WOW zadel past altijd?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re: WOW zadel past altijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:35

@russel: bokt.nl Nagelbijten / Gniffelen Clown

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:24

russel schreef:
Hoe kom je aan een 2e hands wow? Ik heb arie een tijdje geleden gevraagd, maar die heeft volgens eigen zeggen nooit 2e hands wow zadels.

Er stond er vorige week inderdaad eentje op Bokt te koop, een bruine en een poosje geleden een zwarte...

Ik heb de mijn 2e hands via Arie, bij toeval eigenlijk, ik was helemaal niet van plan om een ander zadel te kopen... Cool

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:26

En soms staat er een op MP

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:42

Ik heb hem uit Schotland laten komen, via (de Engelse versie van) Ebay Nagelbijten / Gniffelen
(wel eerst heel veel geïnformeerd of deze in deze samenstelling wel geschikt kon zijn en dat 'gokje' is heel goed bevallen Ja )

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 07:16

Ik heb het zadel nu 3 weken en ik denk dat ik alweer een nieuwe headplate nodig heb Bloos!. Gisteren en eergisteren na het rijden vond ik dat 2 plekjes achter de schoft net iets droger waren dan de rest van de zweetafdruk (had ik met mijn vorige, te smalle Bloos , zadel ook, alleen daar was het veel duidelijker, écht droog). Toen ik Arie vroeg wanneer hij weer terug zou moeten komen voor een check-up (ze kunnen er namelijk héél erg van veranderen qua bespiering!) antwoordde hij droog 'Ergens tussen een week en 2 maanden Vork '.

Tris is dus in 3 weken tijd flink breder geworden door de ruimte die het zadel biedt Ja

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:14

Ik heb de mijne ook bij toeval bij Arie vandaan... uit de tijd dat de wow zadels nog niet populair waren... ik belde hem op dat mijn KN niet meer goed lag.. hij kwam langs en had toevallig net die dag een WOW terug gekocht... en die legde hij even op mijn paard en die lag super... dus maar gewoon gekocht.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 11:26

Mss een domme vraag Verward maar heeft er iemand al ooit problemen met zijn of haar WOW-zadel gehad? Een luchtzak die kapot ging of dergelijke meer...?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:06

Ik heb een zadel van Kroetch, die is met flair, en daar heb ik 1 x een kapotte luchtblaas mee gehad.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:32

Ik heb er nog nooit wat mee gehad... (gelukkig...)

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:19

Zoveel te beter hé Sjansje!

Maarreuh, hoeveel kost het eigenlijk om zo'n luchtzak te laten vervangen?

Ik blijf het erg jammer vinden dat de zadels zo duur zijn... Ik ben ervan overtuigd dat er veel meer WOW-zadels gekocht zouden worden, moesten ze niet zo belachelijk duur zijn Ja
Mja dat wordt dus sparen hé!

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:25

ik heb dit even gelezen maar klinkt wel als een perfect zadel. maar waarom idd zo duur. komt dat dan echt door de luchtzakken of heb ik er ergens overheen gelezen kan ook hoor. ben net aan het sparen voor de aanschaf van een nieuw paard dan kan ik over een jaar een zadel er bij halen met zo een prijs

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 16:27

Ik ben er ook helemaal weg van. En wil er nog steeds graag een hebben. Maar die prijs he.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:35

Precious20 schreef:
Ik blijf het erg jammer vinden dat de zadels zo duur zijn... Ik ben ervan overtuigd dat er veel meer WOW-zadels gekocht zouden worden, moesten ze niet zo belachelijk duur zijn Ja

De vraag naar WOW zadels is op dit moment zo enorm dat de fabriek de vraag nauwelijks aankan. Ze zijn ook begonnen met de bouw van een nieuwe fabriek. Zowel de overuren en de nieuwe fabriek zullen ergens van betaald moeten worden Knipoog .

Vandaag heb ik voor het eerst met zo,n zadel gereden, en inderdaad WOW wat een zadel OK dan! . Het zat heerlijk en paardlief liep ook een stuk lekkerder. Nu is het heel lang wachten voordat het klaar is. Maar geduld is een schone zaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 16:54

sjakie schreef:
@russel: bokt.nl Nagelbijten / Gniffelen Clown

Hou het in de gaten... Wie gaat mij van mijn 2 zadels afhelpen?? Cool

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:15

Precious20 schreef:
Maarreuh, hoeveel kost het eigenlijk om zo'n luchtzak te laten vervangen?

Ik dacht 180,-. Ik denk dat het bij de WOW iets goedkoper is, omdat dat zadel sowieso een stukje goedkoper is dan die van Kroetch. Misschien dat Arie hierover nog iets kan zeggen als hij weer komt bokken.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 16:29

Even nog enkele vraagjes... Tis zo onnozel om daarvoor weer maar eens een topic te openen over het WOW-zadel en in de zoekfunctie vond ik de antwoorden niet!

- Hoe bevalt de kwaliteit van het leer?
- Hoe lang is de levertijd van een WOW?
- Als Arie (of een andere deskundige) aan huis komt om je paard op te meten, hoe gaat dat dan in zijn werk?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:12

Precious20 schreef:
Hoe bevalt de kwaliteit van het leer?

Goed, het slijt niet hard. Het verkleurt wel erg, van zwart naar groen toe. Lelijk. Hoe bruin blijft weet ik niet. Dit is een bekend probleem en het schijnt nu beter te zijn. Het leer van de zweetbladen is heel zacht. Daardoor voel je je paard heel goed, dat is fijn. Doordat het zo zacht is kreukelt het wel iets.
Precious20 schreef:
Hoe lang is de levertijd van een WOW?

Volgens mij een week of 4. Maar dat weet ik niet zeker.
Precious20 schreef:
Als Arie (of een andere deskundige) aan huis komt om je paard op te meten, hoe gaat dat dan in zijn werk?

Hij legt een zadel op je paard en maakt dat voor je paard pas. Boom aanpassen en kussens. Daarna ga jij erop, dan maakt hij het zadel zo pas dat jij er lekker op zit, door de kussens aan te passen.

Zo je vragen beantwoord? Lachen

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 18:30

Levertijd is momenteel een week of 6-7 Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 00:47

Ik kreeg vorige week een levertijd van 8 weken te horen Bloos .

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 07:38

Ik 6 tot 7 Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 08:08

Als het leer zo snel verkleurd en dan groen wordt, is dat geen goed teken. Zegt wel wat van de kwaliteit van het leer, iig is het dan slecht gelooid. Dat vind ik dan wel jammer van zo een duur zadel, duurder heb ik ze nog niet van een ander merk gezien...

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 09:55

Het leer verkleurt tegenwoordig(bij de nieuwste versie) niet meer zo! Sinds dat ze ook nieuwe zweetbladen etc hebben.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:32

Ik heb even mee gelezen en dit zadel klinkt echt perfect voor als mijn 1,5 jarige over zo'n 1,5 jaar onder het zadel gaat. Dus ik hou dit zadel zeker in m'n achterhoofd en blijf even meelezen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:39

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:19

russel schreef:
Als het leer zo snel verkleurd en dan groen wordt, is dat geen goed teken. Zegt wel wat van de kwaliteit van het leer, iig is het dan slecht gelooid. Dat vind ik dan wel jammer van zo een duur zadel, duurder heb ik ze nog niet van een ander merk gezien...

mijn bladen worden vooralsnog niet groen, de bladen zijn nu ruim 3 jaar oud. Wel zie je de normale gebruikersplekken.
Daarnaast doe ik slecht onderhouden Bloos

Die van ir111 is ouder, dus wellicht hebben ze het verbeterd?

Overigens had ik de mijne 2dehands, haalt net het scherpe randje van de prijs weg Haha!
Een stalgenoot van me heeft er 1 voor 1200 euro 2dehands gekocht, Het is geluk hebben en goed zoeken maar ze zijn er dus wel!