De ultieme peesbeschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 15:12

Jotoma schreef:
Ts: had je er al mee gereden? Hoe is dat bevallen?

Nee nog niet mee gereden, wel even kort mee gelongeerd en de benen werden niet warmer dan zonder beschermers. Vandaag heeft hij een vrije dag, maar morgen mag hij weer flink aan de bak tijdens de les. Ik hou jullie iig op de hoogte!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 16:24

X_Michelle_X schreef:
Dankjewel!
Nouja ik twijfel of ze ze nodig heeft... ik rijd nu al heel lang zonder maar ik had gisteren even reflectie beschermers (voor onze avond buitenritjes) gekocht en toen hoorde ik dat ze onwijs aantikte.

Ze is geopereerd geweest aan beide achterbenen en zijn sindsdien nooit meer helemaal slank geworden.
Ik vroeg mij af of de benen zonder last te hebben van t strijken wellicht slanker zouden kunnen worden (geen idee).
Maar t punt is dat ik nooit een plekje ofzo zie aam dr achterbenen....

Dilemma :+

Mijn paard strijkt niet, maar wanneer hij loopt (eigenlijk alleen in stap) zie je dat zijn koten achter elkaar bijna raken. Zonder bescherming heb je dus nergens last van, maar ik weet zeker dat wanneer ik er een beschermer omheen zou doen, hij wel gaat strijken. In ons geval denk ik dat wél een beschermer omdoen minder prettig is dan zonder beschermer. Misschien geldt dat ook voor jou?

Over de beschermers: die Le Mieux beschermer ziet er wel goed uit! Hoe hard drukt de kunststof plaat door de zachtere bescherming heen? M'n paard heeft hoog op zijn voorbeen een schiefel. Een normale peesbeschermer gaat niet goed, omdat dan de bovenste rand van de beschermer tegen de schiefel aan drukt. Ben benieuwd hoe dat met deze beschermer zit...

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 17:24

Maik79 schreef:
X_Michelle_X schreef:
Dankjewel!
Nouja ik twijfel of ze ze nodig heeft... ik rijd nu al heel lang zonder maar ik had gisteren even reflectie beschermers (voor onze avond buitenritjes) gekocht en toen hoorde ik dat ze onwijs aantikte.

Ze is geopereerd geweest aan beide achterbenen en zijn sindsdien nooit meer helemaal slank geworden.
Ik vroeg mij af of de benen zonder last te hebben van t strijken wellicht slanker zouden kunnen worden (geen idee).
Maar t punt is dat ik nooit een plekje ofzo zie aam dr achterbenen....

Dilemma :+

Mijn paard strijkt niet, maar wanneer hij loopt (eigenlijk alleen in stap) zie je dat zijn koten achter elkaar bijna raken. Zonder bescherming heb je dus nergens last van, maar ik weet zeker dat wanneer ik er een beschermer omheen zou doen, hij wel gaat strijken. In ons geval denk ik dat wél een beschermer omdoen minder prettig is dan zonder beschermer. Misschien geldt dat ook voor jou?

Over de beschermers: die Le Mieux beschermer ziet er wel goed uit! Hoe hard drukt de kunststof plaat door de zachtere bescherming heen? M'n paard heeft hoog op zijn voorbeen een schiefel. Een normale peesbeschermer gaat niet goed, omdat dan de bovenste rand van de beschermer tegen de schiefel aan drukt. Ben benieuwd hoe dat met deze beschermer zit...

De binnenvoering is best dun en ookal is het redelijk flexibel, als je de gespen vast gaat zetten zet je er wel druk op als hij een schiefel heeft. Heb je al eens naar de Equifit gekeken? Niet heel luchtig maar wel super fijn door de memoryfoam voering..

SuperZodiaX

Re: De ultieme peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 15:07

Ok omtrek voorbeen van mijn paard is op het smalste gedeelte onder de voorknie 22 cm. Daar past de M dus bij op het laatste gaatje. Als je paard een grotere omtrek heeft zou ik dus voor de L gaan. Hoogte van de L kan je zien op eerdere fotos met een meetlintje wat ik geplaatst heb. Groetjes!

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:17

Bedankt voor informatie @SuperZodiaX. Ik ga vanavond meten en dan misschien bestellen via all eventing.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 17:13

Hoi allemaal, net een pittig lesje met de snug boots gereden en helaas wel bezweete benen. Maar ja, hij was helemaal bezweet door de rare temperaturen op dit moment dus ik vind het niet vreemd. Ik zag wel precies aan de binnenvoering dat hij gezweet had waar de schaal zit, en waar het mesh zit was het droog, het spul ventileert dus wel goed.
Ik weet gewoon dat mijn paard altijd veel zweet dus ik laat me nog niet uit het veld slaan!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 19:22

Oei in dat opzicht is het inderdaad een lastige tijd om te testen nu het nog zo warm is buiten en met wintervacht :)

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 19:31

Jotoma schreef:
Oei in dat opzicht is het inderdaad een lastige tijd om te testen nu het nog zo warm is buiten en met wintervacht :)

Ja hij is wel geschoren, maar dan nog steeds bij een pittige training. Het mag van mij wel wat kouder, dat scheelt altijd een hoop

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:04

Het is zonder meer warm voor de tijd van het jaar !!!
Mijn Dame zweet ook peentjes tijden t werk nu ...

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 08:33

Nu de snug boots een aantal keer gebruikt, gisteren was hij qua lijf wel erg bezweet maar onder de beschermers was het zo goed als droog! Met longeerwerk werden ze geeneens warm, laat staan bezweet. Erg tevreden tot nu toe!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 13:41

Ik heb deze beschermers aangeschaft.
http://www.drunensruiterhuis.nl/peesbes ... 8803/C/671

Vandaag voor het eerst mee gereden. Benen waren mooi droog en niet warm. Ik heb ook de N.E.W airflow cross country, en ben daar ook heel tevreden over, maar helaas krijgt ze daar toch wel wat schuurplekjes van. De Le Mieux Stealth Air XC zitten ook wat mooier vind ik.

New
Afbeelding

Afbeelding

Le Mieux
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:30

Die Le mieux lijken wel redelijk massief, in de zin van stevig en dik. Hoe zit het met de naden bij de sluitingen, waar die banden aan vast zitten? Ziet dat er wat stevig uit, of lijkt het toch scheurgevoelige stof?

Drunens ruiterhuis heeft niks meer van lemieux zie ik. De snug boots staan niet meer op de site en de stelth zijn uit voorraad.

Vraag me alleen af, als je bijvoorbeeld een set besteld in maat M, zou je dan M voorbenen krijgen en L achterbenen (zoals ik het dus nodig heb) of alle 4 de benen in maat M?
All-eventing heeft ze ook in hun gamma zitten, dan bestel ik ze daar.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 14:58

Ze zijn idd dikker dan ik had verwacht, zijn natuurlijk cross beschermers, dus moeten ook goede bescherming geven. Bij de pees zit een verdikking en een harde plaat, dus die zijn goed beschermd. Mijn paard heeft ook een klein schiefeltje en die blijft mooi vrij. De New beschermers schuurde een beetje langs de schiefel had ik het idee. De sluitingen zijn stevig bevestigd, dacht zelf dat de klittenband sluitingen niet goed zouden blijven zitten omdat ze vrij smal zijn maar na het rijden zaten ze nog netjes op hun plaats.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:22

Ik heb net Veredus Carbon Gel Vento Peesbeschermers gekocht. Moet nog binnen komen. Ervaring met deze beschermers?

Ik ga soms naar t strand en dan gaan we het water ook in. Kunnen ze daar tegen dat ze de zee in gaan?

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:53

Welke beschermers raden jullie aan in maat pony? Le mieux is vanaf m en ik ben bang dat een s ook nog te groot is. Ik gebruik nu van die standaard peesbeschermers van pagony maar merk dat die toch wel heel heet worden.

Nomi_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:04

Misschien kun je peesbeschermers van het merk 'to protect' gebruiken? Ik gebruik ze ook. Heel handig, ze zitten ook rondom de kogel! :)

Lucy_121

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 23:08

Nomi_Luna schreef:
Misschien kun je peesbeschermers van het merk 'to protect' gebruiken? Ik gebruik ze ook. Heel handig, ze zitten ook rondom de kogel! :)

Die zien er hetzelfde uit als die ik nu heb, ik denk dus eerlijk gezegd niet dat deze ineens minder heet worden.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:43

Mooie aanbieding! Ik vond het super fijne beschermers. Had ze retour gestuurd omdat ik voor de witte dressage beschermers wilde gaan van kentucky, maar die hadden niet dezelfde maatvoering dus pasten niet. de crossbeschermers heb ik alleen gepast en niet mee gereden, dus wat ze qua hitte doen durf ik niet te zeggen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:33

wortelsussie schreef:
Ik heb net Veredus Carbon Gel Vento Peesbeschermers gekocht. Moet nog binnen komen. Ervaring met deze beschermers?

Ik ga soms naar t strand en dan gaan we het water ook in. Kunnen ze daar tegen dat ze de zee in gaan?

Nee, ben benieuwd naar jouw ervaring. Wil ze straks ook voor mijn 2-jarige. Mijn merrie heeft de carbon gel en die bevallen wel heel goed. De vento zijn er niet in maat S.

Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de trc vento. De dressuurbeschermers van Veredus vind ik nog een beetje tegenvallen.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:40

Jammer dat de Kentucky beschermers er niet in maat S zijn, al heb ik ze nu ook nog niet echt nodig :+.

Wat is het verschil tussen de normale Carbon Gels en de Carbon Gel Vento?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:49

Betere ventilatie. Ze zijn alleen wel een heel stuk lelijker.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:56

Ze verdienen idd niet de schoonheidsprijs, scheelt trouwens ook aardig wat in prijs

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:59

Ik heb de veredus carbon gel vento's. Fijne beenbeschermers; mijn paard met een heel gevoelig huidje krijgt er geen plekjes van, zelfs niet bij dagelijks gebruik. Maar droog blijven de benen er niet onder.

Vandaag voor het eerst met de veredus beschermers met leer aan de binnenkant gereden en daar bleven zijn benen droger onder.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:05

Moet zeggen dat mijn merrie onder de carbon gels ook niet nat wordt :n Als de vento geen verschil maakt dan worden die het dus niet.

De prijs maakt me niet zo veel uit. Duur is het toch al.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 09:37

Nies_ blijven ze wel of niet droog de benen?

Zou wel jammer zijn als je toch natte benen onder de vento krijgt... Dure dingen dan verwacht je wel wat! Als het goed is komen ze morgen binnen dan kan ik er direct mee rijden als het niet te hard waait haha.