Ik ben er klaar mee! Ik heb een k*tzadel, letterlijk!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: Ik ben er klaar mee! Ik heb een k*tzadel, letterlijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:48

Heel herkenbaar probleem. Bij mijn laatste 2 zadels ook gehad. Bij mij speelt mee dat als zitmaat een 17,5 was aangeraden, wat net te krap bleek te zijn met mijn 1.84, maat 38/40 en megalange bovenbenen. Bij het lichtrijden kwam ik dus tegen de voorboom aan en reed ik me dus ook stuk.
Ik heb nu een vrij plat zadel aan laten meten, met weinig voorboom en een 18 inch. Dit lijkt beter te gaan, want nu heb ik meer ruimte om mijn bekken juist te kantelen, zonder dat ik de voorboom raak.

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:03

ai, das rot ja... Hmm ik las over slechte ervaring met kentaur, heb er nu een paar maanden 1 en moet zeggen dat ik er bij deze nog geen last van heb gehad me oude zadel wel... En op die van een ander paard helemaal drama das een ainsley... Rossner zou iig wel op een hoge smalle schoft moeten passen want dat was het eerste wat ze tegen mij zeiden toen ik er naar vroeg: Die zijn niet geschikt voor jou pony want die heeft geen schoft, Rossner past juist goed op paarden met een hoge smalle schoft Vork

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 18:18

Helaas is een nieuw zadel geen optie. Dit zadel kan niet worden ingeruild aangezien het niet van mij is en mijn geldboompje helaas is overleden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:23

Ik heb het vaak bij te kleine zadels.. Inderdaad... bijvoorbeeld 17.5.. inch..
(ik ben ook 1.84 lang... )
En bij zadels met diepe zit.. Je kent ze wel.. die waar je in klem zit..

Mijn geluk... dat ik een hekel heb aan die "je kan niet meer bewegen" zadels..
(leuk voor een proef.. en het stilzitten, maar verder.. bah!!!)
En heb uiteraard zelf.. een vlak zadel....18 inch.. Haha! dus bots nergens tegenaan.

En ruilen met iemand???

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 18:26

Als er iemand iets te ruilen heeft tegeneen Ainsley Vanguard Popular?

Zadel moet te passen zijn, en geschikt zijn voor een paard met een hoge schoft. Kieffers vallen af, die maken het probleem vele malen erger!

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:48

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:06

Het lijkt me een beetje een moeilijke plaats voor een pleister, toch? Ik gebruik overigens wel blarenpleisters voor billen en liezen.

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 19:49

Nikka schreef:
Het lijkt me een beetje een moeilijke plaats voor een pleister, toch? Ik gebruik overigens wel blarenpleisters voor billen en liezen.

Hmm ja idd Bloos
Ik kwam het ook maar gewoon tegen op internet, ik dacht, laat ik het toch maar even melden Clown

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:24

maaikemuis schreef:
Tot die tijd ga ik proberen iemand te zoeken met een gelpad voor op het zadel, iemand suggereerde dat dit misschien ook kon helpen. Dat is de enige suggestie die ik nog niet heb uitgeprobeerd!

Kan inderdaad ook al helpen. Als ik een lange buitenrit maak doe ik ook altijd een gelpad over mijn zadel en dat zit heel prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:28

Het kan zijn dat je zelf te hoog op gooit met staanzitten waardoor je bovenlichaam naar voren kantelt op het zadel. Meer naar achter neerkomen en lager staan zitten kan helpen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 22:34

ik heb niet alle reacties gelezen (sorry daarvoor)
Maar een paard met een hoge schoft zou je een rossner voor kunnen proberen, het zijn niet zadels in de duurste prijsklasse, aangezien je zegt da tje niet zo'n geldboom hebt en ze passen goed op een paard met hoge schoft en zitten ook erg zacht

eversdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:30

Ik heb hetzelfde probleem gehad en ben er voor 99% vanaf. Ik dacht ook dat het wellicht aan het zadel lag maar dat was niet zo, ik reed met broeken met een kunstleren zitvlak en het zitvlak vanmijn zadel is vrij stroef, daardoor schoof ik als het ware heen en weer in mijn rijbroek met als gevolg het bekende probleem. Sinds ik geen kunstleren zitvlak meer in mijn broeken heb is het probleem eigenlijk opgelost. Misschien kun je hier iets mee.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 09:33

Ik ken iemand en die had een soort kuil in haar zadel aan de voorkant. Ook tegen het doorrijden, mocht je meer willen weten en ook het telefoonnummer van degene die dat kan maken, moet je maar even een pbtje sturen.
Edit: hier hoef je waarschijnlijk ook geen nieuw zadel voor te kopen, maar kan het in je eigen zadel worden gemaakt. Dit weet ik niet helemaal 100% zeker.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:49

steffyentom schreef:
Jeetje dat lijkt me inderdaad een lastig probleem. Misschien kan je een barebackpadje kopen zodat je in elk geval nog een beetje kan trainen geeft toch iets meer houvast als helemaal zonder zadel( als tussen oplossing, weet niet of je hier ook last mee hebt). Kan je in de tussentijd opzoek gaan naar een passende oplossing. Misschien een spaans zadel die zit is helemaal anders dus misschien zit dat beter voor je. En je heb er zachte modellen tussen. Maar naar mijn idee kan je hier toch goed mee dressuren en zitten er ook tussen voor paarden met hele hoge schoft. Ikzelf heb er verder nooit last van gehad maar hoop dat je snel een passende oplossing vind paardrijden is veelste leuk om het te laten verpesten door een zadel dat niet naar wens zit.Knipoog

Lijkt me wel sterk dat ze dan geen probleem zal hebben, al eens doorgezeten op een paard zonder zadel en een hoge schoft. Dan zal ze weer hetzelfde probleem hebben

Ik heb dit ook nog gehad op een bepaald zadel, paard had ook een hoge schoft en ik kon er dus ook geen enkel ander zadel opleggen. Ik vond het gewoon vreselijk. Nu gelukkig was het mijn paard niet en dus ook mijn zadel niet. Verder heb ik daar nooit een probleem mee. rijdt nu met een kentaur, heerljk, zelfs op een moeilijk door te zitten paard. Paard heeft ook geen makkelijke rug. Ik zou toch proberen dit zadel te wisselen voor een andere 2dehands. Mss eens een kentaur proberen. Ik weet hoe moeilijk het is om voor zo'n paarden een correct zadel te vinden.
Idd plastische chirurgie zou toch vaak een oplossing zijn (voor het paard dan Bloos )

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 10:56

Pytje schreef:
Ik ken iemand en die had een soort kuil in haar zadel aan de voorkant. Ook tegen het doorrijden, mocht je meer willen weten en ook het telefoonnummer van degene die dat kan maken, moet je maar even een pbtje sturen.
Edit: hier hoef je waarschijnlijk ook geen nieuw zadel voor te kopen, maar kan het in je eigen zadel worden gemaakt. Dit weet ik niet helemaal 100% zeker.

Ik denk wel dat je zadel zo gewoon kan aangepast worden hoor. Ooit eens iets over gelezen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:46

Zemenlap in je onderbroek? het is maar een idee...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:50

Ze had al zo'n fietsbroekje geprobeert met zo'n zeemleren kruis.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:56

Sorry. Heb idd niet alle drie pagina's gelezen.

Ik hoop dat een leverancier of i.d. het zadel wil ruilen, er is vast wel een passend zadel voor paard EN voor jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:40

ik las dat mensen zeiden dat Rossner goed zat, vindt ik zelf ook.
Rossner montreal kost geloof ik in de 800, dat is best goedkoop voor die kwaliteit enz.
Heeft diepe zit, maar dan koop je gewoon een 40 inch, dan knal je er nooit meer tegen aan Vork

Tja, k zal niet weten wat je kunt doen, heb er zelf geen last van.
Heb nu een Hulsbos wb3, hiervoor een Nightrider colonel, daarvoor een Euroriding Jade en daarvoor een Kieffer , nergens last van.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 16:52

De zadelmaker is momenteel niet in den lande, maar volgende week gaat het zadel terug. Ik leg eerst het probleem bij hem neer, eens zien wat hij er aan kan gaan doen. Mocht dat nergens op uitlopen dan ga ik kijken of ik mijn oude zadel in kan ruilen voor een andere. Maar dat is wel de ultieme noodoplossing. Nu een paar dagen niet gereden maar gelongeerd, morgen maar weer eens proberen.

Bij mij wordt het probleem trouwens erger op het moment dat ik niet met een kunstlederen zitvlak rij. Ik heb 1 broek zonder leren zitvlak en die trek ik om die reden eigenlijk al nooit aan.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:09

Ik ben erg gaan letten op mijn lichtrijden, ik had precies hetzelfde als je omschrijft Bloos
Bewust goed gaan staan en zitten en dúidelijk op mn kont. Dat heeft echt wel geholpen.
Oja enne juist niet te veel gaan staan met het lichtrijden waardoor je met je doos boven de boom uitkomt, want dan gaat het mis!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:22

Ik heb mezelf een aantal jaren terug een keer stevig open gereden op de manege, op een voor mij te groot zadel. Mij is door meerdere mensen verteld dat dit een heel hardnekkig probleem is wat helaas moeilijk over gaat, omdat de huis daar nou eenmaal erg dun is. Ik heb een maandje of 2 alleen maar gelongeerd toen het niet over ging, want dit heeft wel even tijd nodig om te herstellen. Daarna een tijd met een wielrenbroek over mijn onderbroek gereden en sindsdien let ik heel goed op mijn houding.
Succes!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:12

En even een kleine toevoeging Haha! : ik heb vanavond op een Wintec gezeten, en daar heb ik weer behoorlijk last van Nagelbijten / Gniffelen

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:21

Ik heb ook een paard met een hoge en smalle schoft. zeer irritant, maar heb toch eindelijk een zadel gevonden: Spanaldi, en nog niet eens voor veel geld (250 euro) kwaliteit is prima, zit super voor ons beide, alleen nogal onbekend zadelmerk.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:48

is het zadel niet een inchmaat te klein voor je?