Zadel speciaal op maat laten maken..door wie??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lalkanikki

Re: Zadel speciaal op maat laten maken..door wie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:44

Tuurlijk mag je andermans mening meenemen.
Alleen zeg later niet, waarom hebben jullie me nooit een
Hulsebos aanbevolen!! Veel succes ermee! Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:51

Lalkanikki schreef:
Tuurlijk mag je andermans mening meenemen.
Alleen zeg later niet, waarom hebben jullie me nooit een
Hulsebos aanbevolen!! Veel succes ermee! Knipoog

Ik heb een goede zadelmaker en goed tuigage kan me niet voorstellen dat ik daar ooit aan zou gaan twijfelen Knipoog

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:53

Jij hebt dit topic toch ook niet geopend? Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 20:56

Je reageert toch op mijn reactie? Dus alleen TS mag nog reageren? Of wordt het toch te heet aan je schenen dat je zo moet reageren? Was overigens geen aanval hoor over Hulsebos maar aangezien het een openbaar forum is mag iedereen daarop reageren Knipoog

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:19

Wordt het mij heet? Ach gut
t Zal mij echt niet boeien wat voor zadel jij koopt.
Ik adviseer alleen dat als je in de positie bent een zadel aan te meten, dat je zeker aan Hulsebos moet denken, daar ging de topic nl over.
Doe je dat niet is dat ook prima!! Heb je alleen een gemiste kans, dat is dan jouw probleem. Vork

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 21:35

Of er bekende ruiters of de betere ruiters met een bepaald zadel rijden intresseerd mij niet zo, het belangrijkste vindt ik dat hij op mijn paard goed ligt en dat ik er fijn op zit.

Ik heb dit topic dus niet geopend om iemand af te kraken, ieder het zijne, wilde mij alleen orienteren wat voor mogelijkheden er verder zijn behalve hulsebos en daaleman, omdat ik niet 12 wkn op een zadel wil wachten en achteraf merken dat hij toch niet goed ligt. Waar de betreffende zadelmaker waarschijnlijk dan ook niks aan kan doen.

Er is nl. vanavond weer gebleken dat echt geen enkel zadel stil kan liggen op mijn paard omdat hij zo ontzettend beweeglijk is, zelfs een op maat gemaakt zadel zal echt lastig worden, dus durf ik dat ook niet uit te proberen.
Een zadel met goede dikke kussens aan de achterkant ligt het beste, ik heb nu een KN symphony om een week uit te proberen, die lag het beste, om te kijken of hij hier ook vochtbultjes van krijgt.
Is dat zo, dan kan ik dus net zo goed met mijn eigen zadel blijven rijden omdat elk nieuw zadel ook niet stil ligt. (de zadels klapperen achteraf dus niet, maar zijn erg beweeglijk)

(er is hier trouwens niemand die beweert dat een hulsebos niet fijn rijd, integendeel, het gaat puur om de kwaliteit en service waar positieve en negatieve berichten over zijn)

Lalkanikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 21:52

Citaat:
(er is hier trouwens niemand die beweert dat een hulsebos niet fijn rijd, integendeel, het gaat puur om de kwaliteit en service waar positieve en negatieve berichten over zijn)

Dus er zijn positief en negatief? Het wordt al beter.
Ik weet niet of je in Gelderland/Overijssel woont
dat is wat makkelijker voor de service denk ik.
Je krijgt garantie, 1e jaar gratis opvullen ed en 12 weken wachten?
ik had m met 3 weken...

Ieder zn ding... veel plezier met je KN zadel Haha! Haha! Haha!

pepelien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 22:00

Op dit moment ben ik trouwens niet met het Drunens ruiterhuis bezig, maar met Jhon Kool uit Ede!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 22:01

Voor elk paard is een passend..... bestaand!!!.... zadel te vinden.Alleen is het passen, passen en nog eens passen!
Ga gewoon alle merken af en er is er absoluut een bij die voor jou paard goed is. En niet alleen de dure merken, maar ook b.v kentaur is een heel fijn zadel. De div. kunststof...mits je dat al wil natuurlijk, liggen vaak heel best op een moeilijk paard.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:02

pepelien schreef:
Of er bekende ruiters of de betere ruiters met een bepaald zadel rijden intresseerd mij niet zo, het belangrijkste vindt ik dat hij op mijn paard goed ligt en dat ik er fijn op zit.

Ik heb dit topic dus niet geopend om iemand af te kraken, ieder het zijne, wilde mij alleen orienteren wat voor mogelijkheden er verder zijn behalve hulsebos en daaleman, omdat ik niet 12 wkn op een zadel wil wachten en achteraf merken dat hij toch niet goed ligt. Waar de betreffende zadelmaker waarschijnlijk dan ook niks aan kan doen.

Er is nl. vanavond weer gebleken dat echt geen enkel zadel stil kan liggen op mijn paard omdat hij zo ontzettend beweeglijk is, zelfs een op maat gemaakt zadel zal echt lastig worden, dus durf ik dat ook niet uit te proberen.
Een zadel met goede dikke kussens aan de achterkant ligt het beste, ik heb nu een KN symphony om een week uit te proberen, die lag het beste, om te kijken of hij hier ook vochtbultjes van krijgt.
Is dat zo, dan kan ik dus net zo goed met mijn eigen zadel blijven rijden omdat elk nieuw zadel ook niet stil ligt. (de zadels klapperen achteraf dus niet, maar zijn erg beweeglijk)

alle zadels bewegen op de rug van een paard.. omdat je op de bewegende rug van een paard een stijf zadel neerlegt dat niet beweegt.. je zegt zelf dat jouw paard veel beweegt.. dus een zadel zal ook niet muisstil kunnen liggen op jouw paard..

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:32

TS, ik heb een Arabische Volbloed met geen abnormale bouw maar zijn rug is zo enorm beweeglijk dat er ook geen enkel zadel stil op blijft liggen.
Ik heb nog nooit een dier gezien dat zo'n dansende rug heeft als die van mij. Als je achter hem loopt, kan je dat erg goed zien! Het is dan ook niet meer dan logisch dat geen enkel zadel daar perfect stil op kan liggen. Dat kan imo nooit! Een paardenrug is nu eenmaal dynamisch en een zadel is dan niet.
Ik heb verschillende zadels voor mijn paard gehad. Deze heb ik om verschillende redenen van de hand moeten doen. Vorig jaar heb ik dan de stap gewaagd om een zadel op maat te laten maken, een Daaleman. Ik ben erg tevreden over dit zadel maarrrr bewegen doet ie toch nog altijd. Ook mijn paard krijgt trws een soort vochtplekken (drukplekken) aan één zijde van zijn rug. Niemand weet wat het is en niemand weet hoe we ervoor kunnen zorgen dat het weggaat. Paard lijkt er trws geen last van te hebben Lachen

Wat ik nu gewoon wil zeggen Vork het kan idd zo zijn dat je beter af bent met je huidige zadel. Vraag, voor de zekerheid, toch nog eens een second opinion voordat je een zadel op maat laat maken.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:13

Zo wat is het weer gezellig hier!

Ik zou niet meteen een zadel op maat laten maken. Ik heb zelf niet zo lang geleden een tweedehands Euroriding Luxor zadel gekocht en dit door een zadelmaker hier uit de buurt laten aanpassen op mijn paard. Ligt perfect nu! Deze zadelmaker is erkend en heeft een gedegen opleiding in Engeland gehad. Misschien zit er bij jou in de buurt wel een vakman en kun je hem eerst eens je zadel goed laten nakijken voordat je moet gaan investeren in een nieuw zadel?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:46

laboum schreef:
MISTRAL94 schreef:
Huh als de KN tango achterover ligt liggen alle zadels zo? Vreemde redenatie? Waarom was dat zo weet je dat ook?

Nee, niet echt vreemd. Hier spreekt een vriendin van de TS.

Het is op het moment echt hopeloos balen. Een tijd terug (weet niet meer wanneer) is de TS met paard wezen passen bij Drunens Ruiterhuis. Na ongeveer 25 zadels gepast te hebben kwam zij uit op de Euroriding Diamant. De rest lag niet goed, trok scheef, klapperde, enz. Euroriding Diamant overigens ook niet perfect, maar moest zich volgengs Drunens Ruiterhuis gaan aanpassen aan het paard. Paard moest toen meer bespiering krijgen. Uiteindelijk het zadel wegens niet goed liggen teruggebracht en haar eigen zadel laten opvullen.
Nu inmiddels zijn we weer een tijdje verder. Het is gewoon zo balen dat we tot op heden nog geen passend zadel hebben gevonden en behoorlijk frustrerend ook!

Van dat WOW zadel had ik overigens ook nog niet eerder gehoord. Misschien kunnen we daar ook is achteraan pepelien.
Morgenavond trekken we er in elk geval weer een avond voor uit om nieuwe zadels te passen.
Helaas krijg ik er inmiddels ook een hard hoofd in.

Drunens ruiterhuis heeft mij ook een slecht advies gegeven en mijn vzh zadel veel te krap gemaakt, was aangegeven dat de boom te breed was en die kon wel smaler a E 65 Inmiddels andere zadelmaker langsgehad en die 2cm die de boom smaller moest, nu weer breder laten zetten. Ook onder mijn nieuwe zadel moest gelijk dik bont, was beter voor de rug en zadel kon anders ook niet passend op paard. Ik twijfelde daar al wel, maar ja je gaat er heen omdat ze (dacht ik Bloos ) goed bekend staan.
Nou ik ga er nooit meer heen, stelletjes ondeskundige harries Boos!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:47

Toch denk ik ook niet dat je het moet hebben van ruitersportzaken, die missen gewoon teveel kennis. Je moet een goede ervaren zadelmaker hebben. Zijn er maar weinig van maar ze zijn er wel!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 05:42

Dees schreef:
__Jesper schreef:
Tweespan .....

Serieus - er is geen slechter zadel dan het Fryso zadel
Dáár rijd je dus écht de rug van je paard mee naar z'n mallemoer. Misschien niet op een ronde rug van een ongevoelige Fries of Haflinger, maar voor WPN-ers moet je daar zeker ver bij vandaan blijven.

Zadels op maat laten aanmeten kunnen ze daar ook echt niet. Het is een WINKEL, geen zadelmakerij. Kwa prestaties op zadelmaakgebied mag je ze vergelijken met Divoza, maar absoluut niet met een vakman zoals Kootstra.

Wat is dat voor een domme opmerking....een ronde rug van een ongevoelige Fries of Haflinger..... Boos!
Ik heb mijn Fries haar rug inderdaad stuk gereden met 2 frysozadels. Als er een paard gevoelig is op haar rug, dan is het die van mij wel. Als het zadel ook maar een mm anders ligt door toenemende bespiering, loopt ze niet meer. Gaat ze stilstaan en alleen maar bokken, zo nauw komt een zadel bij haar. Ik heb er 5 maanden over gedaan om een geschikt zadel te vinden met mijn zadelmaakster. Alleen mijn huidige zadel past haar en accepteert ze op haar rug.
Even nadenken voordat je zo'n ongenuanceerde opmerking plaatst... Boos!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:13

MISTRAL94 schreef:
Toch denk ik ook niet dat je het moet hebben van ruitersportzaken, die missen gewoon teveel kennis. Je moet een goede ervaren zadelmaker hebben. Zijn er maar weinig van maar ze zijn er wel!

wij hebben een ruitersportzaak en mijn moeder heeft een opleiding gedaan tot master saddlefitter.. en zo zijn er meer die bij haar op de opleiding hebben gezeten die voornamelijk toch in een ruitersportzaak staan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:29

Zal best maar mijn ervaringen met zadels passen ed zijn in een ruitersportzaak ronduit slecht dus ik zou daar niet meer voor kiezen. Uiteindelijk was ik heel wat meer geld kwijt toen dan dat ik rechtstreeks naar mijn zadelmaker ging.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:59

ieder z'n eigen mening..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:14

Precies Knipoog