ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:34

Mijn dierenarts vond het een heel goed idee om de Ice Vibe te gebruiken. Ik kwam met het idee. Hij zei als je hem kan aanschaffen zou ik dat zeker doen. Maar hoe eerder je na het ontstaan van de blessure begint met gebruik des te meer baat je erbij hebt, is mij verteld.

Verder komt de bloedsomloop op gang en de pees wordt beter gekoeld wat je herstel van de blessure weer ten goede komt.

Vorige week naar de dierenarts geweest met mijn paard voor een controle van het herstel van zijn peesblessure. En zijn herstel was tot op heden heel voorspoedig *\o/* . Durf niet te zeggen wat het herstel zo heeft geholpen, zal wel een wisselwerking zijn tussen alle dingen die ik heb ondernomen(prp behandeling, homeopathische pillen, de Ice Vibe en bloedzuigers) Al zag ik me de bloedzuigers het meeste resultaat in afname van de zwelling van het been :D .

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 00:15

Mijn dierenarts kende de ice vibe boot niet. Heb ze meegenomen en laten zien en voel.
Hij zei vooraf dat ik het wel kon doen maar zal niet veel zijn.

Toen hij de trilling voelde was hij enig sinds verbaast over de sterke trilplaat.
Hij verwachten veel minder trilling.

Gebruikte ze al voor dat mijn paard een peesblessure had.

Nadat hij kreupel werd en bij de dierenarts werd vast gesteld dat hij een peesblessure had ben ik door gegaan met de ice vibe boots. Echt na 5 maanden stappen en elke dag 2x de ice vibe te gebruiken is er nauwelijks tot geen verbetering. Er bleven 2 opties over , nog langer blijven wandelen of shockwave.

Ik kan dus niet echt zeggendat de ice vibe goed helpt bij een peesblessure (mijn ervaring) maar bij mijn andere paard werken ze fantastisch bij dikke benen ( het is niet de 1ste keer gelijk al zichtbaar en is ook noet dat als je ze een week niet gebruikt dat ze mooi slank blijven de benen. Maar bij dagelijks gebruik behoud het paard op den duur mooi droge benen.)

suikermeisje

Re: ICE -VIBE BOOTS iemand die ervaringen ermee heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 08:38

Toen mijn paard 2,5 maand geleden een Peesblessure kreeg, ben ik ze vaker gaan gebruiken. On de dag.
Daarvoor gebruikte ik ze al, maar niet zo vaak.

Vorige week maandag met mijn paard voor controle geweest. En zijn peesblessure is zo ver hersteld dat hij rustig aan, aan het werk zou mogen.
Alle peesvezels liggen mooi naast elkaar zoals het hoort. De DA was heel verbaasd hoe mijn paard was hersteld en het weefsel eruit zag. Hij had namelijk dit resultaat pas over 2 maanden verwacht.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:06

Volgens mij mag je de boot niet gebruiken zonder ice vibe ertussen, als je paard een peesblessure heeft.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:16

Ik heb 'm gewoon met ice gebruikt hoor? Of heb je het niet tegen mij?

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:19

Mijn ice pack wordt niet goed koud meer. Ongeacht hoe lang die in de vriezer ligt, hij wordt niet meer hard terwijl de andere dat wel wordt. Na 15 min gebruiken is alle kou er ook uit. Heb maar weer een mail naar Agradi gestuurd, hoop dat ze er wat aan kunnen doen....

Birel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:07

Ik heb ze uiteraard ook met de coolpack gebruikt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:05

Bij die van mij is de kou er ook gauw uit. Als ik ze 20min om heb gehad zijn ze gewoon helemaal warm.. Hebben jullie dat ook of?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:09

Paardendrogist heeft mij bevestigd dat horseware de maat van de xl coolpacks aangepast heeft naar groter. Beetje balen dus. Die kleine packs zijn inderdaad snel warm, maar die grotere hielden heerlijk hun koelte. Alleen de nieuwe maat xl is echt te groot.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:51

Die van mij Iun ook op kamertemperatuur na 20 min

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 14:49

Oh? Geloof niet dat ik er last van heb.....

Had 19 oktober mijn laatste endurance wedstrijd van dit seizoen. Op die dag en de dag erna nog gebruikt (en de dagen ervoor) en nu heeft ze een maand rust en laat ik haar benen ook met rust.

Zal eens opletten als ik ze weer gebruik.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:33

Citaat:
Horseware gaat een nieuwe coolpack naar ons opsturen.
U hoeft de oude niet retour te sturen naar ons hoor!

Super service weer van Agradi +:)+

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:32

mijne zijn na 20 minuten ook niet meer koud

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 01:05

Ik heb ook contact gehad met Horseware over een gescheurde coolpack en ook daar werd mij beloofd een nieuw coolpack te verzorgen. Fijn!

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:59

Ik meld me ook even. Ik ga morgen de Ice vibe boots voor het eerst gebruiken. Misschien stomme vraag, maar begrijp ik goed dat je de gladde kant van de trilplaat tegen de icepack aanlegt?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 13:36

Yep. En die schuif je dus in de 'peesbeschermer'.

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:06

Ik had een paar ice-vibe besteld en dag één ging bij mij de stekker al kapot en de eerste week ook één cold pack met een lek. Heb ze dus terug gestuurd want ik vind dat dat niet kan voor die prijs

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 16:14

Dan heb je echt veel pech! Heb ze nu een jaar. Ik heb 1 nieuwe batterij en 1 nieuwe coldpack. Maar dat is kosteloos omgeruild door de paardendrogist. Dat viel onder de garantie. Maar allebei in 1 week is toch wel erg vlug..... ;(

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:31

Vandaag ben ik er achter gekomen dat de ice vibe boot ook diepvries bestendig is.
Mijn lieve vriend heeft hem per ongeluk in de freezer gedaan, maar alles doet het nog.
Weten we dat ook weer :+

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:10

jjustangela schreef:
Vandaag ben ik er achter gekomen dat de ice vibe boot ook diepvries bestendig is.
Mijn lieve vriend heeft hem per ongeluk in de freezer gedaan, maar alles doet het nog.

Hahahahaha :-)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:19

jjustangela schreef:

Bij mij liggen ze altijd in de vriezer :Y)

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:16

De Ice Vibes bevallen mij ook heel goed! Een investering, maar zeker de moeite waard.

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:59

Vicky_88 schreef:
jjustangela schreef:

Bij mij liggen ze altijd in de vriezer :Y)

De boot met batterij?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-14 15:47

Zo. De dierenarts constateerde dat mijn paard te kampen heeft met verrekte banden aan het kogel gewricht. Veel stappen is het dagelijks ritueel nu. Verder zet ik haar ook iedere dag in de 'trillers'. Hoewel ik dat na het rijden ook altijd wel doe.

Het zal best psychisch zijn maar toch heb ik idee dat het meewerkt.

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 16:12

Margriet je kunt in ieder geval zeggen dat je er alles aan doet om je paardje goed te houden en te krijgen.

Hier wordt het langzaam spannend, ik heb volgende week een controle echo van de geblesseerde pees. Morgen is het een half jaar geleden dat hij een peesblessure opliep, been ziet er heel veelbelovend uit.