[WN] Air ride pad ook geschikt voor zwaardere ruiter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Air ride pad ook geschikt voor zwaardere ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 15:40

Voor mijn vraag is vochtopname e.d. niet echt het interessante punt, want er wordt niet superlang/-intensief mee gereden. Het gaat puur om de druk (gewicht) van zadel en ruiter op de paardenrug en op welke wijze die het beste wordt opgevangen!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:02

is een airride pad ook geschikt voor boomloos?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:11

De ene zegt van wel en de ander van niet. Is erg afhankelijk van de rug van je paard.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:26

Ik heb zelf een airridepad onder mijn equiflex liggen en mijn paard loopt aanzienlijk beter met een airride er onde dan met een gewone wollenpad. Kwa zweetplekken maakt het geen verschil alleen haar bewegingen zijn beter. Ben zelf ook niet een van de ligtste

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 08:02

Ik vond van de week heel stevig bubbeltjesplastic op m'n stage. Zo stevig dat ik de bubbeltjes niet kapot kon knijpen.
Ik heb het meegenomen en heb er een pad van gemaakt Clown Het zijn twee lagen bubbeltjesplastic met twee dunne laagjes fleece en er komt nog een katoenen hoes omheen.
Ik moet zeggen, hij voelt aardig hetzelfde als zo'n echte pad. Heb er gisteren even mee gereden, maar wat kan ik er over zeggen, de bubbeltjes zijn heel gebleven, maar m'n zadel past goed, dus wat dat betreft merkte ik geen verschil met dit ding of een gewoon dekje.
Het was wel leuk om te maken

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-08 21:37

Updat: we hebben inmiddels een heavy duty air ride gekocht en deze bevalt erg goed!

Paardje loopt er fijn onder, hij blijft erg mooi liggen en staat superleuk. Haha!

Bedankt voor alle reacties, op het topic mag wat mij betreft een slotje!