[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tjaakje

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:05

Ik vind die Ghost zadels echt te gek. Maar de Atlanta 2 valt al weg op mijn reus, denk dat een Ghost wel erg letterlijk onzichtbaar wordt. En ik vind een beetje zadel juist wel weer mooi.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 19:52

Ik heb er vorige maand 1 verkocht aan een Zuid Duitse Koudbloed...ging prima hoor!! En bovendien is het toch mooi als je paard een beetje zichtbaar blijft???

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:05

Kwetal er zijn best mensen die blij worden van een fanzolo hoor O:)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:06

jokari schreef:
darkadia, welke vind je een gek ding ? Die florac en quilty, ja ok, maar die dressuurversies zien er toch doodsaai uit ? :D

*gvrdmse autocorrect, ik hoef geen "flora" en "quilt"*

Hahaha, mja ik ben qua uiterlijk toch meer van de Barefoots geloof ik ;) Helaas lag de Lexington niet goed. Er komt voor de dressuur nu toch een boomzadel, maar wil tzt voor buiten (als mijn spaarpotje weer beetje meer gevuld is) toch echt wel iets erbij. Arizona Virginia vind ik ook errug gaaf...Maar weet niet of die dan wel goed zal liggen. En Ghost is wel druk met ontwikkelingen en nieuwe modellen, dus ben benieuwd wat daar nog bij komt!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:08

Lexington is natuurlijk niet representatief voor Barefoot an sich, door die rare dikke vulling aan de achterkant.

Mogen ze van mij ook wel afschaffen :o

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:16

Mja het probleem was dat een pommel maat S te krap was, prikte echt in hem als ik die los op hem had. En de pommel maat M sloot mooi aan, maar als ik ging rijden zakte deze toch op zijn schoft. Heb toen dus geprobeerd met stevige inlages ipv de standaard. Dat hielp wel, maar toen ging het zadel in geheel schuiven. Enkel voor extra inlages zelfde resultaat.
Maar het kan dus zijn dan een ander model wel fijn past pmarena? Want de lexington heeft natuurlijk wat hogere en smallere vps kussens...

Wordt dan in het voorjaar als we echt buiten kunnen rijden (trainen nu nog) maar zadels gaan testen :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:20

Mocht je eens de gelegenheid hebben om een ander model van iemand te proberen dan zou ik het zeker niet laten, de Lexington is gewoon een beetje raar ;)

Ander model VPS, dikkere zitting, valt vaak voorover, geeft minder zitruimte...

Hij is wel mooi om te zien (nuja het wat slankere model dan :P ) en op een wat langer gelijnd paard met wat meer schoft ligt hij vaak hartstikke mooi, maar over het algemeen bevalt hij bij meer paarden / menen niet dan wel omdat hij zo anders is dan normale Barefoots die veel makkelijker zijn qua pasvorm en ligging :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:28

muppetmayo schreef:
Kwetal er zijn best mensen die blij worden van een fanzolo hoor O:)

LOL :D

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 20:55

Kwetal schreef:
Ik heb er vorige maand 1 verkocht aan een Zuid Duitse Koudbloed...ging prima hoor!! En bovendien is het toch mooi als je paard een beetje zichtbaar blijft???

Klopt, maar er is wel een verschil tussen je paard zichtbaar houden en zo'n klein zadel erop leggen dat paard nog veel massiever lijkt als hij al is. Maar goed, allemaal kwestie van smaak.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 21:34

Ja de lexington vond ik ook te grof en massaal erop liggen. Ben toen naar de london gegaan.

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:54

Hier nog even een foto van mijn cherokee op Justine. Ze loopt er goed onder, maar de ruggegraadvrijheid is nog niet optimaal. Er zitten moosgummies in de inlagevakken, en heb net de pu besteld. Kan ik er even mee gaan stoeien. En ook direct maar een pommeltje maat L bestelt. De M past niet, dus ik heb het tijdelijk opgevuld met poetsdoeken :+ werkt wel, de schoft ligt mooi vrij, maar het kan nutuurlijk beter.
Ze loopt er goed onder en reageert op zich goed op beenhulpen (ze blijft het wel moeilijk vinden, maar dat ligt niet aan het zadel). Het fijnste vindt ik dar het zadel recht en op dezelfde plek blijft liggen. Het schuift geen centimeter. Vind het ook wel heerlijk zitten.

Afbeelding

Ik heb nog geen fotograaf overdag weten te strikken, maar zodra die er is plaats ik zeker weer een foto.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 00:02

Mijn andere zadel is verkocht, toen kwam ik op het puntje een passende doos.. :+
Hoe versturen jullie de testzadels dan?? Loop je je dan ook suf te zoeken naar een passende doos?! :')
Mijn hemel wat een frustratie. :')

De oude modellen van Ghost vond ik een aantal jaar geleden helemaal niet mooi, maar ik snap dat mensen ze nu echt prachtig vinden.
Ik zal maar niet beginnen over klitteband? :')

Sussanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 07:22

Toen ik mijn zadel moest verzenden ben ik naar een schoenenwinkel geweest. Zij hebben vaak grote stevige dozen. Het paste toen nog niet helemaal, maar die losse flappen heb ik omhoog gedaan en een klein stukje omgevouwen, daarop een stuk karton gelegd en goed vast gemaakt met ducktape.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-14 07:35

Ik heb tot nu toe steeds het geluk gehad dat er voor ik een zadel verkocht een pakket binnen kwam in een grote doos :D En dan goed dichtmaken met tape. Kun je niet in een ruitersportzaak gaan vragen?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:37

Mijn tweedehands zadel werd verzonden in een autobanden- of velgendoos.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:37

Ik heb gisteravond voor het eerst gereden met de barebackpad. Wat een heerlijk ding zeg! Had eerst een beetje ruzie met de inlages maar dat was zo verholpen. Wat een heerlijk, zacht ding! Stevig, maar kon nog genoeg bewegingen van mijn pony onder mij voelen. En wat ik zelf heel belangrijk vind is dat je een onafhankelijke zit hebt en toch stevig zit door de verhoogde achterkant en subtiele wrongen. Ik ben fan! :)
Foto's komen vanmiddag. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:43

Of twee dozen op elkaar tapen

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 10:51

Soms kun je bij blokker/action/ supermarkt/kledingwinkel ook grote dozen scoren. Ik haal vaak dozen bij een kledingwinkel op.
Een garage is ook een idee ja!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 12:03

Ik haal ze bij de Gamma. Die hebben ook vaak grote dozen over. Krijg ze gratis mee!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:37

GAMMA, dat zeg ik :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:09

Ik ben een sukkel, ik koop ze gewoon via Marktplaats of Verzenden24.nl ofzo :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:42

Ja, ik haalde ze ook altijd bij een dozenboer een dorp verder of zo..... :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:47

Ik heb er een maar het was best n gedoe. :p

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:15

Mijn oude zadel is verkocht! Blij mee! Ben ik trouwens de enige die na de overgang op boomloos zo'n spierpijn krijgt van het rijden? Man man, echt niet normaal, hopelijk wordt dat gauw minder!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 15:32

Afbeelding

Hierbij de beloofde foto van de Barebackpad. Niet de meest florisante, maar goed zo krijg je wel een beeld. :+