Alleen zeg later niet, waarom hebben jullie me nooit een
Hulsebos aanbevolen!! Veel succes ermee!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Lalkanikki schreef:Tuurlijk mag je andermans mening meenemen.
Alleen zeg later niet, waarom hebben jullie me nooit een
Hulsebos aanbevolen!! Veel succes ermee!

Citaat:(er is hier trouwens niemand die beweert dat een hulsebos niet fijn rijd, integendeel, het gaat puur om de kwaliteit en service waar positieve en negatieve berichten over zijn)
pepelien schreef:Of er bekende ruiters of de betere ruiters met een bepaald zadel rijden intresseerd mij niet zo, het belangrijkste vindt ik dat hij op mijn paard goed ligt en dat ik er fijn op zit.
Ik heb dit topic dus niet geopend om iemand af te kraken, ieder het zijne, wilde mij alleen orienteren wat voor mogelijkheden er verder zijn behalve hulsebos en daaleman, omdat ik niet 12 wkn op een zadel wil wachten en achteraf merken dat hij toch niet goed ligt. Waar de betreffende zadelmaker waarschijnlijk dan ook niks aan kan doen.
Er is nl. vanavond weer gebleken dat echt geen enkel zadel stil kan liggen op mijn paard omdat hij zo ontzettend beweeglijk is, zelfs een op maat gemaakt zadel zal echt lastig worden, dus durf ik dat ook niet uit te proberen.
Een zadel met goede dikke kussens aan de achterkant ligt het beste, ik heb nu een KN symphony om een week uit te proberen, die lag het beste, om te kijken of hij hier ook vochtbultjes van krijgt.
Is dat zo, dan kan ik dus net zo goed met mijn eigen zadel blijven rijden omdat elk nieuw zadel ook niet stil ligt. (de zadels klapperen achteraf dus niet, maar zijn erg beweeglijk)
(er is hier trouwens niemand die beweert dat een hulsebos niet fijn rijd, integendeel, het gaat puur om de kwaliteit en service waar positieve en negatieve berichten over zijn)

het kan idd zo zijn dat je beter af bent met je huidige zadel. Vraag, voor de zekerheid, toch nog eens een second opinion voordat je een zadel op maat laat maken. laboum schreef:MISTRAL94 schreef:Huh als de KN tango achterover ligt liggen alle zadels zo? Vreemde redenatie? Waarom was dat zo weet je dat ook?
Nee, niet echt vreemd. Hier spreekt een vriendin van de TS.
Het is op het moment echt hopeloos balen. Een tijd terug (weet niet meer wanneer) is de TS met paard wezen passen bij Drunens Ruiterhuis. Na ongeveer 25 zadels gepast te hebben kwam zij uit op de Euroriding Diamant. De rest lag niet goed, trok scheef, klapperde, enz. Euroriding Diamant overigens ook niet perfect, maar moest zich volgengs Drunens Ruiterhuis gaan aanpassen aan het paard. Paard moest toen meer bespiering krijgen. Uiteindelijk het zadel wegens niet goed liggen teruggebracht en haar eigen zadel laten opvullen.
Nu inmiddels zijn we weer een tijdje verder. Het is gewoon zo balen dat we tot op heden nog geen passend zadel hebben gevonden en behoorlijk frustrerend ook!
Van dat WOW zadel had ik overigens ook nog niet eerder gehoord. Misschien kunnen we daar ook is achteraan pepelien.
Morgenavond trekken we er in elk geval weer een avond voor uit om nieuwe zadels te passen.
Helaas krijg ik er inmiddels ook een hard hoofd in.
) goed bekend staan.

Dees schreef:__Jesper schreef:Tweespan .....
Serieus - er is geen slechter zadel dan het Fryso zadel
Dáár rijd je dus écht de rug van je paard mee naar z'n mallemoer. Misschien niet op een ronde rug van een ongevoelige Fries of Haflinger, maar voor WPN-ers moet je daar zeker ver bij vandaan blijven.
Zadels op maat laten aanmeten kunnen ze daar ook echt niet. Het is een WINKEL, geen zadelmakerij. Kwa prestaties op zadelmaakgebied mag je ze vergelijken met Divoza, maar absoluut niet met een vakman zoals Kootstra.
MISTRAL94 schreef:Toch denk ik ook niet dat je het moet hebben van ruitersportzaken, die missen gewoon teveel kennis. Je moet een goede ervaren zadelmaker hebben. Zijn er maar weinig van maar ze zijn er wel!