wat doen jullie om in de trailer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cruesli

Re: wat doen jullie om in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:17

Mijn friese dame krijgt hoge transportbeschermers om alle 4 haar benen, nog nooit gehad dat ze afzakten, ik trek ze dan ook goed vast. En vaak een zweetdekentje op.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:20

Mijn arabiertje blijft maar stampen met transportbeschermers en mijn KWPN-er weigert er mee te lopen Haha! .
Dus ik gebruik voor allebei mijn paardjes niks.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 23:22

Een halster en als ik tijd genoeg heb soms bandages ter bescherming, ze staat niet zo heel stevig op de trailer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 05:44

ik heb tijdens mijn 1e trailerrit hoge transport beschermers bij mijn fjord om gedaan,die ze heeft afgetrapt onderweg.
dus ik twijfel over wat de beste bescherming is voor de volgende rit.

zelf zat ik te denken aan 3 in 1 beschermers en springschoenen

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 05:56

M'n haflinger vind 't ook niet prettig om wat om haar benen te hebben,staat ze maar te trappelen enz.
Doe haar dus ook niks om de benen heen in de trailer.
Alleen als we gereden hebben en ze zweet erg, dan wel een zweetdeken Haha!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 08:36

Charaz schreef:
Een halster en als ik tijd genoeg heb soms bandages ter bescherming, ze staat niet zo heel stevig op de trailer.
Je moet dat Bit-verhaal eens lezen over beenbescherming en bandages in het bijzonder (bescherming = 0).

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:35

Transportbeschermers.
Ze is vrij agressief in de trailer (trappen, stampen), en ook zo'n kneus dat ze zichzelf zo verwond, dus ja, veiligheid voorop.
In de winter krijgt ze een zweetdekentje op, in de zomer geen deken. Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:40

Mijne krijgt ook helemaal niks om, hij is het totaal niet gewend en gaat hardstikke maf lopen doen als ik hem iets om doe.
Toen hij van zijn vorige stal naar deze stal ging verhuizen dacht ik ook, ik doe lekker dekentje op. Nou daar dacht hij dus heel anders over en hij ging toen zo debiel doen dat ik die deken weer af heb gedaan. En toen wandelde hij zo de trailer op.
Om zijn benen krijgt hij ook niks, is hij ook niet gewend en ik denk dat hij alleen maar gaat kloten als hij wat om heeft.
Ergens deze maand (hoop ik) gaan we roemeense paarden ophalen, maar die krijgen ook niks om. Zijn ze niet gewend, en het is een lange rit, dus we hebben liever niet dat ze gaan kloten, omdat ze iets om hebben wat ze totaal niet kennen.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:41

Die van mij heeft transportbeschermers om in de trailer. Hij stormt nog wel is haastig achteruit de trailer uit en soms stapt hij dan naast de trailer (oke het gebeurt zelden, maar toch) Dus vandaar dat ik graag bescherming om heb in de trailer Lachen

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:42

Alleen een halster, meer niet Lachen

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:45

Gewone pees en kogel beschermers en deken in de winter wat die ook op stal op heeft. En in de zomer welleens bij veel vliegen een vliegendeken.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:48

Ik doe meestal gewoon een dekentje en een paar peesbeschermers.
Soms doe ik bandages achter als die in een onrustige bui is.
Maar hij is er rustig in de trailer, dus doe het eigelijk om mezelf gerust te stellen Vork

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:55

Dorien66 schreef:
Je moet dat Bit-verhaal eens lezen over beenbescherming en bandages in het bijzonder (bescherming = 0).

Voor harde klappen, dus echte bescherming, zijn bandages niet geschikt. Maar voor verkomen van (schaaf)wonden op de trailer wel, heb ik eerder meegemaakt!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:01

Die van mij heeft ook transportbeschermers om (lage) en wanneer het echt mooi weer is, heeft hij geen deken op, zodra het wat frisser wordt , of hij heeft gezweet dan krijgt hij een zweetdeken om

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:08

Zonder bescherming zal ik mijn paard nooit op de trailer zetten. Desnoods dan nog peesbeschermers.
Ook mijn merrie heeft een trailerongeluk gehad, gelukkig had zij een deken op en transportbeschermers om. Maar zowel de deken en de transportbeschermers waren volledig kapot. Had ze geen beschermers omgehad, hadden we haar weg kunnen brengen (bevestigd door DA).

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:09

altijd hoge transport bescherming en ligt aan de omstandigheden of en welke deken(s).

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:13

Ik heb ook altijd hoge transportbeschermers. Ligt aan het weer of een deken opkrijgt & welke.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:15

Ik doe altijd gewone lage beenbeschermers aan. Ik noem ze "zijn sokken". Ik vind dat dit het minste dat je kan doen. Hij gaat netjes de trailer op en af, blijft netjes stilstaan tijdens het transport.
Toch onlangs was ik weer heel blij dat ik ze aanhad gedaan. Want hij wou toch eens proberen van niet op te stappen. Gevolg, hij schoof langs de valluik. Zonder sokken had hij zich lelijk bezeerd! Tja, het blijven dieren. Het kan jaren goed gaan en dan inees, oeps, naast dat luik. Daarom doe ik ze altijd aan.

In de winter, als hij bezweet is, dan leg ik wel nog een zweetdeken op.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:18

Geen bescherming om de benen, alleen een halster Knipoog

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:19

Mijn paard staat niet echt rustig op de trailer, dus sowieso 4 transportbeschermers. Voor nog springschoenen om, omdat er een gat in mijn transportbeschermer zit, en die beschermt de hoefrand niet meer zo goed. Als het kouder is nog een fleece dekentje, anders niet.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:21

mijn paardjes staan alle 3 rustig op de trailer, dus alle 3 krijgen ze hoge transport beschermers op

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:23

Saartje staat eigenlijk altijd 'naakt' in de trailer. Ik heb wel eens transportbeschermers omgedaan, maar dat vond ze op z'n zachts gezegd niet zo prettig Clown .
Ze is ook altijd heel rustig in de trailer, dus ik vind het ook niet echt nodig.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:29

Transportbeschermers van Eskadron om alle 4 de benen Vork

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:11

Dikke onderlappen die over de hoef en over de knie gaan en dan bandages er om heen.
Mijn paard gaat nl soms opzij hangen en komt dan met haar hoeven over haar andere benen heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:16

Mijn paard staat los in de trailer met een halster om en als hij is geschoren met een dekentje om.

Lichte schrammetjes zijn vaak te voorkomen door rustig rijden, oefenen met het paard om zijn balans te kunnen houden en leren rustig in en uit stappen. Niet elk paard zal trailer rijden als hobby krijgen maar een hoop is te leren. En die keren dat er echt wat gebeurt door een ongeluk helpt een laagje stof niet hoor, zelfs de harde plastic kappen helpen dan niet meer.