Hersenspinsel: uitrollongeerlijn

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Hersenspinsel: uitrollongeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:07

Maar wat gaat er bij 'vasthouden' technisch gezien anders als 'op slot' zetten ??

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:14

DubbelDun schreef:
Ik ben wel geïntereseerd in zo'n ding. Het lijkt me dat je een beetje handig moet worden met het bediening van het 'slotje'. Die van mij heeft de neiging erg naar binnen te komen en eitjes te maken ipv cirkels. Dan is het handig als de lijn zichzelf oprolt ipv dat ik moet zorgen dat ze er niet in gaat staan.

Dat was ook de reden dat ik hem aangeschaft heb. Ik moest soms echt heel vlug de lijn grijpen omdat deze dan bijna op de grond hing. Maar eigenlijk doet mijn pony dat niet meer en dus is het ding ergens onder een poetskist beland.

Ik moet straks nog naar de wei dus ik zal dit keer echt proberen eraan te denken om even een foto'tje te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 15:15

DubbelDun schreef:
Maar wat gaat er bij 'vasthouden' technisch gezien anders als 'op slot' zetten ??

uhm, hoe ga ik dat uitleggen.. Clown als je hem indrukt, blokkeert hij alleen oppervlakkig, zet je hem op slot, dan blokkeert ie helemaal, als de hond dan gaat trekken, kan de lijn gaan pluizen, en kan ie breken.. (als ik het goed onthouden heb)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:19

Ja precies, als je hem indrukt, kan je hem snel even vasthouden, maar moet je de knop wel ingedrukt houden, zo kan je dus ook het touw naar binnen ''hengelen'' (door indrukken, loslaten, iets inhalen, indrukken etc, het is moeilijk uit te leggen) Als je hem op slot doet, kan je de knop gewoon los laten en zit hij dus op slot, en blijft het touw op die lengte...
dus, Clown Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:21

Kayuna schreef:
Ja precies, als je hem indrukt, kan je hem snel even vasthouden, maar moet je de knop wel ingedrukt houden, zo kan je dus ook het touw naar binnen ''hengelen'' (door indrukken, loslaten, iets inhalen, indrukken etc, het is moeilijk uit te leggen) Als je hem op slot doet, kan je de knop gewoon los laten en zit hij dus op slot, en blijft het touw op die lengte...
dus, Clown Koe

dat is logisch Haha! maar ik probeerde uit te leggen hoe het kan dat de lijn kan knappen als je hem op slot zet, en dat ie dan niet knapt als je alleen het knopje indrukt.. maar dat valt niet mee Clown

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:27

Ik vind het echt een goed idee, lijkt me superhandig om mee te longeren en te wandelen, ik ben wel benieuwd naar een foto Haha!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:29

Ik heb het al eens geprobeerd, en het gaat prima, als je maar een rustig braaf paard hebt Clown
Wil hij net even iets anders, dan is het *knap* !

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:34

dees_daan schreef:
dat is logisch Haha! maar ik probeerde uit te leggen hoe het kan dat de lijn kan knappen als je hem op slot zet, en dat ie dan niet knapt als je alleen het knopje indrukt.. maar dat valt niet mee Clown

Aah op die fiets, ja zou ook niet weten hoe je dat moet uitleggen, maar je hebt het toch aardig gedaan Knipoog

jillie1994 schreef:
Ik heb het al eens geprobeerd, en het gaat prima, als je maar een rustig braaf paard hebt Clown
Wil hij net even iets anders, dan is het *knap* !

Dan zou je dus een volledige band moeten hebben, inplaats van koord...

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:29

Sorry maar ik ben weer vergeten om een foto te maken....
Het ding ligt niet echt in het zicht vandaar anders zou ik er wel aan denken op het moment dat ik hem zie.

Overigens is een "normale" longeerlijn ook niet tegen extreme krachten bestand hoor, mijn pony heeft er vandaag nog één gesloopt Knipoog