WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:38

Seven schreef:
een DD kussen shangah?

@needje
slechte ervaringen geen probleem maar een beetje uitleg van hoe en wat is wel duidelijk voor mensen die een wow overwegen.

Nee geen DD een D met tab en stitch line. Mijn merrie heeft geen extreem hoge schoft en heeft geen holtes naast het schouderblad.

Ze is eigenlijk aan de voorkant een type volbloed en qua rug is het een cobtype. (erg handige combi)
Ze heeft er nu boommaat 3 in zitten.

Afbeelding

Nog even een foto voordat ze een passend zadel kreeg (er heeft een absoluut niet passende euroriding opgelegen)
Deze foto is van haar schoft zonder bespiering en is ongeveer 3 jaar geleden gemaakt.

Afbeelding

Nadat ze een passend zadel kreeg (die overigens binnen een jaar al te klein werd en niet meer paste )

Afbeelding

Alle foto's zijn van voor de wow, maar haar rug is nu met de wow niet in bespiering afgenomen. Haar rug blijft mooi los en heeft nergens harde plekken. Met de wow draaft ze mooi vrij uit haar schouder.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:14

is ze nog ze anders ontwikkeld in de schouder zoals op de eerste foto?

Zo op t oog lijkt ze geen heel grove schoft te hebben, de rug van mn merrie heeft er wel wat van alleen heeft die iets minder schoft op het moment.

Maar 3 is wel een brede boom :j mijn ruin heeft nu een 2 en die is vrij rond ook met schoft, hij heeft wel stichline geen tab
Laatst bijgewerkt door Seven op 01-12-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:14

Shangah, mijn paard heeft een vergelijkbare bouw! :j en ik denk dat ik hetzelfde kussen heb.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 23:49

Seven schreef:
is ze nog ze anders ontwikkeld in de schouder zoals op de eerste foto?

Zo op t oog lijkt ze geen heel grove schoft te hebben, de rug van mn merrie heeft er wel wat van alleen heeft die iets minder schoft op het moment.

Maar 3 is wel een brede boom :j mijn ruin heeft nu een 2 en die is vrij rond ook met schoft, hij heeft wel stichline geen tab

Schouders hebben ook meer bespiering gekregen.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:25

Seven schreef:
Nee er is geen fitter in drenthe of groningen en dat geeft niet wat genoeg fitters komen hier wel heen maar ik heb vrij gevoelige paarden die erg moeten wennen aan vreemden dus ik wil enkel een fitter die daar mee om kan gaan.

Even ver weg gequote;
Een aanrader: Zadelhulp.nl
Vanmiddag is zij hier geweest en heeft 2 1/2 uur tijd gestoken in het aanpassen van het wow zadel +:)+

Seven

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:26

Hoe heet deze persoon die de fitter is?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:39

Seven schreef:

www.zadelhulp.nl en dan contact ;)

Mariska van Oest

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:45

Mri schreef:
Seven schreef:

http://www.zadelhulp.nl en dan contact ;)

Mariska van Oest

Mariska ken ik ook, is ook een mfsc-er, net als Irma van de olde hietmoat

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:47

ik had al gekeken :D

Vind de site niet zo :o maar ben tevreden over irma met mn ruin alleen zien of het ook met mn merrie klikt

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:48

Het is wel errug stil hier ...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:08

Via WOW Facebook kan je 2 ex-demozadels kopen voor € 1400 het stuk. Mss wel interessant voor de mensen die nog op zoek zijn?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:13

1400 pond. Geen euro. Dus 1635 euro.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:35

Hoe heet die facebook groep? ik kan het niet vinden

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:36

mijn paard heeft trouwens sinds eergisteren ineens bultjes en wilt niet meer lopen onder het zadel...nu hoop ik dat het 'maar' aan het zadel ligt...

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:46

Needje schreef:
1400 pond. Geen euro. Dus 1635 euro.

Oeps! :o

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:21

Dan nog is het niet veel geld voor een bijna nieuwe Wow, vooral dat ene zadel ziet er keurig uit.
@Zinn: typ op FB bij 'zoeken': "WOW Saddles".

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 08:21

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:42

Op de nacht van afgelopen zondag op maandag is er een zadelroof geweest op onze pensionstal (20 paarden).
Er zijn 14 zadels gestolen, alleen een Wintec en wat oudere en merkloze zadels zijn achtergelaten.
En mijn vrij nieuwe wow zadel!!!!! Ben een ontzettende mazzelkont dus, maar toch is het wel erg vreemd dat ze het duurste zadel op de hele stal laten liggen? Zou het te complex zadel zijn om snel door te verhandelen door de verschillende onderdelen en flair systeem? Of waren de dieven niet echt snugger genoeg? Dat ze m'n kussen 'raar' vonden aanvoelen of zo (zijn niet erg hard opgepompt), want ze hebben het wel bekeken. Ze hebben alleen de wow fleecehoes die erom zat over de lepel omhoog getrokken en zo in een andere stalkast teruggehangen waar het zadel uit weg was. Ben zo blij want het heeft uiteindelijk 9 maanden gekost toendertijd voordat het eindelijk redelijk goed paste op m'n moeilijk gebouwde paard, heb er zoveel ellende mee gehad. En zou niet weten waar ik het geld vandaan moest halen om een ander zadel aan te schaffen.
Helaas voor m'n andere stalgenoten, waren er een paar die niet zo lang geleden een nieuw en duur merkzadel hadden aangeschaft, nu allemaal weg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:44

Jij mazzel zeg!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:50

tja dat noem je geluk hebben, ik denk dat t een combi van beide is. onwetendheid over t merk en de ws daardoor moeilijk verder te verkopen factor?
bij kennis van ons afgelopen jaar ook alles gestolen op wintec en merkloos na, een iemand had geluk die had een wintec hoes over dr nieuwe zadel en daar was niet onder gekeken. zadel hing er ook nog [allemaal naar de winkel en een wintec hoes kopen!!]
waar is de stal waaar alles gestolen is als ik vragen mag? er is geloof ik ook een centraal topic om diefstal te melden.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 10:25

Een wow is misschien ook te exclusief? Valt te snel op om door te verkopen als niet gestolen? Ik zou ook graag willen weten waar dit gebeurd is.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:36

Ik denk persoonlijk dat het pure onwetendheid is van de dieven. Ze krijgen denk ik een lijst met merknamen mee en daar staan vooral KN, Passier, Stubben, enz. op.

Jaren terug is er bij ons ook een zadelroof geweest. Was heel vreemd bijv. een aantal Ainsley's werden meegenomen en een aantal niet. Leek net alsof ze een order hadden van een x aantal zadels per merk.

Overigens heb ik mijn zadels verzekerd via de inboedel voor een paar euro per maand extra. Daar tegenover staat dat de zadels achter 2x een deur met slot moet zitten om verzekerd te zijn.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:23

In Warmond. Bekenden uit de buurt weten dan wel om welke stal het gaat, vind het niet zo handig dit op internet te zetten waar precies ;-) Mijn wow valt onder m'n inboedelverzekering, maar is nu 2 jaar oud (waarvan 1e 9 maanden ongebruikt). Helaas is het vaak dat een zadel vrij snel daalt in dagwaarde als je deze verzekerd. Na een jaar 50% van de nieuwaarde en na 2 jaar al max € 600. En heb geen zin om meer premie te moeten betalen als ik er meer voor terug wil als het wel gestolen wordt. Ik had m'n zadel altijd thuis liggen en nam deze mee als ik ging rijden. Toen ik een half jaar geleden van stal verhuisde heb ik m'n zadel daar gelaten, zeker omdat deze stal op fietsafstand van m'n huis is. M'n zadel ligt nu weer thuis, dat is toch de beste remedie.
We gaan ervan uit dat de daders sowieso terug gaan komen als iedereen weer voorzien is van een nieuw zadel.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 13:31

zo was het bij mij totaal niet hoor bopjebo, bij mij zijn de zadels toen getaxeerd en alles wat boven de 40% van de aanschafwaarde lag werd totaal 1oo% vergoed. zadels gingen echt niet zo hard naar beneden in prijs, zeker de merkzadels niet

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 14:02

Heb net ook even een mailtje gestuurd naar m'n verzekering om uit te zoeken hoe het zit.
Durf m'n zadel niet meer achter te laten in m'n stalkast, maar zal ongetwijfeld wel een keer niet anders kunnen.
Wil graag weten hoe het geregeld is als het me overkomt. Zal de volgende keer vast niet zoveel mazzel meer hebben, daarom waag ik het er liever niet op.