassen enzo zal nog een dingetje zijn. Is het dan niet beter om een recentere te nemen? Daarvan ben je zeker dat de schoft wel zal passen of je kan een zadelpasser laten komen, ben je gelijk 100% zeker

germie

Re: Ervaringen met Deuber zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:12

Nou, het is echt voor er bij, dus er zal niet veel op gereden worden. Ik heb wel een onderlegger waar je zadels pas kunt maken, dus waarschijnlijk is er wel mee te rijden. Maar goed, ik wil eigenlijk ook eerst m'n westernzadel kwijt. De container had ik bijna 3 weken terug gedaan, maar vind het ook wel zonde.
Het is bij mij wel zo dat ik op een gegeven moment iets ook daadwerkelijk weggooi als ik het zat ben. Dan maak ik het ook onherstelbaar kapot zodat niemand er dan nog profijt van kan hebben.

Een passer heb ik niet nodig, ik pas zelf ook zadels en kan eventueel opvullen, dus heb er ook kijk op. Ik doe het alleen niet commercieel omdat ik het werk niet zo leuk vind om te doen.
Maar dit gaat dus om een barok type en ik heb een kwpn-er met uitgesproken hoge schoft en best wel een volbloed type. Ik weet voor mijn paard van diverse merken welke boom wel of niet gaat passen, maar weet het dus niet bij Deuber omdat het een barok zadel is.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:15

germie schreef:
Nou, het is echt voor er bij, dus er zal niet veel op gereden worden. Ik heb wel een onderlegger waar je zadels pas kunt maken, dus waarschijnlijk is er wel mee te rijden. Maar goed, ik wil eigenlijk ook eerst m'n westernzadel kwijt. De container had ik bijna 3 weken terug gedaan, maar vind het ook wel zonde.
Het is bij mij wel zo dat ik op een gegeven moment iets ook daadwerkelijk weggooi als ik het zat ben. Dan maak ik het ook onherstelbaar kapot zodat niemand er dan nog profijt van kan hebben.

Een passer heb ik niet nodig, ik pas zelf ook zadels en kan eventueel opvullen, dus heb er ook kijk op. Ik doe het alleen niet commercieel omdat ik het werk niet zo leuk vind om te doen.
Maar dit gaat dus om een barok type en ik heb een kwpn-er met uitgesproken hoge schoft en best wel een volbloed type. Ik weet voor mijn paard van diverse merken welke boom wel of niet gaat passen, maar weet het dus niet bij Deuber omdat het een barok zadel is.

Ik kan alleen zeggen dat het op mijn brede kwpn en onze oudere bwp met nog hogere schoft absoluut geen probleem geeft

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:25

Heb je die vraag al aan D&P zelf gesteld?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:14

Had mijn deuber dus te koop gezet maar merk dat ik het heel moeilijk vind als iemand interesse toont. Ik heb het er maar terug afgehaald :+ eerst maar even kijken of de kleuren mooi staan bij het nieuwe paard. En moest het echt niet passen kan ik het alsnog verkopen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:17

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:21

Heb het deuber zadel van mijn oude paard mogen ophalen .
Had dit zadel indertijd zelf niet op het paard .
Maar omdat er veel zadels naar voren durven schuiven op m'n Spaanse dame ..
Dacht ik deze maar eens proberen .
Deuber Duett DL , iemand hier ervaring mee ?

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 22:58

Ik ken deze niet.. helaas.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 07:47

De Duett ken ik niet (mooi zadel!) maar wel goede ervaring met mijn El Campo wat betreft dat schuiven: het was een van de weinige modellen die dus niet naar voren schoven op mijn rondgeribte Arabier. Hoop dat de Deuber jullie past!

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 19:17

Zinzi_jewel schreef:
Heb het deuber zadel van mijn oude paard mogen ophalen .
Had dit zadel indertijd zelf niet op het paard .
Maar omdat er veel zadels naar voren durven schuiven op m'n Spaanse dame ..
Dacht ik deze maar eens proberen .
Deuber Duett DL , iemand hier ervaring mee ?

Ik heb een tijdje de voorganger van de Deuber duett gehad en vond het voor een boomzadel wel echt een fijn ding. Lag super stabiel zowel op mijn ijslander als ook op onze lusitano. (rijd verder zelf uitsluitend boomloos).

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 12:11

Heeft iemand ooit de deuber majestro gehad/getest/geprobeerd? Ik heb nu een cadiz maar mijn huidige jonge paard is nogal kort, ik vrees dus dat dat zadel nogal lang wordt. De majestro is korter en een stuk lichter bovendien.
Er komt sowieso een zadelpasser naar kijken voor er iemand op gaat maar ik vind de majestro nog wel handig door het dressuurmodel, je mag er dus mee starten. Maar niet de grote kniewrongen als bij de el campo bv. De el campo vind ik ook een veel te groot zadel voor onze kleine.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 18:17

Niet het antwoord op je vraag, maar wilde het toch noemen: de El Campo heeft een shorty-versie die echt kort is. De shorty s1 is korter dan de Majestro. En de wrong kun je eraf halen, is met klitteband, heb ik ook gedaan (vind grote wrongen niks en spring ook met de El Campo). De Majestro heeft een vaste wrong. Wel een mooi zadel. En lichter is heel fijn, dat zeker.

Hoe jong is je paard? Al beleerd? Heb je de Cadiz er al eens op gelegd?

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 19:23

miereneter schreef:
Niet het antwoord op je vraag, maar wilde het toch noemen: de El Campo heeft een shorty-versie die echt kort is. De shorty s1 is korter dan de Majestro. En de wrong kun je eraf halen, is met klitteband, heb ik ook gedaan (vind grote wrongen niks en spring ook met de El Campo). De Majestro heeft een vaste wrong. Wel een mooi zadel. En lichter is heel fijn, dat zeker.

Hoe jong is je paard? Al beleerd? Heb je de Cadiz er al eens op gelegd?

Ja, de shorty heb ik destijds op mijn merrie gezien denk ik, maar het zadel oogde naar mijn gevoel nog steeds massief. De wrongen van de majestro zijn wel een stuk anders waardoor ze minder in de weg zitten lijkt me. Paardje is nog niet beleerd maar ik plan er morgen eens mijn oude kunststof dressuurzadeltje op te leggen en als dat goed gaat kan er na verloop van tijd mijn cadiz ook eens op om te kijken. Dan is het natuurlijk nog hopen dat deuber op mijn paard past :+ ik vind het traploos verstellen een fijn idee voor als hij gaat groeien en uitzetten. Ik zou wel 2dehands kopen deze keer als ik een ander zadel moet.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:34

Ze zijn duur hé. Mijn portemonnee deed serieus pijn, maar ik heb wel een wereldzadel dat goed past en waar ik alles mee kan. Het traploos verstellen werkt echt heel goed. Maar moest ik ooit willen/moeten wisselen, ga ik zeker ook voor tweedehands.

Zadels, het is altijd zo'n zoektocht. Zou natuurlijk het allerfijnste zijn als je de Majestro ook een keer op je paard kan zien.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 11:39

Zelfs tweedehands deed het me zeer in mijn geldspier. Maar ik ben er zo blij mee.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:04

Ik was even weer aan het rondneuzen bij de deuber modellen, hobby van mij als ik me verveel :+ maar ik kwam op de website van sudsattel deze tegen: https://www.sued-sattel.de/sättel/working-equitation/doma-skl/
Ik vind het echt een prachtig zadel, hiermee zou je ook nog kunnen starten lijkt me door de iets meer engelse look. Maar ik kan hem verder op de duitse website van deuber niet vinden, op de amerikaanse dacht ik wel. Gek dat dat zo verschilt vind ik

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:10

Ja mooi die Doma, dat slanke blad spreekt mij ook wel aan. Er is ook nog een nieuwe, de Picaro.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:13

ja hij oogt wel een beetje barok maar nog steeds elegant. De picaro vin dik dan persoonlijk net niet dat. lijkt mij meer een el campo met smallere twist?

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-25 20:02

Omdat mijn boomloze Freemax western zadel toch te veel schuift op mijn mega brede trekpaard ben ik op zoek naar iets anders. Het liefst boomloos, maar ik heb nu zitten kijken naar de Deuber Creek. Op de website van Deuber staat dat ze nu een XL boom hebben voor extra brede paarden. Is er iemand die ervaring heeft met dit zadel? Uiteraard laat ik een zadelmaker kijken of het allemaal ook echt past.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 21:08

Deugen heeft ook boomloze zadels. De creek ken ik niet.. sorry

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 11:24

De Creek is vrij nieuw. Speciaal voor bredere paarden. Ik heb jarenlang een Startrekk gehad, de boomloze lijn van Deuber. Nu heb ik een Quantum western op mijn brede paard.
Ik heb ook ooit een Deuber westernzadel gehad. Allemaal kwalitatief heel goede zadels.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 16:56

Nou mijn zadel heeft vandaag haar check gehad van de Peertil. Stand na ruim 4 jaar zelf aanpassen O:) : zadel hoefde alleen een tikkie smaller gezet. Kussens nog mooi zacht en symmetrisch, pasvorm nog perfect. Nu ben ik geen hele fanatieke rijder en is mijn paard ook ziek geweest een hele tijd maar de kussens en vulling houden zich toch bijzonder goed vind ik.

Ze vond ook dat ik er heel netjes in zit. Dat is ook zo, ik zeg ook altijd dat dit zadel speciaal voor ons gemaakt is haha. Zo voelt het echt.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 17:10

Phrono schreef:
Nou mijn zadel heeft vandaag haar check gehad van de Peertil. Stand na ruim 4 jaar zelf aanpassen O:) : zadel hoefde alleen een tikkie smaller gezet. Kussens nog mooi zacht en symmetrisch, pasvorm nog perfect. Nu ben ik geen hele fanatieke rijder en is mijn paard ook ziek geweest een hele tijd maar de kussens en vulling houden zich toch bijzonder goed vind ik.

Ze vond ook dat ik er heel netjes in zit. Dat is ook zo, ik zeg ook altijd dat dit zadel speciaal voor ons gemaakt is haha. Zo voelt het echt.

dat is erg fijn dat dat zo bevestigd wordt he? ik had hetzelfde een tijd terug met hipica, dat ze er van verbaasd was dat ik het kopijzer zo goed passend maakte. Mijn merrie viel in de winter namelijk serieus in door het weinige kunnen werken en in de zomer werd ze dan weer een stuk breder door meer werken en meer wei. Daarom vond ik het toch echt handig dat traploos verstelbare.

Ik hoop dat dit zadel net zo mooi zal staan op mijn nieuwe paard, want die is een stuk korter en veel fijner, de vorige was echt een klassiek gebouwde merrie, dus vooral heel breed en het zadel paste haar echt goed. Deze jongen is net erg smalletjes. Zijn er trouwens mensen die een fotootje willen plaatsen van hun smallere paardjes met deubers? Op internet zie ik ze namelijk vooral op van die mooie barok lusitano's/pre achtige paarden.

Overigens vind ik wel dat de deuber een niet zo moeilijk zadel is om in balans te leggen, ik vind dat je vrij duidelijk ziet of hij te ver achter of voorover ligt. Met engelse zadels vind ik dat soms nog wel eens moeilijker.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 20:11

Waidida schreef:
Zijn er trouwens mensen die een fotootje willen plaatsen van hun smallere paardjes met deubers? Op internet zie ik ze namelijk vooral op van die mooie barok lusitano's/pre achtige paarden.

Op een Arabier:

Afbeelding