[FOTO] boomloos uitrusting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Re: Foto's boomloos uitrusting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:56

Voor nu is het wat strak, als je een strakkere kont wilt heb ik als tip voor je om veel squats te gaan doen. Dat icm afvallen zal denk ik wel voldoende zijn om mooi in het zadel te passen!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:11

Ik ga eens googlen wat squats zijn ;)

Zadel lag idd iets naar voren toe. :j

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:36

Die hidalgo's, ze zijn toch zo mooi!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:43

Ik denk dat het ook al beter zit als je meer op je kont ipv muts gaat zitten.
Dan kom je dieper in het zadel te zitten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:51

Latruda schreef:
Ik denk dat het ook al beter zit als je meer op je kont ipv muts gaat zitten.
Dan kom je dieper in het zadel te zitten.

Ja dat dacht ik ook al :j ik denk dat je je bekken meer moet kantelen..Verder ligt hij heel mooi op je paardje!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 09:52

Mooi zadel :j

Oogt inderdaad wat krap, maar als het je lukt twee broekmaten af te vallen, moet dat helemaal goed komen !

( En mocht het lukken, gaarne de tips delen, zou voor mij ook geen overbodige luxe zijn ;) )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:21

Eerlijk...? Ik denk niet dat dit gaat werken :o

De zitting is wel heul erg kort... ik denk dat ook al val je flink af (en je bent echt niet dik nu...) dat je dan alsnog met je zitbeenknobbels teveel op die helling van de lepel blijft zitten waardoor je bekken gekanteld wordt en je zelf niet goed op je billen kunt zitten (met je bekken in de juiste stand) en het voor Diaz ook niet fijn is dat je gewicht zo op die lepel ligt.

Ik denk dat het voor allebei een heel stuk prettiger is als je een maatje meer zitruimte krijgt.... liever iets langer op de rug en het ruitergewicht netjes in het midden van het zadel, dan een kort zadel waarvan de ruiter op de lepel zit...

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zadel op zich mooi voor Diaz, maar die zitting is voor iedereen erg kort, er zit bijna geen "recht" stukje in :=

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:22

De afgelopen 15 kilo heb ik gedaan met een bijna koolhydraat vrij dieet ;) Werkt prima voor mij :j

Ik denk dat ik al heel anders zit met beugels hihi, dus hopelijk komen die snel binnen! (Agradi had ze op voorraad, dus officieel moet ik ze vandaag binnen krijgen, maar ik heb nog geen berichtje gehad.. dus zal wel na het weekend worden :( )

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:24

pmarena schreef:
Eerlijk...? Ik denk niet dat dit gaat werken :o

De zitting is wel heul erg kort... ik denk dat ook al val je flink af (en je bent echt niet dik nu...) dat je dan alsnog met je zitbeenknobbels teveel op die helling van de lepel blijft zitten waardoor je bekken gekanteld wordt en je zelf niet goed op je billen kunt zitten (met je bekken in de juiste stand) en het voor Diaz ook niet fijn is dat je gewicht zo op die lepel ligt.

Ik denk dat het voor allebei een heel stuk prettiger is als je een maatje meer zitruimte krijgt.... liever iets langer op de rug en het ruitergewicht netjes in het midden van het zadel, dan een kort zadel waarvan de ruiter op de lepel zit...

Begrijp me niet verkeerd: ik vind het zadel op zich mooi voor Diaz, maar die zitting is voor iedereen erg kort, er zit bijna geen "recht" stukje in :=

Hij ligt op haar idd erg fijn.. ik zat wel al te denken of hij wat platter gaat worden of dat hij echt zo stijf en dus nergens recht is idd..
Ik ga het gewoon met beugels nog even proberen, en anders moeten ze niet zoeken naar iemand met maat 40/42 zoals er wel bij stond dat zou kunnen passen mits niet te lang (ik dus) maar echt een maatje 36/38 ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:26

Ik ben wel benieuwd of het er beter uitziet met beugels en als je wat beter op je billen gaat zitten, maar vrees er echt voor...

Op je billen zitten (bekken kantelen) zal gewoon heel lastig zijn gezien je zitbeenknobbels op het hellende vlak van de lepel liggen... het kan eigenlijk bijna niet anders dan dat je het in je rug krijgt als je hiermee wat intensiever gaat rijden :o

Aan de andere kant maak ik ook wel eens klanten mee die zich per-sé in een te kleine Barefoot wringen waardoor ze hetzelfde probleem hebben, en een enkeling blijft stug volhouden dat ze er geen zere / stijve rug van krijgen dus tja :P

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:59

Het moet geen last in mijn rug gaan geven inderdaad! Ik zal goed op letten waar ik straks op zit. bedankt voor je oplettende tip!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:59

Ik weet dat dit nog niet de meest geweldige foto is :P (paardje wilde niet stilstaan)
Ze heeft er echt heerlijk onder gelopen in de binnenbak, goed ontspannen!
Ik zat ook een stuk fijner met de beugels, en kon goed op mijn kont zitten!

Ik ben me gek aan het zoeken naar een foto van vorig jaar dat ik in een 17" dressuurzadel zat die we even op Diaz pastte, paste goed toen.

Dit was gisteren iniedergeval! (ik moet toch echt dat zadel leren meer naar achteren te leggen!)

Met opzadelen (ik vond hem dus te ver naar achteren liggen, dus heb hem na de foto meer naar voren gelegd 8)7 )
Afbeelding

avec moi:
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 14:39

Ik vind het best een geinig zadeltje en wil niet de zeurpiet uithangen :o

Maar wat ik zie is toch nog niet helemaal fijn Y;(

Op de foto van het zadel zelf vind ik de stijgbeugelophanging te ver naar voren zitten en de lepel echt erg hoog.

Foto te paard daarbij ligt het zadel inderdaad te ver naar voren, waardoor je (weer) op de lepel zit en ik zie een paardje met een weggedrukte rug waardoor die ook niet uitstraalt dat het fijn ligt, maargoed dat kan een momentopname zijn :)

Wat ik wel positief vind is dat er op deze foto wel wat meer ruimte in het zadel lijkt te zijn waardoor het lijkt dat jij in je geheel nog een stukje naar voren kan waardoor je minder op de lepel zou komen te zitten misschien.

Ik ben toch wel benieuwd hoor of je als je het zadel een stukje naar achteren legt, wat beter in het middenpunt kunt zitten en dan niet zo op de lepel zit, want op zich zou het een heel mooi kort zadeltje voor Diaz zijn dus het zou super zijn als het werkt :j

Waarom heb je trouwens je beugels de verkeerde kant op gedraaid, dat zit toch niet lekker :P

Ik zie dat steeds meer dat ruiters dat doen, echt maf :P

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:18

leuk topic! ik heb een bruine en een zwarte barefoot london gehad. bruin in een maat 1 en zarte in een maat 2. vond de maat 1 lekkerder zitten maar raakte het achterboogje constand. dus druk niet goed verdeeld dan. met broekmaat 38/40 zit 2 wel beter vind ik. dan zit je vrijer en niet op de achterboog.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 17:11

Misschien geeft dit al een beter beeld!
Ik heb het zadel meer naar achter gelegd, en zat goed op mijn zitknobbels zegmaar, lepel werd alleen nog gevuld met wat loos vet zegmaar hihi.

Uitstappen:
Afbeelding

en even een stilstaan foto:
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:30

Ik ga me er echt niet over oordelen Karlijn heb bitter weinig verstand van die lepel kwestie ben zelf barefoot gewend...

Mijne nu officieel de verkoop in gedaan (onderschrift), hopelijk snel verkocht want wil mijn droom zadel in huis hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 18:47

Het wordt gaandeweg wel een beter plaatje inderdaad :j

Wat heeft ze een roze snoetje :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 19:06

thanks, ja cute he! daarom staat dat oudroze haar ook zo lief!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 07:43

Ja inderdaad :j

Die springschoenen onder die sokken :))

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:33

Persoonlijk.. vind ik dat je er nog niet goed op zit. Naar mijn gevoel zit nog te ver naar achter in het zadel. Je moet echt een stuk naar voren schuiven of een zadel nemen met een groter zitvlak.

Maar ja, dat is mijn mening :) De positie van het zadel op de rug is nu wel beter trouwens!!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:44

voor mijn idee moet het zadel nog 2 cm naar achteren.
je past er wel in maar zit nu zo heuvelop.
diaz is best wel compact gebouwd, vandaar dat je al snel het zadel te ver naar voren schuift.
zelfde probleem heb ik ook met de ijslanders... wij vrouwen miepen gewoon teveel. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:54

Dit is aan het einde van het rijden, dus verder naar voren dat dit glijd hij niet gelukkig, maar die bolle grasbuik van haar helpt niet mee haha.

Mijn grootste 'probleem' is dus dat dit zadel er niet is groter dan 17"... en verder is het zo'n perfect zadel!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 11:56

leuk he, die bolbuikjes.
heb ponylief ookal 1000x gezegd dat een buik geen ego-opslag is.
is een banaansingel een optie tegen het glijden?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:29

Het gaat er al beter uitzien :j Ik denk ook wel dat je in het zadel past,maar omdat je houding niet goed is het vertekend..Je lijkt erg stijf in de rug,bekken en armen waardoor je misschien een verkeerde houding aanneemt..Het is natuurlijk moeilijk inschatten van een foto,maar probeer je bekken eens wat meer naar voren te kantelen en je rug armen en schouders stuk voor stuk bewust te ontspannen..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 12:36

Bedankt allebei.
@minikatje, ik heb een FRA supersingel. Die is al ideaal tegen schuiven en is compleet elastisch, opzich glijd het allemaal niet zo heftig gelukkig..

@Pleiada ik zit inderdaad erg stijf..
ik heb 2 manieren van zitten.. zoutzak of ongemakkelijk stijf.. ik moet hierin denk ik erg oefenen/les nemen.
Ik ben bang dat ik pijn krijg in mijn onderrug, dus probeer dat te voorkomen door het een of het ander.

Dit is de zoutzak versie:
Afbeelding