Wat mis jij ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:43

Een buikflap voor onder een winterdeken. Wij hebben een paard op stal dat de dekensingels kapot trapt. Misschien is het oplossing als de dekensingels worden vervangen door een flap, dan kan hij er wel tegen schoppen als hij jeuk heeft, maar er niet achter blijven hangen.

Anoniem

Re: Wat mis jij ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 21:57

Misschien al genoemd, heb niet alles (bij)gelezen.
Maar ik mis een leren halster met strass-steentjes in de goedkopere prijsklasse.
Zou van mij ook nepleer mogen zijn.
Meesten zitten snel aan de 50, dat vind ik te duur voor een halster.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 08:33

Ik mis trouwens nog wat. Een betaalbare losse hals voor zweetdekens. Ej heeft wel leuke met een vaste hals, maar ik vjnd een losse hals het fijnst. Helaas zijn die nog niet betaalbaar.
Misschien leuk voor erbij bij de nieuwe fleecedekens waar je voor zou kijken?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 09:36

Fleurrr_ schreef:
Ik mis een peesbeschermer die langer dan de maat pony is maar niet zo lang als de maat full. Er tussen in dus
Nu heb je wel maat Cob van peesbeschermers maar deze valt meestal als een maat pony..
Ik heb een E-pony en die zit er echt precies tussen in.

Dat mis ik ook! Ik heb dan wel een paard van 1.60m, maar full is net te lang voor haar.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 10:48

Supervixen schreef:
Fleurrr_ schreef:
Ik mis een peesbeschermer die langer dan de maat pony is maar niet zo lang als de maat full. Er tussen in dus
Nu heb je wel maat Cob van peesbeschermers maar deze valt meestal als een maat pony..
Ik heb een E-pony en die zit er echt precies tussen in.

Dat mis ik ook! Ik heb dan wel een paard van 1.60m, maar full is net te lang voor haar.

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mn Haflinger. Harry's Horse en Eurostar maat cob past perfect :j

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:47

Nog een: Longeersingeltjes voor kleine pony`s.
Ik heb nu de kleinste maat (met stof) een stuk ingekort met naald en draad, maar echt ideaal is het niet...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 16:57

Over de peesbeschermers: Voor de fjorden heb ik BR Cob, past perfect. Pony is te klein en Full te groot :P

Ik zou wel wat meer willen zien voor de minishetlanders.
Ook wil ik graag wat meer keurings/showhoofdstellen en bitten. Dat mis ik in veel shops ook.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:05

Ik ben echt opzoek naar een webshop waar ik normale, goede kwaliteit (maar niet 50 euro) zadelvormige dekjes kan vinden. Waar ik ze ook bestel, het zijn allemaal flut shops die weken later pas leveren (en dan nog het verkeerde ook).
Die dekjes moeten ook geen goude randjes of wat dan ook hebben, gewoon effen in normale kleuren.
Echt onmogelijk lijkt het wel....

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 17:12

[quote="xmarliez"]Ik ben echt opzoek naar een webshop waar ik normale, goede kwaliteit (maar niet 50 euro) zadelvormige dekjes kan vinden. Waar ik ze ook bestel, het zijn allemaal flut shops die weken later pas leveren (en dan nog het verkeerde ook).
Die dekjes moeten ook geen goude randjes of wat dan ook hebben, gewoon effen in normale kleuren.
Echt onmogelijk lijkt het wel....[/quote
Gewoon normale dekjes en goedkoop! Want van 1 anky dekje kan je ook gewoon 5 goedkopere krijgen :) Mijn zadelmaker zegt dat katoenen dekjes met kleine blokjes het beste zijn.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:15

Hannapony schreef:
xmarliez schreef:
Ik ben echt opzoek naar een webshop waar ik normale, goede kwaliteit (maar niet 50 euro) zadelvormige dekjes kan vinden. Waar ik ze ook bestel, het zijn allemaal flut shops die weken later pas leveren (en dan nog het verkeerde ook).
Echt onmogelijk lijkt het wel....

Gewoon normale dekjes en goedkoop! Want van 1 anky dekje kan je ook gewoon 5 goedkopere krijgen :) Mijn zadelmaker zegt dat katoenen dekjes met kleine blokjes het beste zijn.

Ja inderdaad. Ik wil gewoon een katoenen dekje met die blokjes via het internet bestellen. Heb hier geen ruitersportzaak in de buurt zitten dus zou sowieso ver weg moeten, kan dan beter verzendkosten betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:56

Een pony of paard -O-

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 18:57

goedkoop 0 grams regendeken maat 175 ... :o

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:23

ilovejewel schreef:

Nika!
Anders hebben Bokt en Marktplaats ook genoeg aanbod.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 19:40

Marloes schreef:
ilovejewel schreef:

Nika!
Anders hebben Bokt en Marktplaats ook genoeg aanbod.

ja heb al gekeken maar zijn vaak ook nog wel geprijst...

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-12 19:43

Ik heb nog geen tijd om alle reacties te beantwoorden, maar ik zag er wel wat leuke dingen tussen staan.
Er komen op korte termijn diverse nieuwe producten..
Alleen heb ik nog niet overal de prijzen van, dus dat is een beetje lastig verkopen :P

Er zitten ook regendekens bij, maar of ze goedkoop zijn weet ik ook niet..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:10

Citaat:

Maar wat noem jij goedkoop want wat voor de ene goedkoop is is voor de ander duur :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 21:16

kiki1976 schreef:
Citaat:

Maar wat noem jij goedkoop want wat voor de ene goedkoop is is voor de ander duur :)

Veel goedkoper dan die nika dekens is er haast niet... Dan zul je op zoek moeten naar tweedehands.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 22:55

Ben ik helemaal met je eens Loetie84.
Helaas liggen ze om mijn merrie niet goed, veel te wijd aan de hals (terwijl ik geen hele smalle merrie heb hoor).

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:03

Mooie hoofdstellen met een lage neusriem... Ben zoooolang opzoek geweest. Uiteindelijk toch flink wat centen moeten uitgeven, en heb ik nu wel een hoofdstel met lage neusriem van goed kwaliteit leer. Vaak zijn het neutrale zwarte, een mooie frontriem schilt ook een hoop.

Ook het idee van zweetdekens met afneembare hals, lijkt me ideaal.

Ik weet verder niet of dit genoemd is, heb niet alles kunnen lezen. ;)

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 14:49

Misschien handig om bij de dekjes de afmetingen te zetten: hoelang over de rug enz. Anders weet ik nooit of ik maat pony of cob moet nemen. Ik ben bang dat ik een te kort dekje koop voor mij zadel hihi

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:07

startes pakket voor mensen die voor het eerst een paard hebben gekocht (net zo iets als van die pakketjes voor kinderen die beginnen met paardrijden)

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 19:54

Ik weet niet of het al genoemd is en of andere rassen er ook last van hebben, maar bij mijn fjordenpaarden zit ik met hoofdstellen altijd met te lange bakstukken of te krappe neus/frontriemen. Moet je eigenlijk twee hoofdstellen kopen of losse onderdelen.

Verder is een grote maat frontriem voor menhoofdstel ook lastig. Heb nu een Ukie laten maken, die heb ik een paar cm langer laten maken dan mijn vorige frontriem en die zit een stuk beter.

Verder misschien wat meisjes menspullen, haha!! Naja, daar eens een leuke frontriem ofzo voor kunnen kopen. Wat meer kleur en bling ofzo?

Edit: Werd toch nieuwsgierig naar de rest van het topic, maar daar zie ik al dat er veel over mennen e.d. wordt overlegd.
Wat ik ook nog niet heb kunnen vinden zijn zwarte veiligheidsbeugels. Dus met zo'n elastiek ofzo, maar dan in het zwart.

naomipjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 15:48

Op het paardengebied mis ik een paard of verzorgpaard.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:44

naomipjeX schreef:
Op het paardengebied mis ik een paard of verzorgpaard.

Beter jammer dat ze die niet bij een ruitershop verkopen ;)

Prikpaaltjes en lint! En dan niet zo belachelijk duur :')

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:18

Inderdaad zoals Jeskim al zegt een zelf in elkaar te zetten hoofdstel!
Voor zowel mijn pony als mijn paard moet ik eigenlijk 2 hoofdstellen kopen omdat er anders verschillende onderdelen niet passen. Dat gaat toch best in de papieren lopen, vooral als je dan de helft niet gebruikt.