Ervaringen? Zadel: IHP Exhibitory Brown Dressuur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: Ervaringen? Zadel: IHP Exhibitory Brown Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:27

unamie schreef:
Hoewel het zadel er prachtig uitziet...
Een zadel is deze prijsklasse is voor niet 1 paard goed!
De meeste zijn scheef en/of verkeerd gevuld
logisch ook, want ze worden in 3e wereld landen gemaakt, en daar hebben ze geen verstand van zadels
Beter is een 2e hands merk zadel die je opnieuw laat vullen

Waar denk jij dan dat bv Kieffer gemaakt wordt... India Knipoog

Maar goed dit soort zadels zijn idd vaak niet helemaal goed, hoeft niet altijd de kussens op de boom te zijn maar het kan ook de kwaliteit leer zijn of een klein schoonheidsfoutje.
Als je er eentje koopt laat hem dan nakijken door een zadelmaker, die kan hem evt helemaal opnieuw opvullen met andere vulling en dan naar de rug van je paard, als de boom maar overeen komt met de vorm van de rug.
Tuurlijk gaat het geen jaren mee maar voor af en toe, tja misschien ben je wel heel zuinig en doe je er toch 5 jaar mee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:31

L_ola schreef:
Anoniem schreef:
ja maar heel veel verschil zal er niet in zitten..

Wat een rare opmerking, er zit toch ook een groot verschil tussen een springzadel en een dressuurzadel, ook al komen ze van dezelfde winkel?

als ze uit de zelfde fabriek komen en ze ong. kwa wrong het zelfde ogen op de foto zal het niet veel verschillen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:39

Shyla25 schreef:
unamie schreef:
Hoewel het zadel er prachtig uitziet...
Een zadel is deze prijsklasse is voor niet 1 paard goed!
De meeste zijn scheef en/of verkeerd gevuld
logisch ook, want ze worden in 3e wereld landen gemaakt, en daar hebben ze geen verstand van zadels
Beter is een 2e hands merk zadel die je opnieuw laat vullen

Waar denk jij dan dat bv Kieffer gemaakt wordt... India Knipoog

Maar goed dit soort zadels zijn idd vaak niet helemaal goed, hoeft niet altijd de kussens op de boom te zijn maar het kan ook de kwaliteit leer zijn of een klein schoonheidsfoutje.
Als je er eentje koopt laat hem dan nakijken door een zadelmaker, die kan hem evt helemaal opnieuw opvullen met andere vulling en dan naar de rug van je paard, als de boom maar overeen komt met de vorm van de rug.
Tuurlijk gaat het geen jaren mee maar voor af en toe, tja misschien ben je wel heel zuinig en doe je er toch 5 jaar mee Knipoog

Ik vind dat zo'n zadel absoluut niet met een Kieffer zadel te vergelijken is.
Een Kieffer zadel is van veel betere kwaliteit als dit zadel en is ook zeker niet te vergelijken.

Beetje appels met peren vergelijken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:46

__Jesper schreef:
Ik vind dat zo'n zadel absoluut niet met een Kieffer zadel te vergelijken is.
Een Kieffer zadel is van veel betere kwaliteit als dit zadel en is ook zeker niet te vergelijken.

Beetje appels met peren vergelijken.

Kieffer is ook niet meer wat het geweest is maar is wel een stuk hoger in prijs, hoe zou dat toch komen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:46

Vast omdat het Zadelmarkt kwaliteit is Clown

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 16:52

Zou je denken? Clown

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:47

Al vind ik het een erg mooi zadel ik zou zelf
zo'n zadel niet aandurven.

Ik koop liever een (tweedehands) Amerk dan een nieuw Cmerk.
Misschien zit je straks wel 'opgezadelt' met een zadel dat elke maand een nieuw mankement vertoont en je alsnog een hoog kostenplaatje krijgt bij de zadelmaker.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:18

Ik snap echt niet waarom iedereen denkt dat een duurder zadel beter zou zijn
Zelf heb ik eens een oude Stubben uitelkaar gehaald en wat ik daar zag werd ik ook niet vrolijk van Boos! echt het verschilt misschien van leer en vorm maar een C-merk zadel kan echt wel goed genoeg zijn en een A-merk kan ook grote problemen veroorzaken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:37

Shyla25 schreef:
Ik snap echt niet waarom iedereen denkt dat een duurder zadel beter zou zijn

Dat denk ik niet, dat weet ik zeker Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:21

Ik hoor net van een vriendin dat dit zadel echt een zadelmarkt kwaliteit heeft en dat het je zeker niet kunt vergelijken met een kieffer.! en zei heeft er echt goede kijk op

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:12

Duh logisch dat je het niet kunt vergelijken met een kieffer! Heb je naar het prijskaartje gekeken? Wat hierboven genoemd werd, kopen en op laten vullen naar de rug kan evt wel. Het is maar net waar je prioriteiten liggen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:21

Op de site van interhippique staat dat die zadels van echt 'high quality' rundleder zijn. Zouden ze dat mogen zeggen, ook als het van geperst karton of nepleer ofzo zou zijn? Weet iemand hoe dat juridisch zit?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:03

kieffer is een uitstekend A topklasse merk en niet te vergelijken met dit zadel.
dat geeft niet overigens,want ik heb van iemand die dit zadel heeft gehoord dat het best redelijke kwaliteit is voor die prijs,maar wel goed laten nakijken door een zadelmaker.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:06

yorin schreef:
Ik hoor net van een vriendin dat dit zadel echt een zadelmarkt kwaliteit heeft en dat het je zeker niet kunt vergelijken met een kieffer.! en zei heeft er echt goede kijk op

Ik zou het ook niet met een Kieffer vergelijken maar eerder met een Divoza zadel Knipoog

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:42

ik vergelijk het met niets alleen met zadelmarkt.. maar een paar zeiden dat je het kon vergelijken met kieffer nou dat leek mij al stug :d

XChrisjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:50

Ik heb het zadel hier boven liggen en het is echt geen zadelmarkt kwaliteit.
Je kan het niet vergelijken met de A merken, maar voor zijn prijs vind ik het een net zadel en het zit heerlijk. Mijn paardje heeft een moeilijke rug, maar dit zadel lag gelijk goed. Ik had het gekocht om te gaan springen, maar dat komt er maar niet van. Heb nu de beslissing genomen om een boomloos aan te schaffen. Maar ik vind het een (h) eerlijk zadel voor een mooie prijs. Ik kan dus helaas niet zeggen hoe het op langere termijn blijft/is.

(Mocht iemand het overwegen om een IHP zadel te nemen*spam* ik heb dus een nieuw te koop in de kleur Autemn Touch.)

pdjonghe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:59

Het zal een eeuwige discussie blijven of je goedkoper merk een evenwaardige kwaliteit biedt als een A-merk. Dit kan ik je wel vertellen uit eigen ervaring:
Ik heb een tweetal jaar terug een merkloos zadel gekocht. Topkwaliteit leer uit de Stoger looierij in Oostenrijk. Geen problemen mee gehad. Identieke kwaliteit van oa. kieffer met veel vakmanschap afgewerkt. Maar euh ... prijs was de helft van een kieffer zadel én mijn zadelmaker kon er ook nog heeeel goed van leven hoor. Dat zadel kostte 700 euro, daarvoor heeft hij komen passen, en tot twee keer toe opgehaald, aangepast en terug gestuurd per post. Nu zal je mij niet zeggen dat die man daar dan niet nog wat aan overhoudt.

Ik wil maar zeggen: goedkoop is niet altijd slecht. Dure merken betalen veel voor reclame, marketing ... en het merk. Kijk gewoon uit je doppen en zorg dat je iemand bij hebt die ziet of er een goeie leerkwaliteit ed. gebruikt is. Idem voor de bouwkwaliteit van het zadel

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 14:43

hoe weet jij zo zeker dan dat dat merk identiek is aan Kieffer?

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:48

Snoevie schreef:
hoe weet jij zo zeker dan dat dat merk identiek is aan Kieffer?

de kwaliteit van Kieffer is de laatste tijd ook erg achteruit gegaan Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:07

pdjonghe: 700 is nog wel wat anders dan 3/400 he

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:13

shyla25 dat vind ik niet echt,ik kan alleen uit ervaring spreken van mijzelf en stalgenoten dat het gewoon nog een topmerk is.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:43

even de kleine lettertjes voor je gekopierd van de website:

Onze producten worden met de hand gemaakt met de best geschikte technieken en materialen. Wij garanderen dan ook dat ze voldoen aan de eisen die bij normaal gebruik gesteld worden. Toch kan het voorkomen dat een product bij gebruik een fabricagefout vertoont die onze strenge kwaliteitscontrôle is ontglipt, of dat u simpelweg niet helemaal tevreden bent over hetgeen u aanschafte. Daarom staan hieronder enkele 'kleine lettertjes' in beknopte versie

KWALITEITSGARANTIE BIJ NIEUWE ARTIKELEN
Op bijna al onze producten zit een garantie op fabricage- en materiaalfouten. Afhankelijk van het product varieert de garantietermijn van 3 tot 36 maanden. Deze termijn wordt voor aankoop kenbaar gemaakt en staat vermeld op uw aankoopbewijs. Bij het vaststellen van onze kwaliteitseisen gaan wij ervan uit dat de gebruiker onze producten onder normale omstandigheden gebruikt, goed onderhoudt en regelmatig nakijkt op slijtage. Wij kunnen echter helaas niet uitsluiten dat een uitzonderlijk geval van materiaal- of fabricagefout kan voorkomen. Mocht een dergelijke fout aan het licht komen, stop dan direct het verdere gebruik van het artikel en stel ons binnen 5 dagen op de hoogte. Binnen 8 dagen hierna dient u het ons aan te bieden ter beoordeling van de fout of het gebrek, zodat wij u binnen de kortst mogelijke tijd de juiste oplossing kunnen bieden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:49

Wat wil je daarmee zeggen chocotof?

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:02

Er stond hier ergens in het topic een post met de vraag of het écht goed leder was en of je ze daar op kon aanspreken mocht dat niet zo zijn.

Nou het antwoord heb ik even gekopierd.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:13

ik ken deze Zadels en ze zijn gewoon van goed leer.

maar ik snap mensen niet moet de prijs dan de kwaliteit uit maken. ik vind kieffer zadels b.v klote had er 1 kreeg een zere kont er in het leer verkleurde heel snel. ik heb nu een 2ehands merano licht super en zit geweldig. en past ook super.