wow zadel echt zo "WOW"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: wow zadel echt zo "WOW"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:11

bij mij ook 50 das wel een normale prijs heb ook wel eens 100 betaald

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:22

Ik zit op 90 euro totaal..... ( betaal ik dan zoveel reiskosten ???)
Ik dacht eigenlijk dat het vaste tarief 75 euro is, plus dan reiskosten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:26

ik betaal normaal 50 maar de man ken ik goed naast wow en woont erg dichtbij. van vaste prijzen heb ik nog niets gehoord.

wat betalen jullie voor een headplate

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:27

headplate kan je meestal gewoon omruilen.
Vaste, afgesproken tarief voor wow zadels aanpassen is 75 euro.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:32

hmm appart ik betaal al meer dan een jaar 50 euro voor t aanpassen. headplates houd ik zelf tenzei ze erg smal zijn. heb nu van -1 tot 2

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:34

Nog een vraagje. Er is een soort van osteopaat bij mijn paard geweest en die wilde ook het zadel zien. Zij vond de rand aan de kussens ( het plastic waarmee het kussens aan het zadel vast kan worden gemaakt ) erg hard. Volgens mij raakt die de rug van het paard niet, maar zij twijfelde.....
Hebben jullie daar ooit klachten van gehad/over gehoord ?

Ik betaalde vroeger idd ook 50 euro, maar er schijnen prijsafspraken over te zijn gemaakt.
Waarom houd je de headplates zelf dan ? Of wissel je ze zelf wel eens ?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:39

Splinter schreef:
maris, ga eens met lichtrijden 2 keer staan en dan zitten, dus sta-sta-zit ipv sta-zit, dan moet je wel je balans zoeken, met stoelzit lukt dit niet ;)
dan ga je vanzelf dus in balans zitten ;)

Ook kan je zweetblad op verschillende posities, heb je dat geprobeert met proefrijden? dat kan ook schelen!

hihi, dat doe ik idd wel. Gekke is alleen dat mijn wow zadel me in een totaal andere positie zet. Met vorige zadels had ik nooit geen last van een stoelzit, eerder zat ik dan te ver naar voren.

Ik ben ook aan het proberen met het zweetblad. Maar het naar voren of naar achteren kantelen heeft geen invloed op het feit dat de wrongen niet in de buurt van mijn benen komen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 15:39

nog nooi klachten over gehad of gehoord, lijkt mij dat als de kussens goed passen en het gewicht van de ruiter goed verdelen dat het dan niet tegen het paard aan komt.

Ik houd de headplates omdat ik het wel makkelijk vind als het paard groeid dat ik ze al heb ik kan dus zelf kijken of hij bijv een grotere nodig heeft. (hij heeft nu de grootste die ik heb dus zal over een aantal maanden wel weer een andere nodig hebben) Eigenlijk wil ik nog een wow voor mn andere paard maar dat is nu nog niet echt mogelijk, de paarden hebben zo op t oog wel wat de zelfde bou kwa schoft en rug dus dat zal niet het probleem zijn maar ik ben ook niet van plan steeds headplates te wisselen voor t rijden :=

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 16:37

Leuk om jullie zo enthousiast te horen. Maandag komt Iris van Lospaard.nl bij mij langs op aanraade van Steffie nadat ze Troy had behandeld.
Ben heel benieuwd of zij ons een passend zadel kan aanmeten waar ik in pas en niet te lang is voor Troy.

Iemand ervaring met Iris?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:11

Maris schreef:
Nog een vraagje. Er is een soort van osteopaat bij mijn paard geweest en die wilde ook het zadel zien. Zij vond de rand aan de kussens ( het plastic waarmee het kussens aan het zadel vast kan worden gemaakt ) erg hard. Volgens mij raakt die de rug van het paard niet, maar zij twijfelde.....
Als het zadel goed aangepast is, raakt het de rug alleen via de kussens, dat is hetzelfde als bij een wolzadel. Als die plastic plaat de rug raakt, dan zijn je kussens te weinig gevuld, en/of het kussenkanaal veel te breed. Bovendien moet je paard dan ook nog eens een érg prominent uitstekende ruggengraat hebben.
Edit: typfout

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:14

MarChak schreef:
Maris schreef:
Als het zadel goed aangepast is, raakt het de rug alleen via de kussens, dat is hetzelfde als bij een wolzadel. Als die plastic plaat de rug raakt, dan zijn je kussens te weinig gevuld, en/of het kussenkanaal veel te breed. Bovendien moet je paard dan ook nog eens een érg prominent uitstekende ruggengraat hebben.
Edit: typfout

Ja dat dacht ik idd ook al.
De kussens zijn natuurlijk niet vol gevuld zoals wolkussens dat wel zijn. Ik denk dat de diegene zich daarin vergiste.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 17:21

Maris schreef:
Ja dat dacht ik idd ook al.
De kussens zijn natuurlijk niet vol gevuld zoals wolkussens dat wel zijn. Ik denk dat de diegene zich daarin vergiste.
Klopt, wow-zadels worden minimaal met lucht gevuld, maar een extra controle van de ruggengraatvrijheid - met jou in het zadel! - kan natuurlijk geen kwaad.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:55

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:02

Even heel off-topic,
Patricia wat is er gebeurd???

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:03

Pb :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:06

Helemaal stoppen. Heftig.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:07

Ja misschien wel.. maar het doet zoveel pijn dat ik nu weer afscheid moet nemen, ookal heb ik er deze keer bewust voor gekozen, dat ik er klaar mee ben... Wellicht ook uit zelfbescherming.
Rijden, misschien ooit weer, maar of er ooit nog een eigen paard komt.. Ik denk het niet :o

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:11

Ik kan het wel begrijpen hoor. *knuf*

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:57

Merken jullie ook allemaal dat je paard maximale schoudervrijheid heeft met dit zadel.
Gisteren weer na anderhalve week er even opgezeten en merk dat ze makkelijk zakt in de aanleuning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:19

waar moet je op letten als je een 2e hands wow zadel aanschaft? neem aan dat je niet zomaar wat koopt omdat alles aan te passen is?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 17:46

of het een nieuwe of oud type is, bij oude type passen niet alle nieuwe onderdelen erop!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:00

__Laura schreef:
waar moet je op letten als je een 2e hands wow zadel aanschaft? neem aan dat je niet zomaar wat koopt omdat alles aan te passen is?

Dat alleen de lucht nog aangepast moet worden, het is makkelijk aan te passen met andere onderdelen, maar nieuwe onderdelen zijn duur. Beste is om eerst een wow-fitter te laten komen om te kijken wat je nodig hebt voor jouw paard en waar jij zelf lekker op zit, en dan pas naar een zadel te gaan kijken.
Sommige wow-fitters bemiddelen wel eens, of hebben zelf tweedehands wel eens een zadel op voorraad.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:43

jeetje patries ik zag laatst je ea ad al jammer dat je helemaal stopt, weet de rede niet maar dit heb je zeker goed doordacht, sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:10

Dankje MarChak :j

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:26

Waar kan ik die enkelvoudige stijgbeugelriemen kopen??