Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:54

Ook niet onbelangrijk :P

Ik heb overigens een Butterfly weggebracht om er beugelriemen aan vast te laten naaien zodat ik daar aan de bovenkant alvast geen last van heb :)

Ik wil er dan mijn superfijne Neomatic singel aan gaan gebruiken zodat ik ook geen last van gespen meer heb en dan moet ik er een superfijn dingetje aan hebben :j

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:02

Klink superfijn ;) en dan behoor je ook tot de clan die nergens anders meer op klimt *\o/*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:07

Mja we zullen zien :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:51

Dus pmarena het is toch de butterfly geworden die het beste bevalt ? Waarom de iberica niet ?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:59

Vanwege die beugelophanging die (in verhouding) een stuk verder naar voren zit op de Iberica.
En omdat mijn test-setje Heavy Duty inlages er niet in passen en wel zonder kunstgrepen in de Butterfly passen.

Maar misschien dat het na de aanpassingen alsnog de Iberica wordt hoor, als de aanpassingen niet goed bevallen zal ik toch weer verder gaan zoeken naar andere mogelijkheden om het goed "gesleuteld" te krijgen :P

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:01

ik zag trouwens op het duitse forum dat iemand er een voorboom van b.v. een wintec in had gezet ipv die dure van christ zelf :)*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:05

Volgens mij is het bedoeling van dat losse kopijzer van Christ vooral om aan de flapjes ook beugelriemen te kunnen hangen..... mij spreekt het systeem echter niet aan. Gewoon goede inlages erin, dan is een kopijzer helemaal niet nodig :)

Dat ding past overigens alleen op het Premium Plus model hoor, alleen die heeft er zo'n driehoekig vakje bovenop. De Iberica en Butterfly hebben dat niet.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 15:34

Ik zou me zo'n kopijzer wel kunnen voorstellen voor paarden met een hogere schoft. Dus dan niet perse voor de beugelophanging.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 18:58

Nou vandaag eindelijk mijn bbp op kunnen halen *\o/* Heb hem natuurlijk meteen uitgeprobeerd..Bij paard een had ik er een Equitex pad onder gedaan,maar dat vond ik niet zo fantastisch leek een beetje wiebelig..Paard nr. 2 heb ik met een dressuur dekje eronder gereden,dat zat echt heerlijk..Nog niet met beugels geprobeerd,maar dat komt binnenkort wel..Ik heb trouwens niet de Iberica genomen maar de gewone premium plus omdat die wat langere wrongen heeft(denk ik)..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:09

Ben jij lang of juist niet ? vraag ik omdat ik op de duitse forum lees dat langere mensen niet zo goed wegkomen op de premium plus ivm langere wrongen.

Andapanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 19:13

:):):) Ik heb mijn Iberica binnen :) en hij zit FANTASTISCH (zonder beugels overigens).
Ben erg tevreden over de pasvorm en ook dat ik de pony heb genomen op advies van Don, ik pas er inderdaad gewoon tussen :).

Morgen eerste ritje gepland staan, ben erg benieuwd.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:14

Nee ik ben best klein,dus daarom misschien prettig zo met die wrongen..De steun is toch wel fijn..Ik kan me voorstellen dat bij mensen met langere benen die wrongen in de weg zitten..

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:14

@Martis: wat is lang?
Ik ben 1,76 en ik rij veel in de premium plus met inlages (maat 1)
écht geen probleem mee...
Wat zou het probleem dan moeten zijn?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:20

Dat je bij de premium door die te lange wrongen met lange bovenbenen te ver naar achteren wordt gezet. Dus dan achter het zwaartepunt komt te zitten. Bij de iberica zijn de wrongen korter en is dat probleem er dus niet.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 19:27

Hmm nee dat herken ik niet, ik zit wel behoorlijk "rechtop" maar nog niet te ver, maar dat is ook juist wat ik wil en fijn vind.
(zowel op behoorlijk ronde pony, als een kleine smalle pony)

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 15:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:20

Maris schreef:
Premium zonder plus komt er in dit geval niet zo goed vanaf , zie : http://www.reitforum.de/rund-um-lammfel ... 04-81.html en dan onderste bericht

Mijn Duits is niet zo fantastisch maar de foto's zeggen eigenlijk al genoeg. Hoe haal je het in je hoofd om zonder extra inlages daarop met beugels te gaan zitten |o .

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:53

maar dit was dus voor de test zo gedaan he ! Dus echt om te kijken hoeveel druk een premium bbp geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 18:55

Ook voor een test maakt dat voor mij niet uit. Een bbp zoals deze is per definitie niet geschikt voor stijgbeugels dus dan moet je zoiets ook niet opnemen in een test. Nu wordt deze versie in een verkeerd daglicht gezet ten gevolge van verkeerd gebruik.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:15

Maar er rijden dus erg veel mensen met stijgbeugels op deze bbp !!!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 19:21

Juliette86 schreef:
Ook voor een test maakt dat voor mij niet uit. Een bbp zoals deze is per definitie niet geschikt voor stijgbeugels dus dan moet je zoiets ook niet opnemen in een test. Nu wordt deze versie in een verkeerd daglicht gezet ten gevolge van verkeerd gebruik.

Wij gebruiken hem ook met beugels, maar dan wel de premium plus. Wanneer je een beetje oppast dat je niet de hele tijd in de beugels hangt, gaat het prima. Het schuift ook niet

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:08

Heeft iemand van jullie ook een superrond paard met een schuif-zadel-historie? Ik zou erg graag weten hoe de iberica op zo'n paard blijft liggen.
Ik heb zelf dus een tank waar niets op blijft liggen en die alle mogelijke nadelen van een rug kent:
Vorm biervat
Gewelfde rug
Overbouwd
Geen schoft
Schouders zo breed als een bodybuilder met overdosis hormonen
Te dik, dus bolle buik en singelplek te ver naar voren
Scheef (wordt aan gewerkt en is al beter)
Korte rug.

Overweeg het testen van een trekker en iberica, maar heb twee twijfelpunten.
De strartrekk lag voor geen meter op mijn monster en ik betwijfel of de trekker dan beter ligt
Alles schuift vrolijk van links naar rechts en van achteren naar voren, dus ben ik bang voor erg schuiven van de chris.

Vandaar mijn vraag...

Ter illustratie (let niet op de verschrikkelijke bodyprotector...Het was om uit te proberen... Ik draag er altijd een vanwege de vele stenen hier in de grond en omdat ik een slechte rug heb, maar ik heb nu een echte bbp..)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:36

Jazeker,bij mijn paardje schuift alles maar de Christ niet..Ik kom er later nog even uitgebreid op terug!

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:40

doe dat! doe dat!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:47

Ik heb de Premium plus en die schuift bij mij helemaal niet (alleen nog niet mee gegaloppeerd). Bij mijn paard schuiven ongeveer alle boomzadels in haar nek (op een na). De Premium plus lag meteen goed.