Zadel te groot voor pony? Wat te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

Re: Zadel te groot voor pony? Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:09

in kunststof heb je ook meer opties dan Wintec. Begrijp me niet verkeerd, het zijn prima zadels. Ik heb er jaren een gehad. Maar het past niet op ieder paard en dat is ter beoordeling van de zadelmaker. Je kunt hem ook ergens goedkoop halen en dan door een zadelmaker laten aanpassen/opvullen. Tweedehands had ik die van mij voor €230, plus een euro of 80 voor nakijken en opvullen. Echt geen rib uit je lijf hoor.
Je moet dan wel een zadelmaker zoeken, en geen zadelverkoper die is aangesloten bij een winkel. Kijk maar eens op de site van msfc, of op http://www.bestfitzadelservice.nl . Die hebben wel vrij hoge voorrijkosten, maar het is een super zadelmaker.
Laatst bijgewerkt door Petra_O op 17-09-08 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:18

jomaro schreef:
Volgens mij is dat een postcode met huisnummer Haha!

Hihi dat zou ook nog kunnen dat de vorige eigenaar dat er heeft laten inslaan als herkenningspunt mocht het zadel ooit gestolen worden.
Ik kon me al niet voor de geest halen dat prestige ooit met letters in de code heeft gewerkt.(maarja alles is mogelijk)
@ ts ik zou toch nog maar eens kijken of er nog een andere code in het zadel geslagen staat Ja

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:38

aafje87 schreef:
jomaro schreef:
Volgens mij is dat een postcode met huisnummer Haha!

Hihi dat zou ook nog kunnen dat de vorige eigenaar dat er heeft laten inslaan als herkenningspunt mocht het zadel ooit gestolen worden.
Ik kon me al niet voor de geest halen dat prestige ooit met letters in de code heeft gewerkt.(maarja alles is mogelijk)
@ ts ik zou toch nog maar eens kijken of er nog een andere code in het zadel geslagen staat Ja

waar zou die code kunnen zitten dan?

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:42

Petra_O schreef:
in kunststof heb je ook meer opties dan Wintec. Begrijp me niet verkeerd, het zijn prima zadels. Ik heb er jaren een gehad. Maar het past niet op ieder paard en dat is ter beoordeling van de zadelmaker. Je kunt hem ook ergens goedkoop halen en dan door een zadelmaker laten aanpassen/opvullen. Tweedehands had ik die van mij voor €230, plus een euro of 80 voor nakijken en opvullen. Echt geen rib uit je lijf hoor.
Je moet dan wel een zadelmaker zoeken, en geen zadelverkoper die is aangesloten bij een winkel. Kijk maar eens op de site van msfc, of op http://www.bestfitzadelservice.nl . Die hebben wel vrij hoge voorrijkosten, maar het is een super zadelmaker.

Dat is inderdaad ook betaalbaar, zoiets- als het zadel lekker zou zitten en goed zou passen- zou ik dan wel willen overwegen.
Heeft Bestfit ook Wintec want die zag ik niet op de site staan?
En die MSFC, hoe werkt dat precies? Komen die dan langs of iets dergelijks?

Voorrijkosten bij Bestfit vallen mee, in Utrecht 'maar' €45,-

Trouwens, ik zal van het weekend wel even een foto maken van het zadel zonder iets. Willen jullie het zadel dan van verschillende kanten zien, denk dat dat wel handig is. Het is niet echt makkelijk om van een foto te beoordelen, maar wellicht krijgen jullie dan een betere indruk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:51

claudia:
even over wintec:

dit is een 17,5 inch dressuur op een pony van 1m38 met korte rug:

http://shutter06.pictures.aol.com/data/ ... uA0300.jpg
http://shutter03.pictures.aol.com/data/ ... Ad0300.jpg

zie je wel hoe lang dat nog is?

denk zeker dat voor jouw dier dat dan ook nog wel moielijk word.
17 inch zou misschien nog kunnen,dat ligt aan jouw eigen bibsomvang Haha!

beste is toch een goede zadelmaker erbij halen,want je kunt wel tig foto's zetten van de bovenkant van hetzadel en de lengte,maar het zadel moet aan de onderkant ook passen en dat kun je niet zien,maar dat moet je voelen Knipoog

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:55

Claudia__ schreef:
Voorrijkosten bij Bestfit vallen mee, in Utrecht 'maar' €45,-

Dat is idd best netjes. Bij mij in Alphen aan den Rijn was het €70...
Ze verkopen geen wintec, dus dat zou je er zelf een moeten kopen en door hem aan laten passen. Als het dan niet past ben je wel het haasje, dan moet je nog een ander zadel gaan zoeken. Hij verkoopt alleen de duurdere zadels als kn en henri de rivel geloof ik.
Hij kan je dan wel gelijk vertellen waar een zadel aan moet voldoen, zodat je gericht kan zoeken.
Msfc is een opleiding voor zdelmakers, en er staat daar ergens een lijst met gecertificeerde zadelmakers op de site. Daar kun je dan contact mee opnemen.
Wintecs zijn tweedehands erg goedkoop en veel beschikbaar. Ik had de pro dressuur, die is nieuw zo'n €600 geloof ik.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 19:58

ellepel schreef:
claudia:
even over wintec:

dit is een 17,5 inch dressuur op een pony van 1m38 met korte rug:

zie je wel hoe lang dat nog is?

denk zeker dat voor jouw dier dat dan ook nog wel moielijk word.
17 inch zou misschien nog kunnen,dat ligt aan jouw eigen bibsomvang Haha!

beste is toch een goede zadelmaker erbij halen,want je kunt wel tig foto's zetten van de bovenkant van hetzadel en de lengte,maar het zadel moet aan de onderkant ook passen en dat kun je niet zien,maar dat moet je voelen Knipoog

Daarom haal ik er ook zadelmaker bij, ik denk dat ik toch 16/16,5" neem. Moet passen voor mij en dan ook voor hem (hoop ik), ik groei ook niet (zoveel) meer. Dat zadel oogt trouwens niet zo groot voor een 17,5" (vind ik dan). Maar ligt dat zadel bij jou wel goed dan? Mijn pony is nu 1,41/1,42

@Petra_O: Nee precies, dan zit ik- als hij niet past- met een zadel opgescheept die niet goed past en dan heb ik een groter probleem. Ik hoorde dat je bij een andere zaak een zadel eerst kon passen of iets dergelijks, misschien dat ik even contact met hun opneem daarover. Als ik dat zadel dan koop, dan laat ik wel sowieso een zadelmaker komen om hem passend te maken en even na te laten kijken. Ik denk dat hij een medium boom moet, maar wanneer dit te groot is (ik denk niet groter) dan kan dat makkelijk aangepast worden.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:47

Dat is ook een goed idee.
Heel verstandig dat je hem aan wil laten passen. Dan weet je zeker dat hij goed zit.

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:48

Dit zadel ligt op de foto ook niet goed. Het ligt te veel achterover. Je zou het zadel of wat meer naar achteren moeten leggen, of een bredere boom nemen als dat niet uitmaakt. Zo geef je de schouderpartij trouwens ook vrij weinig bewegingsruimte.

Claudia, Bestfitzadelservice heb ik op zaterdag (deurne) mee gepraat. Stel dat een wintec niet zou passen, zou dat ook een optie kunnen zijn. Misschien laat ik hun voor Zaar ook komen. Hun hebben ook zadels in een betaalbare prijsklasse !
Ik vond hun HDR paris zadel super gaaf !!