iemand oplossingen voor ultra gevoelige mondjes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Selinaa

Re: iemand oplossingen voor ultra gevoelige mondjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:28

JoviBan schreef:
Selinaa schreef:
Ik de volgende keer met halster en twee teugels, maar dat werkte niet. ik kreeg haar wel
terug op mn zit. maar ze verschrok hele tijd van de lama enzo.. dusja echt niet prettig,
ik toen een hackmore geleend een lichte, dus niet gemeen ofzo, maar dat vond ik toch ook niks
wil je een beetje dressuurmatig rijden komt er toch al een grote druk op zn neus, dus had ik die
maar terug gegeven. Toen een rubber bitje geleend

Wat het schrikken van de lama betreft: schrikt ze niet met een bit in? Vreemd.
Wat de druk op de neus betreft: wat denk je van diezelfde druk met een bit in de mond?!
Overigens hoef je helemaal niet met grote druk te rijden, niet mèt bit en niet zonder bit.
Selinaa schreef:
Het is alsof ze nog heel veel pijn heeft maar ik zie niks, ik ben ook radeloos Verdrietig

Haal de tandarts er nog eens bij, of desnoods een andere tandarts.
Misschien is er een stukje wolfskies blijven zitten. En/of is er iets anders aan de hand in de mond.

van de lama heeft ze altijd wel schrik en van de vlaggen ook,
maar we staan op een manege, dus het is altijd druk in de bak en met een bit heb ik haar sneller onder controle
dan gewoon zoiets zonder dan duurt het wel ooit een hele zijde voor dat ik haar terug heb Bloos
zo wnnr er niks aan de hand is krijg ik haar gemakkelijk terug maar als ze iets ziet echt niet..
en met springen is ze zoizo al niet gemakkelijk na de sprong en dan gaat het van geen kanten Huilen

ik wacht deze week nog af en dan ga ik nog eens met de DA bellen

Frantic

Re: iemand oplossingen voor ultra gevoelige mondjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 06:59

dubbel gebroken vinden veel paarden inderdaad niet fijn, teveel "losse" onderdelen en beweging in de mond. Andere paarden zweren erbij.... Ik weet nu uit ervaring dat je van alles uit kan proberen!

De myler heeft altijd goed voldaan, totdat de bitringen eraf moesten voor de wedstrijden.... echt weer zo'n regel waarvan je denkt....
Nu draaien de ringen van de watertrens tegen de mondhoeken en dus gaat het mij idd weer geld kosten voor een D trens.

Maar goed, kind en paard zijn het waard! Vakantiegeld van volgend voorjaar is geloof ik al weer bijna op.....