Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 18:10

Ik heb het ook geprobeerd, de singel een gaatje losser. Was hier ook geen succes. Moet wel zeggen dat ik 'em al niet zo strak had, vanaf de grond aansingel en met een Wow zadel rijd. Dat moet net ietsje steviger aangesingeld, heb ik het idee.

Inmiddels heb ik ook mijn smalle versie binnen en is mijn normale versie doorgeschoven naar een ander paard. Dit paard heeft flinke singelnijd, en heeft in het verleden slecht passende zadels gehad met als gevolg matige rugbespiering. Bij mijn andere paard was het effect leuk, maar niet extra, maar bij dit paard is het wel echt een enorm verschil! Na 2 keer rijden bijt ze al niet meer met aansingelen en ik krijg spierpijn van het doorzitten, zoveel extra veert ze nu.

Bij mijn springmerrie is het een wat minder groot succes, haar singelgroeve ligt vrij ver naar voren en deze singel schuift helaas (net zoals alle singels, maar toch) iets naar voren.

Overall ben ik super tevreden over de singel. Twee van de drie tonen goede tot spectaculaire verbetering, dat vind ik meer dan bij de meeste ' innovatieve' paardenproducten!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 13:20

[***] schreef:
astridastrid ik ben erg benieuwd naar je zadel! veel plezier ermee.

Dankejwel!
Ik was positief verrast bij proefrijden, je hebt door het mono-blad echt veel directer contact met het paard, al leg je je been aan, werk je al in. Verder liggen de benen echt heel stil en zit het gewoon heerlijk... Straks alles ophalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:01

astridastrid schreef:
[***] schreef:
astridastrid ik ben erg benieuwd naar je zadel! veel plezier ermee.

Dankejwel!
Ik was positief verrast bij proefrijden, je hebt door het mono-blad echt veel directer contact met het paard, al leg je je been aan, werk je al in. Verder liggen de benen echt heel stil en zit het gewoon heerlijk... Straks alles ophalen!

Ik ben nl ook erg benieuwd naar een zadel met mono-blad. Ga volgende week een Stubben Excalibur proberen. Bij wie heb jij ze Farifax zadel besteld/aan laten meten? Hoe lang moest je erop wachten?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:42

Jotoma schreef:
Ik hoop het ook voor je! Laat je nog weten hoe jou ervaringen zijn?
Wanneer verwacht je de singel?

Ja doe ik, ik verwacht hem elk moment.

monkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:50

Ik krijg de singel morgen binnen, ik ben heel benieuwd!

streep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 17:36

ik ben echt fan van deze singel. Mijn paard is een echte merrie was altijd een beetje uit haar hum bij het aansingelen en als ze een beetje stress had ging ze kort lopen. Ik geloofde niet in de singel. dacht ja dat zal wel weer een mooi verkooppraatje zijn. Ik heb hem toen mogen testen van superhorse in Breda en ik was gelijk om. Bij het aansingelen geen probleem mee en gelijk een ruime stap. Mijn instructrice zij dat ze ook haar buik spieren eerder ging gebruiken Dat deed ze vroeger pas als ze lekker los was. Ze loopt er heerlijk mee. Ik dacht dat zal wel gewoon toeval zijn, mijn oude singel uit de kast gehaald en het was weer hetzelfde. Dus ik heb hem gelijk bestelt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 18:45

Super toch +:)+

Een kleine verandering kan zo veel verschil maken :j

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 19:03

Ik heb hem ook besteld! Ik kan hem op zeer 2 heel verschillende ,maar erg sensibele,paarden testen dus ben erg benieuwd!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:54

Ik heb helaas de singel vandaag geannuleerd.

Ik wilde hem proberen, vanwege het probleem dat mijn zadel erg naar voren schuift. Kreeg het zadel niet pas en kreeg het niet opgelost met de toen huidige zadelmaker waar ik het zadel nieuw kocht, dus wilde de singel proberen. Ik had de hele tijd met een demo zadel gereden en nu dus mijn nieuwe bruine zadel waar ik 10 minuten mee gereden heb. Hij schuift dik 15 a 20 cm over de schouder/schoft. Dat gaat de fairfax singel natuurlijk ook niet op kunnen lossen.
Vandaag een andere zadelmaker laten kijken en die zegt dat dit zadel absoluut niet passend is op mijn pony.

Zowel mijn nieuwe bruine dressuurzadel als mijn nieuwe springzadel komen te koop en nu wordt er een nieuw zadel aangemeten door Daeleman. Hier gaat veel tijd overheen, dus ik kan de singel gewoon niet uitproberen helaas. Zodra de zadelcrisis voorbij is, ga ik hem zoals het nu is wel opnieuw bestellen :)

Dus voor degene die graag wilde weten of de singel helpt tegen het naar voren schuiven van het zadel, kan ik helaas geen antwoord geven.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 16:20

Wat balen zeg Chantal :\
Beetje off-topic, maar welke zadels heb je nu? Ik had dit ook bij Djuun (hoewel niet zo extreem als bij jou := ) en ben nu erg blij met m'n Massimo zadel :)

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:08

Letizia schreef:
Beetje off-topic, maar welke zadels heb je nu? Ik had dit ook bij Djuun (hoewel niet zo extreem als bij jou := ) en ben nu erg blij met m'n Massimo zadel :)

Ik word niet goed van die zadelcrisis, heb 2 gloednieuwe zadels liggen a 3000 euro en het past gewoon niet. Ik ga nu naar een andere zadelmaker. Ben al een jaar bezig met een passend zadel. Ga nu kijken voor een Daleman en deze aan laten meten. Ellende die zadels!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 21:23

Ja, ik weet er helaas alles van, we zijn sinds we Djuun hebben nu aan ons 4e zadel bezig, paard is net 5 geworden :')
Maar ik hoop met deze even vooruit te kunnen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:50

_tarja_ schreef:
Letizia schreef:

Ik word niet goed van die zadelcrisis, heb 2 gloednieuwe zadels liggen a 3000 euro en het past gewoon niet. Ik ga nu naar een andere zadelmaker. Ben al een jaar bezig met een passend zadel. Ga nu kijken voor een Daleman en deze aan laten meten. Ellende die zadels!

Misschien steunt het je als ik vertel, zeer goede ervaringen met Erik Daaleman te hebben! Hoogstwaarschijnlijk kan hij je wel helpen. Succes!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 10:54

Dat is fijn te horen, scheelt weer :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:31

Ik had hetzelfde probleem en hele slechte ervaring met Daaleman. Na 1e zadelchech na jaar werd hij aangepast, waarna hij nog meer schoof dan daarvoor. Ik vond dat er vrij nonchalant mee werd omgegaan, niet actief werd meegedacht en vooral toen hij zei:'het is een fabel dat het zadel achter de schouder moet liggen' was ik er klaar mee. Ook een nadeel dat hij na het aanmeten het zadel per post toestuurd en niet komt kijken hoe het ligt..
Ik zou je ook eerder massimo aanraden. Ik kon er zelf niet goed in zitten en zadel bleef 1 cm over schouder gaan, uiteindelijk geslaagd bij Ninon Schutte.
Maar goed, dat is offtopic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:42

Jotoma schreef:
Ik had hetzelfde probleem en hele slechte ervaring met Daaleman. Na 1e zadelchech na jaar werd hij aangepast, waarna hij nog meer schoof dan daarvoor. Ik vond dat er vrij nonchalant mee werd omgegaan, niet actief werd meegedacht en vooral toen hij zei:'het is een fabel dat het zadel achter de schouder moet liggen' was ik er klaar mee. Ook een nadeel dat hij na het aanmeten het zadel per post toestuurd en niet komt kijken hoe het ligt..
Ik zou je ook eerder massimo aanraden. Ik kon er zelf niet goed in zitten en zadel bleef 1 cm over schouder gaan, uiteindelijk geslaagd bij Ninon Schutte.
Maar goed, dat is offtopic

Oei, dat klinkt idd niet goed. Jammer dat het zo gelopen is. Zo zie je maar weer. Ik lees ook goede berichten over Ninon Schutte. Maar ja, als je goed zoekt zal er ook vast wel iemand zijn die daar een slechte ervaring mee heeft. Het is idd offtopic, maar ik lees dat er hier best wel wat mensen zijn met een zadel dat schuift en die hopen een oplossing te vinden in de fairfaxsingel (dus stiekem toch een klein beetje ontopic ;) ).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:12

Als ik alle ervaringen zo hoor en op zoek zou zijn naar een nieuw boomzadel, dan zou momenteel Ninon Schutte of een Custom zadel toch 1 van de veiligste opties zijn denk ik.... en dan maar hopen dat je daarvan ook weer niet over een paar jaar allemaal ellende hoort :=

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 15:52

Ik ben ook om.
Was behoorlijk sceptisch, maar moest sowieso een andere singel gaan kopen. Reed altijd alles met een neopreen singel, maar mijn huidige paard krijgt daar schuurplekken van. En als je dan tóch gaat investeren.... Kon gelukkig wel testen, dus heb zowel een brede als smalle fairfax om gehad en ook nog 'gewone' anatomische van Albion. Ik wilde eigenlijk de Albion, maar paard had daar toch echt duidelijk een ander idee bij. Dan liever iets meer geld uitgeven, als ik toch bezig ga :)
Mijn paard liep iets makkelijker opwaarts, maar merkte vooral dat hij makkelijker door bleef rollen zeg maar.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 16:56

Ik ben ook erg benieuwd naar de fairfax singels! Ik wacht nog op mijn nieuwe zadel, dus een singel bestellen heeft nog geen zin, maar ben wel van plan om te gaan testen als mijn nieuwe zadel er eindelijk is.
Vandaag kreeg ik een mailtje dat mn zadel pas eind juni geleverd word :\ Dus tot die tijd lees ik lekker met jullie mee :)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 21:17

Vandaag de Fiarfax singel binnen gekregen en meteen uitgetest.
Mijn ene paard stapte veel makkelijker/ losser door het lijf en draafde super los weg.verder was hij wat sensibeler maar dat zou te maken kunnen hebben met het wennen.
De andere heeft meestal spanning bij het opstijgen en vandaag niet( zou nog toeval kunnen zijn) maar draafde met een losser voorbeen, drukte de schoft makkelijker naar boven en het zadel ( wat haar niet zo denderend mooi ligt :o ) bleef veel beter op de plek liggen!
Misschien wat kort door de bocht, maar ik ben om! Zit alleen te twijfelen of ik niet een maatje groter nodig heb..

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 22:45

Hier ook meer oprichting in de schoft en een ruimer voorbeen! *\o/* ik hou 'm ook!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 23:18

Waar hebben jullie 'm besteld?

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 06:48

Pas de Deux. Aanrader!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:33

Ik heb m bij van Rijs vandaan. Die kwam voor m'n zadel dus hij had direct een aantal singels meegenomen om te proberen.
Maar Pas de Deux kan ik uit ervaringen van toen ik in die regio woonde ook aanraden :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:41

Mijn zadelpasser komt vandaag om leenzadels te passen! Hopelijk heeft ze de singels ook. Kan ik meteen even testen :D