Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Splinter schreef:maris, ga eens met lichtrijden 2 keer staan en dan zitten, dus sta-sta-zit ipv sta-zit, dan moet je wel je balans zoeken, met stoelzit lukt dit niet![]()
dan ga je vanzelf dus in balans zitten![]()
Ook kan je zweetblad op verschillende posities, heb je dat geprobeert met proefrijden? dat kan ook schelen!
Maris schreef:Als het zadel goed aangepast is, raakt het de rug alleen via de kussens, dat is hetzelfde als bij een wolzadel. Als die plastic plaat de rug raakt, dan zijn je kussens te weinig gevuld, en/of het kussenkanaal veel te breed. Bovendien moet je paard dan ook nog eens een érg prominent uitstekende ruggengraat hebben.Nog een vraagje. Er is een soort van osteopaat bij mijn paard geweest en die wilde ook het zadel zien. Zij vond de rand aan de kussens ( het plastic waarmee het kussens aan het zadel vast kan worden gemaakt ) erg hard. Volgens mij raakt die de rug van het paard niet, maar zij twijfelde.....
Hebben jullie daar ooit klachten van gehad/over gehoord ?
MarChak schreef:Maris schreef:Als het zadel goed aangepast is, raakt het de rug alleen via de kussens, dat is hetzelfde als bij een wolzadel. Als die plastic plaat de rug raakt, dan zijn je kussens te weinig gevuld, en/of het kussenkanaal veel te breed. Bovendien moet je paard dan ook nog eens een érg prominent uitstekende ruggengraat hebben.Nog een vraagje. Er is een soort van osteopaat bij mijn paard geweest en die wilde ook het zadel zien. Zij vond de rand aan de kussens ( het plastic waarmee het kussens aan het zadel vast kan worden gemaakt ) erg hard. Volgens mij raakt die de rug van het paard niet, maar zij twijfelde.....
Hebben jullie daar ooit klachten van gehad/over gehoord ?
Edit: typfout
Maris schreef:Klopt, wow-zadels worden minimaal met lucht gevuld, maar een extra controle van de ruggengraatvrijheid - met jou in het zadel! - kan natuurlijk geen kwaad.Ja dat dacht ik idd ook al.
De kussens zijn natuurlijk niet vol gevuld zoals wolkussens dat wel zijn. Ik denk dat de diegene zich daarin vergiste.
__Laura schreef:waar moet je op letten als je een 2e hands wow zadel aanschaft? neem aan dat je niet zomaar wat koopt omdat alles aan te passen is?