Ik heb een bruine barefoot London maat 1 van iemand over kunnen nemen, met een barefootpad eronder

Welke maat pad past nou het beste onder de maat 1?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
unihorses schreef:Akke_sSpring schreef:Hallo allemaal,
ik begin tegen hetzelfde probleem aan te lopen waar ik met de boomzadels ook tegenaan liep... De breedte van de pommel in stilstand en tijdens het rijden. Mijn Barrydale ligt het mooist met een M pommel, helaas krijgt Akke droge plekken op de plaats waar de pommel ligt als ik met de basis pad/inlage rijd. Dus heb ik een moosgummi verknipt, de plek van de pommel vrij gelaten en enkel onder mijn zitting gehouden. Vervolgens had ik droge plekken op de plaats achter de pommel/beugelophanging.
Dus vanmorgen mijn Lpommel er weer in gedaan. Moosgummi erbij voor de betere verdeling/ophogen bij de ruggegraat. Ze liep duidelijk ruimer en voorwaartser ,maar het zadel zakt voorover in de "kuilen" achter de schouder/naast de schoft en het glijd daardoor ook wat naar achteren. Als ik dan afstap steekt de cantle in de lucht en hangt de voorkant veel lager. Ik overweeg nu om nog een stuk moosgummi onder de pommel te steken als soort opvulling. Ik ben wel een beetje door mijn opties heen eigenlijk....
maar waarom heb je dan dat stuk weggeknipt?je zou dan toch juist bij de schoft moeten opfullen ( eventueel met extra juist daar? of kijk ik daar nou verkeerd tegenaan?
Duhelo schreef:Maar het zadel moet goed liggen in beweging, en niet perse in stilstand.
Als het zadel netjes ligt terwijl je rijdt, en jij netjes in de juiste houding kunt zitten, en je paard in de juiste houding kan lopen, is dat toch ok? het wat achteruitschuiven kan niet veel kwaad (misschien leg je het onbewust te ver naar voor), zolang het dan niet klemt of drukt (wat het volgens je verhaal niet doet). Dat het in stilstand dan wat voorover kiept is imo geen probleem.
(ik heb hetzelfde voor met mijn boomzadel, bij mijn jongste ligt het in normale houding goed, maar zodra paard beweegt gaat het zadel wel ergens omhoog of scheef. Deden mijn barefoots trouwens ook. Beest is gewoon te flexibel in die rug. Als we rijden en paard loopt zoals het moet sluit het overal wel goed aan, dus ik vind het geen probleem.
dodootje schreef:Ik heb een arizona drytex met vps van een bokker overgenomen. Ik heb hiervoor met een cheyenne zonder vps gereden op een trekpaard naar volle tevredenheid.
Maar nu twijfel ik of de arizona niet te lang is. En ik vind dat ik op de arizona breder zit dan op de cheyenne. Komt dat door de vps?
Pony is net ingereden dus hoop dat zijn obesitas nu gaat verdwijnen![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
BrammetJee schreef:Mijn vraag nu is kan ik gewoon rijden zonder pommel tot hij binnen is.
Ik heb ook gelezen dat je eecpad hebt die je aan de achterkant maakt en daardoor kont je zadel wat van de rug. Ik heb die pad ook maar merk er niet veel van day die wat onhoog komt misschien ook omday ik een kleinere pad heb
Duhelo schreef:BrammetJee schreef:Mijn vraag nu is kan ik gewoon rijden zonder pommel tot hij binnen is.
Ik heb ook gelezen dat je eecpad hebt die je aan de achterkant maakt en daardoor kont je zadel wat van de rug. Ik heb die pad ook maar merk er niet veel van day die wat onhoog komt misschien ook omday ik een kleinere pad heb
in principe wel, maar kans izt er wel in dat de voorkant inzakt, het is beter om het voorlopig toch op te vullen met iets (losse wol, of vodden oid) zodat je toch wat schoftvrijheid hebt ...
dodootje schreef:Een maat kleiner is helaas voor mijn achterwerk geen optie![]()
Duhelo wat bedoel je met zachte mousse?