WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Re: WOW zadel,is het echt wow?Alle ins en outs! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 13:10

De mijne heeft ook niet afgegeven. Ik gebruik alleen lederdressing en eens in de zoveel tijd maak ik hem eerst schoon met zeep.

Ik gebruik altijd Eurostar dekjes die blijven goed liggen. Ook met Anky gaat het goed.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:38

ik gebruik ook lederdressing van rapide en een hele zwarte poetsdoek....

Anky pads schuiven er onderuit.

kortom kwestie van proberen geloof ik, zal eens wat stalgenoten lief aankijken of ik hun dekjes mag testen

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:40

Ik ben zelf niet zo van de Wow, bij ons op stal wilden ook ineens iedereen de Wow, volgens mij vooral omdat ze dachten dat is zo duur dat moet dan wel goed zijn, de helft reed na een half jaar alweer met hun oude zadel omdat de Wow of niet goed lag of er gedoe met de lucht was, dus nee ik begin er niet aan.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 14:54

pantarhei schreef:
ik gebruik ook lederdressing van rapide en een hele zwarte poetsdoek....

Anky pads schuiven er onderuit.

kortom kwestie van proberen geloof ik, zal eens wat stalgenoten lief aankijken of ik hun dekjes mag testen

De nieuwe Anky's met een antislip blijven een stuk beter liggen. ;)

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:10

@Dendro: ik kan me moeilijk voorstellen dat alleen de headplate het verschil zou uitmaken en dat dat te compenseren is met een bontje. Dat Pedro er niet goed op reageert lijkt me een teken aan de wand... Een zadel wat net niet 100% ligt op een ongebalanceerd jong dier geeft volgens mij een hopeloos gevoel. Zou 'm pas laten op Juntos en voor Pedro wat anders zoeken. Al is het maar omdat ik voor een paard wat getraind wordt op het niveau als dat van Juntos geen lapmiddelen tussen mij en de rug van mijn paard zou willen hebben ;-)
Kan je niet iets met de korrektor voor Pedro?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:14

Miepie77 schreef:
Ik ben zelf niet zo van de Wow, bij ons op stal wilden ook ineens iedereen de Wow, volgens mij vooral omdat ze dachten dat is zo duur dat moet dan wel goed zijn, de helft reed na een half jaar alweer met hun oude zadel omdat de Wow of niet goed lag of er gedoe met de lucht was, dus nee ik begin er niet aan.

moet even lachen om deze post wees eens wat duidelijk kwa problemen etc want gewoon melden hier ik wil t niet heeft niet veel nut ben ik bang :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 15:14

Nee idd :D

Leanevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:14

Mijn zadel geeft ook niet af. Verder blijven voor zover ik het geprobeerd heb al mijn dekjes liggen:) De een schuift wel een klein stukje naar achter maar eronderuit gegaan zijn ze gelukkig niet

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:20

Seven schreef:
Miepie77 schreef:

moet even lachen om deze post wees eens wat duidelijk kwa problemen etc want gewoon melden hier ik wil t niet heeft niet veel nut ben ik bang :D

Prima om erom te lachen. Ik vind dat dit soort dingen eigenlijk niet vaak genoeg gezegt kunnen worden. Ik heb letterlijk het hele toppic en het vorige meegelezen omdat het concept mijn intresse heeft gewekt.

Je kunt niet ontkennen dat er redelijk wat bokkers zijn geweest die gewoon een 2e zadel hebben moeten kopen. Inclusief jij zelf als ik me niet vergis.
Allemaal leuk en aardig maar wel iets om in het achterhoofd te houden. HEt kan allemaal een erg duur grapje worden. PRima als je het niet erg vind om een paar duizend euro aan een nieuw zadel te besteden. MAar ik denk dat dat lang niet voor iedereen geld.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 16:35

Je kan mij niet wijs maken dat bij zoveel mensen na een half jaar het zadel zo slecht lag dat het niet meer aan te passen was en daardoor van ellende maar weer met een oud zadel gereden gaat worden. Aanmeetfouten daar gelaten. Die zijn er helaas. Maar ook zat bij reguliere zadels.
Ik denk dat helaas een hoop mensen vergeten dat paarden constant veranderen als een zadel en training dat toelaat. En als mensen dan niemand laten komen... Mijn zadel wordt elk half jaar minimaal nagekeken. Zodra ik voel dat ik anders in het zadel zit bel ik. Ja, dat kost geld. Maar daar hou ik ook mijn paard zijn rug mooi mee.
Verder weet ook nog steeds niet waar het vandaan komt dat één Wow op elk paard aan te passen is.
Dat een Wow door de verschillende onderdelen op bijna elk paard aan te passen is is iets heel anders.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:50

idd needje, en juist onder de wow veranderen paarden flink merk ik [en in de positieve zin] waardoor het idd raadzaam is om er geregeld naar te laten kijken . ik denk dat dit topic handig is om te zien waar de betrouwbare fitters huizen..
niet elk paard zal geschikt zijn voor een wow ook trouwens ,hoe aanpasbaar ook er zullen altijd paarden zijn waarvoor de wow niet is weggelegd

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 17:51

wittepit schreef:
@Dendro: ik kan me moeilijk voorstellen dat alleen de headplate het verschil zou uitmaken en dat dat te compenseren is met een bontje. Dat Pedro er niet goed op reageert lijkt me een teken aan de wand... Een zadel wat net niet 100% ligt op een ongebalanceerd jong dier geeft volgens mij een hopeloos gevoel. Zou 'm pas laten op Juntos en voor Pedro wat anders zoeken. Al is het maar omdat ik voor een paard wat getraind wordt op het niveau als dat van Juntos geen lapmiddelen tussen mij en de rug van mijn paard zou willen hebben ;-)
Kan je niet iets met de korrektor voor Pedro?

Hij is al heel breed dus ik denk dat met de corrector alles te smal wordt. Ik rij hem nu met de Stubben die achter inderdaad krap is, wil als hij straks meer stuurbaar is wel de Wow weer proberen. Merk dat Pedro nu al begint te vullen op de rug, hij ging aan de longe nu ook meer zakken. Normaal bleef hij mooi in de houding bovenin lopen.

Wil het nog even afwachten. Hiervoor duurde het ook een tijd voordat hij goed op Juntos lag. Hij zakt gewoon snel naar rechts. Hij was toen rechts meer opgevuld omdat dat het mijn merrie makkelijker zou maken. Juntos loopt snel over de rechterschouder weg en daar ben ik ook hard mee aan het werk. Nadeel is dat ik zelf onzekerder wordt als er iets is veranderd en daardoor te voorzichtig ga rijden en alles op het zadel schuif.
Dit weekend een uitje met de appaloosaclub (zin om mee te gaan Laura? er is nog plek) en neem voor de zekerheid ook mijn oude zadel mee.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:35

Misschien eerst weten waarom iemand van zadel wisseld voordat je gaat wijzen :) Ik ben niet veranderd van zadel doordat deze niet meer paste op 3 paarden is het oude zwarte zadel altijd weer pas gemaakt :)) Ik ben voor een ander gegaan door t zweetblad en de kleur, daarbij als je het geld er niet voor over hebt houd het toch al op voordat je gaat passen.

Ook mijn ruin is in zeer positieve manier verander zelf familie van me herkend hem niet terug :)) geen ander zadel had hier voor kunnen zorgen dat heb ik naar duizende euro's uit geven aan andere zadel wel geleerd.

En ja ik lach om zo'n opmerking omdat er niets wordt onderbouw niets wordt uit gelegd en het zadel kan een fitter fout niet helpen.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:32

Ik heb toendertijd ook Kerry aangeraden aan een vriendin met een hele gevoelige merrie. Ze is net als ik overgegaan van Schleese naar Wow en nu rijdt ze weer met een gewoon zadel. Ze was gewoon echt niet tevreden over de Wows, haar paarden liepen in haar beleving beter onder een ander zadel. En dat terwijl Kerry denk ik wel bij de betere wow-fitters hoort, ze niet heeft lopen rommelen met 2ehandsen of wat dan ook, maar het kan gewoon zo zijn dat iemand het niet zo positief ervaart toch? Volgens mij wijst de titel van het topic er ook op. Neemt niet weg dat meer onderbouwing wel welkom is.

Ik ben wel tevreden over het algemeen, maar vind b.v. de nieuwe zittingen echt veel minder prettig zitten dan de oude, baal dat nieuwe kussens een bevestigingssysteem hebben wat niet onder een oude -voor mij fijnere- zitting past en vind het ook lastig dat niet op alle onderdelen vermeld staat welk model het is.
Maar ben blij met de rugbespiering van mijn paard, dat is het belangrijkste!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:31

Wittepit, dat is inderdaad een vervelend punt, als je geen onderdelen kan uitwisselen. Ook het type op de onderdelen zou ik wel fijn vinden, ben nog niet zo'n kenner dat ik alles uit mijn hoofd ken en om nou per onderdeel de wow site te raadplegen....
Tja ik denk dat je bij alle merken zadels voor en tegenstanders hebt en ruiters die er fijn op rijden en die er niet op kunnen zitten, daar zal WOW echt niet anders in zijn.

Mijn paard loopt er fijner onder dan onder het vorige zadel, maar had dat mogelijk met een ander wolzadel ook gedaan, heb ik niet meer geprobeerd en ben nu tevreden, dus ga het ook niet meer proberen (mede vanwege de kosten)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:35

ik vind idd de oudere zittingen ook beter zitten :j

en idd het is niet voor iedereen en ook niet voor elk paard :n
Ik vind de aanpasmogelijkheden nog steeds het allergrootste voordeel tov wol, mijn paard is in ontwikkeling en de fitter is er denk ik 3/4 keer per jaar bij, bij wol had ik een probleem gehad met de boommaat :j Wisselbare bomen bij wol zijn er ook, maar niet bij de merken die ik prefereer

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:57

idd wittepit ,het is heel goed mogelijk dat mensen de wow niks vinden, al is het maar omdat sommige mensen het zadel lelijk vinden en er niet aan twijfelen om zo en lelijk ding op hun paard te leggen.of ze kunnen niet meer overweg met de grotere beweging die je paard door het lucht in je zadel doorgeeft,het goede aan dit topic is dt mensen die overwegen om een wow aan te schaffen leren dat je niet zo maar ergens een tweedehands op de kop kan tikken en dat op je paard kan leggen zonder problemen

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:36

@Knollentuin: ja, dat van die bewegingen is echt humor: veel mensen willen helemaal niet dat hun paard lekker beweegt want dat zit te vermoeiend! Idem wat betreft de beugelophanging: stoelzit is populair...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:28

;) jij hebt m ook door! ik laat veel mensen voelen op mn wow en de meesten schrikken ervan hoe ze geconfronteerd worden met hun onbalans... ik heb een open zit en geen wrongen. iets anders dan de luie stoelen die je tegenwoordig alleen maar in de winkels ziet hangen,als je tegenwoordig een zadel wil waarin je zelf kan bepalen hoe je zitten wil moet je dat speciaal bestellen 8)7 met de wow kun je m zo inelkaar zetten hoe je denkt,dan proefrijden en dan bestellen,dat stond mij aan :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:31

en zelfs met mega wrongen kun je een wow zo afstellen dat je er niet steeds tegen aan rijd dat vond ik zo prettig :))

ik wil voor het gevalletje ontploffing graag de steun maar als ik gewoon lekker rijd wil ik niet gedwongen worden dus zelfs met de dikste wrongen is mn zadel zo afgesteld dat hij voor mij perfect is wat wil je nog meer.
Daarbij schrikken mensen wel ja dat mn ruin zo veel beweegd in de rug nee ze hebben liever een vast gezette rug als je dan stiller kan zitten :=

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:31

knollentuin schreef:
idd wittepit ,het is heel goed mogelijk dat mensen de wow niks vinden, al is het maar omdat sommige mensen het zadel lelijk vinden en er niet aan twijfelen om zo en lelijk ding op hun paard te leggen.of ze kunnen niet meer overweg met de grotere beweging die je paard door het lucht in je zadel doorgeeft,het goede aan dit topic is dt mensen die overwegen om een wow aan te schaffen leren dat je niet zo maar ergens een tweedehands op de kop kan tikken en dat op je paard kan leggen zonder problemen

Ohh ja dit is een mooie. Het kan niet zo zijn dat mensen de wow niet goed vinden :+ Nee de wow is zo goed dat mensen er niet mee KUNNEN rijden. :+ :+

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:34

Hahaha dat zou wat wezen...ik merkte qua zit weinig verschil met mijn kieffer. Maar mijn pony liep er wel veel fijner mee

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:36

sporter schreef:
knollentuin schreef:

Ohh ja dit is een mooie. Het kan niet zo zijn dat mensen de wow niet goed vinden :+ Nee de wow is zo goed dat mensen er niet mee KUNNEN rijden. :+ :+

:)) :D

ach hoeveel mensen kunnen niet bv met lichtrijden, 2 keer staan 1 keer zit uitvoeren -O-

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:47

nee sporter bedoeld dat ik wil zeggen dat t nooit aan de wow kan liggen maar alleen aan de ruiters, nee... dat bedoel ik niet sporter;ik noemde een paar dingetjes op die ik voorbij zie komen als voorbeeld. wat ik wel wil zeggen is dat ik vind dat een hoop mensen tegenwoordig meer naar zichzelf zouden mogen kijken in het belang van hun paard :Y)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:58

knollentuin schreef:
nee sporter bedoeld dat ik wil zeggen dat t nooit aan de wow kan liggen maar alleen aan de ruiters, nee... dat bedoel ik niet sporter;ik noemde een paar dingetjes op die ik voorbij zie komen als voorbeeld. wat ik wel wil zeggen is dat ik vind dat een hoop mensen tegenwoordig meer naar zichzelf zouden mogen kijken in het belang van hun paard :Y)

Dat ben ik absoluut met je eens :D

Maar zo vind ik ook dat de wow eigenaren wel iets kritischer zouden mogen kijken naar hun wow sommige lopen weken/maanden te klagen. En de dag dat hun problemen eindelijk en vaak een paar honderd (als ze geluk hebben) ligter opgelost zijn, zijn ze de weken/maanden ellende vooraf vergeten en willen ze daar ook niks meer over horen :Y)