Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Zeer slechte ervaring Anky pads, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:44

Ik heb er geen problemen mee hoor. Vind ze best fijn.
Alleen geloof ik dat ik de eurostar pads nog net iets fijner vind.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:49

Ja, dat is idd het voordeel van de eurostars Ja
Alleen vind ik ze zo stijf!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:56

Ja, hij is al een paar keer gewassen Nagelbijten / Gniffelen Maar nog steeds stijf.
Nouja.. dan maar stijf. Hij blijft prima liggen in ieder geval.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:58

Liesje89 schreef:
Ja, hij is al een paar keer gewassen Nagelbijten / Gniffelen Maar nog steeds stijf.
Nouja.. dan maar stijf. Hij blijft prima liggen in ieder geval.

Oke nou zo lang het geen schuurplekken oid veroorzaakt. Die van mij zijn nu wel soepel maar in het begin idd niet net als met de Anky's die zijn in het begin ook zo stug.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 09:27

mijn anky's die gewassen zijn,zijn ook een stuk soepeler.
ik ben benieuwd naar de foto's van de TS

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 20:57

De foto komt eraan Bloos ben het helemaal vergeten door persoonlijke omstandigheden...

Zoals ik hier onder andere lees zie ik dus dat jullie ook niet zo heel erg te spreken zijn over de Anky's, maar meer voor Eurostar/PK of Harry's Horse gaan.

Ik moet zeggen dat ik zelf een harry's horse pad heb. Is echt precies dezelfde lijkt het wel, alleen geen Anky label erop. Die ligt toch echt een heel stuk beter!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:58

Nou kwalitatief kun je HH niet met 1 van de andere merken vergelijken. De kwaliteit wordt beter maar is niet zo goed als Anky ES oid

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:03

Dat weet ik, maar het ligt wel een heel stuk beter op mijn merrie bedoel ik te zeggen voor pads dan.

Ik ben nu van de pads af, rijd eigenlijk alleen nog maar met dunne dekjes. In de winter rijd ik altijd met pads, dus even kijken hoe een eurostar dan ligt Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:05

Bij mijn paard liggen ze afschuwelijk: ze drukken heel erg en er zit totaal geen pasvorm in. Nee ik houd het liever bij die goede oude dekjes van een tientje.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:12

Mijn Anky dekjes liggen dan weer prima,
Misschien ben ik de enige maar ik vind ze fijn !
Ook geen slechte ervaringen mee.
Waarschijnlijk per bouw verschillend mijn paardje heeft een normale schoft niet extreem laag of hoog

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:59

Mijn paard heeft een redelijke schoft.
Heb 3 anky pads, 3 van PK en 3 van ES. Vind ze allemaal fijn. Bij anky moet ik eraan denken m goed in de kamer te trekken, de andere zijn voorgevormd, dus dan hoeft dat minder. Verder geen nare ervaringen. Mijn voorkeur gaat dus ook uit naar pads ipv gewone dekjes.
En een drukking van 1 dag is vrij snel.. en kan niet meteen op dat moment witte haren geven, pas na het herstellen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:04

ik vind die van HH ook niet echt een fijne pasvorm hebben,maar dat zal per paard schelen ook.
om heel eerlijk te zijn,vind ik het wel leuk met imo mooie dekjes/pads te rijden,mits ze wel passen natuurlijk.

ik heb nu Anky pads,Eurostar en PK

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:41

Bij een goed passend zadel zou eigelijk elk dekje goed moeten liggen, ongeacht het merk,

9 van de 10 keer zeg ik dan ook dat het zadel niet goed licht, of je het dekje niet goed er opgelegt hebt.
een 1 dag witte haren kan niet,
De foto moet waarschijnlijk nog gemaakt worden, ik zelf had dan persoonlijk direct een foto gemaakt,
Zou ook wel de foto willen zien, en dan ook wel een goede foto met het zadel op der rug zonder dekje Knipoog

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:09

Hmm ik vind het raar dat er ook mensen zijn die de anky pads goed vinden liggen. Ik heb net mijn eerste anky pad gekocht. Ligt harstikke recht op de rug, zit totaal geen vorm in. Dus ik snap wel dat de huid van je paard daar geirriteerd is geraakt. Ik zou toch voor de zekerheid je zadel even nakijken, want het is niet goed als de huid daar zo snel kapot is. Je moet ze wel omhoog halen bij de kamer maar ik las dat je dat al deed, dat scheelt wel en dan liggen ze wel redelijk.
Ook hebben de pads geen singel lussen, waardoor het bij mij een klein beetje naar achteren is geschoven als ik heb gereden.
Wel erg leuke dekjes in erg leuke kleuren. Maar er is totaal niet over de vorm nagedacht, dat heeft ook ergens in Bit gestaan, een artikelen over zadels e.d., dat de rechte dekjes niet goed zijn voor de paardenrug.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 21:10

Hierbij de foto's van het litteken, met en zonder zadel. Het was met zadel lastig om een foto te maken, maar zoals je kunt zien zit de plek onder het zadel op de ruggengraat en zit het zadel niet op de witte plek. Het ligt dus in geen enkel geval aan het zadel ( dit is ook uitvoerig gecontroleerd)

Afbeelding

Afbeelding

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:11

Zo'n plekje komt over het algemeen niet van 1x rijden en is er dan ook niet zo snel. Eerst kaal en dan een witte plek.

Overigens heb ik nooit problemen met Anky gehad met mijn beiden paarden niet die allebei een hoge schoft hebben.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:25

mmmm ik heb ook slechte ervaringen met anky, mijn pony is nogal breed en rond op de schoft, kan de pad in de kamer trekken zoveel ik wil maar na een kwartier werken ligt ie toch echt rond de schoft te knellen. Heb ze dus ook de deur uit gedaan, rijd nu alleen met pk en hh, die zijn wat pasvorm betreft vele malen fijner

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:45

LinZZZZ: Dat is meestal in het begin dat ze 'stijf' zijn, als je ze een paar keer wast zijn ze weer soepel. Ook het verschuiven is dan (in mijn geval iig) weg.

Rijd zelf alleen maar met Anky-pads, omdat mijn vorige paard JUIST van normale shabrakjes plekken kreeg. Het is dus echt per paard afhankelijk.

TS: Het lijkt me sterk dat je na 1x rijden zo'n plek krijgt, zat er niet eerder een wondje? Of was het niet na die keer rijden een wondje en dat er pas weken later witte haren kwamen?

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:56

Lijkt mij niet dat zo'n plek krijgt van een pad. Komt het niet door een deken oid? Het ziet eruit als een oudere drukplek.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:57

Het ronde Anky model blijft op mijn paard niet liggen, het trekt strak op de schoft en gaat schuiven.
Het oude vierkante model blijft wel goed liggen.

De Eurostar vindt ik te dik voor onder een zadel.

De Harry's blijft wel goed liggen en deze is ook voor een leuke prijs te koop.

@ jennifer14 - als je er te lang mee door blijft rijden krijgen zo'n plek

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:57

TS: Ik vind het meer een wondje lijken wat door een deken ed is gekomen Knipoog

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:06

@ grauwman: Ja dat snap ik, maar TS geeft aan er maar één keer mee gereden te hebben!
@ So0p_: ja idd, dat gaf ik ook aan..

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:37

Mijn merrie heeft geen deken opgehad, heeft nooit een deken om behalve afgelopen winter en deze plek zit er pas vanaf begin de zomer.

Er heeft geen wond onder gezeten, zat geen korst onder of iets. Bovendien bedenk ik me nu dat ik een domme fout heb gemaakt, ik bedoelde niet 1 keer ermee gereden, maar 1 week Bloos oeps!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:45

Ik heb met mijn ankypads eigenlijk ook nooit problemen gehad...
Mijn pony heeft wel een normale schoft, en ik trek al mijn dekjes altijd de kamer in zodat het niet af kan knellen. Ze blijven dan gewoon de gehele rit op z'n plaats liggen.

Als je er een week mee gereden hebt, heb je dan niet in de gaten gehad dat de pad te straks op z'n schoft lag?

Zonde zo'n litteken

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:56

Ik heb toch het idee dat het dan van de deken komt die je er van het winter op heb gehad,
en anders mooi dom om er een week mee te rijden, je ziet toch dat het niet blijft liggen.

Overgens vind ik je zadel ook niet helemaal lekker ogen, waardoor het dekje gaat schuiven