Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:37

Ik wil de multi zonder het ringetje op de neus :+
Maar die kan je er niet zomaar uithalen zonder dat het lelijk wordt denk ik, of wel?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:51

Eerlijk gezegd denk ik dat het meevalt met lelijk worden. Je zou het ringetje dan door moeten knippen.
Maar je blijft wel de manier van stikken zien natuurlijk.
Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:52

mag de multi écht niet op wedstrijden ? vind hem zo veel handiger :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:53

Tja eigenlijk wil ik gewoon de competition met de mogelijkheden, maar ja het kruislingse systeem gebruik ik niet. Ik wil de sidepull gebruiken en de bitclipjes. Prijstechnisch zou de multi dan dus mooier zijn, maar dat ringetje vind ik echt lelijk. Dus de competition heeft een mooiere neusriem :+
Ik moet maar eens goed gaan nadenken wat dan het beste past bij mij haha

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:55

jij zit niet nog eens met het feit van starten of wel ? eigenlijk moeten ze het uiterlijk van de competion en de mogenlijkheden van de multi. incl het kunnen verwijderen van het neurringetje. dan zou ik gelijk overstag zijn :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:57

Niet per se, ik vind het wel leuk als je er mee kan starten, maar zo ver ben ik nog niet met mijn pony.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 11:58

jeetje echt lastig dit :\ als ik zou kijk zou ik echt gaan voor de multi ! maar ik wil er ook wedstrijden mee rijden. en 2 kan ik me echt niet veroorlofen :+

Equistretch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:22

cob,full en extra full
Chocotof schreef:
Wat een super gaaf hoofdstel.

Kan iemand me vertellen in welke maten dit hoofdstel te koop is?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:24

daps schreef:
cob,full en extra full
Chocotof schreef:

ook in pony hoor ;)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:52

Ik lees al een tijdje mee en wil binnenkort de multi aanschaffen. Nu loop ik alleen tegen een klein dingetje aan: Mijn tinker heeft normaal maat full alleen kan het dan zijn dat de neusriem te klein is. Ik ben dus aan het twijvelen of ik de full of extra full aan moet schaffen. Kan iemand mij vertellen hoe de maten uitvallen? alvast bedankt.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:57

daps schreef:
cob,full en extra full
Chocotof schreef:

De maten zijn:

- pony
- cob/small horse
- standard horse
- large horse

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:58

Rais schreef:
Ik lees al een tijdje mee en wil binnenkort de multi aanschaffen. Nu loop ik alleen tegen een klein dingetje aan: Mijn tinker heeft normaal maat full alleen kan het dan zijn dat de neusriem te klein is. Ik ben dus aan het twijvelen of ik de full of extra full aan moet schaffen. Kan iemand mij vertellen hoe de maten uitvallen? alvast bedankt.

de extra full (large horse zul je bedoelen) valt erg groot.
ocht je hem bij ons willen aanschaffen, dan kan je altijd ruilen mocht hij niet passen.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 16:10

Dankje voor je snelle reactie! Dan wordt het de standard horse. Ik ben van plan het hoofdstel over 1 a 2 maanden te bestellen, aangezien ik ook nog een deken wil bestellen van amigo is de kans zeer groot dat ik deze artikelen bij jullie ga bestellen.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:39

Rais.. ergens aan het begin van dit topic zie je enya van Trea.. een tinker ook. Zij heeft daar de XtraFull om! :j

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:15

Valt het hoofdstel groot of klein? Gaat bij mij dan vooral om de competition bridle

Ik heb voor mijn paard een cob hoofdstel (bakstukken op het 1 na bovenste gaatje), neusriem is wel full, maar die zit dan ook op zijn strakst. Raden jullie dan een full of een cob aan?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 14:31

gr_roos schreef:
Valt het hoofdstel groot of klein? Gaat bij mij dan vooral om de competition bridle

Ik heb voor mijn paard een cob hoofdstel (bakstukken op het 1 na bovenste gaatje), neusriem is wel full, maar die zit dan ook op zijn strakst. Raden jullie dan een full of een cob aan?

Ik kan niets garanderen, maar ik denk dat je dan maat cob/small horse nodig hebt.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 15:39

gr_roos schreef:

Ik heb ook dit dilemma. Precies hetzelfde!

Ik heb een full gekocht voor mn drie jarige. Ik moet zeggen. het past goed.
Heb er wel een foto van. Die staat geloof ik ook al op deze forum.
Afbeelding

Niet echt geweldige foto.

De rede dat ik full (standard horse?) heb gekocht, is dat anders de frontriem te kort zou zijn.
Ook was ik bang voor de riempjes die onder het hoofd worden vast gemaakt.
Met deze Full weet ik zeker dat t goed dicht kan en niet net aan op t laatste
gaatje.

Misschien dat je iets aan deze informatie heb. ;)

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:45

Bedankt voor de info Nienke. Gaat een lastige keuze worden ben ik bang. Ik kan er nog ff over na denken want ben niet van plan al snel te bestellen.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 17:36

Ik vind het Competition hoofdstel er erg mooi uitzien.
Aangezien mijn paard een tongprobleem heeft lijkt het mij ook heel interessant om het eens te proberen. Paard hangt de tong uit de mond( :P ), al van alles geprobeerd, dierenarts, tandarts, fysio, sportmassage, osteopaat, diverse instructeurs gevraagd, diverse bitten geprobeerd...
Het gebeurd al wel meer dat hij onder het rijden kleine stukjes 'vergeet' zijn tong uit te steken, maar blijft het toch doen.

Even voor de duidelijkheid: toen ik mijn paard kocht deed hij dit al, heeft met de eerste eigenaresse Z2 gelopen, loopt op dit moment met mij L2 en met mijn instructrice Z2, met stang en trens is het tongprobleem minder.
Paard heeft lichamelijk geen problemen (meer) maar het is een gewoonte geworden.

Zou dit misschien dé oplossing zijn? Moeilijk, kost toch weer een hoop centjes, en heb als zó veel uitgegeven aan allerlei bitten, instructeurs en therapieën.
Enige tijd geleden was het Myler bit natuurlijk ook de oplossing voor álles, ben er een klein beetje bang voor dat dit ook zo een soort hype is.
Oftewel ik zit nu met een heel dillema... Weet er iemand raad? :?

Foto's voor de duidelijkheid
Afbeelding Afbeelding
Alvast bedankt voor jullie reacties!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:29

@Vivat
ik heb (had) ook een merrie die haar tong tijdens oefeningen haar tong langs de zijkant liet uithangen.
Ik rij haar nu al 2 jaar bitloos met een touwhalster en ze is veel aangenamer.
Ik had een licht snaffeltje en toch stoorde haar dat, het is een heel ander paard nu...veel aangenamer.
Ergens op You-tube is er een filmpje van de werking van een bit in de mond.
Dit hoofdstel is heel waarschijnlijk DE oplossing voor het probleem...heb je het nog niet getest met een halster ofzo? Dan merk je het verschil voor je je geld eraan geeft

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 18:32

Citaat:
Aangezien mijn paard een tongprobleem heeft lijkt het mij ook heel interessant om het eens te proberen. Paard hangt de tong uit de mond( ), al van alles geprobeerd, dierenarts, tandarts, fysio, sportmassage, osteopaat, diverse instructeurs gevraagd, diverse bitten geprobeerd...
Het gebeurd al wel meer dat hij onder het rijden kleine stukjes 'vergeet' zijn tong uit te steken, maar blijft het toch doen.

Je zou de neusriem een gaatje losser kunnen maken en eventueel de sperriem er helemaal af. Het ziet er op de foto aardig ingesnoerd uit en misschien is de "kledder" en het strekken van zijn tong een ontsnappingspoging?

Equistretch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 20:23

Ik heb de multi vandaag gekocht!!!
Ben er erg blij mee, hij is echt prachtig!!!!

Mag dit hoofdstel nou wel of niet gebruikt worden op wedstrijd????
Zo niet waarom niet?

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 21:17

Met de Multi mag het niet, vanwege de ring op de neusriem.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:15

@margrietjonk, hoe lijken de rubberteugels? Ze lijken me zo lomp, ik hou dus niet zo van rubberteugels. Denk je dat het rubber erafgeknipt/gepeuterd kan worden, zodat je een gladde teugel overhoudt??? Anders moet ik er een andere teugel bij kopen, en dat wordt moeilijk om dezelfde kleur te krijgen.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 22:26

Nou........ die teugels heb ik nóg niks mee gedaan :o . Ik heb een jong dier. Dus ik heb haar tot
nu toe een aantal keren alleen met t hoofdstel gelongeerd. Ik heb nog niet zo goed naar de
teugels gekeken :o :o :o :o :o .

Ik zal er eens even naar kijken. Heb er trouwens al meer gehoord/ gelezen hier dat mensen de
teugels nogal lomp vonden, maar dat dat naderhand ook wel weer mee bleek te vallen...