hoe vaak wassen jullie je dekjes?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: hoe vaak wassen jullie je dekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 08:27

Ik was meestal na 3 tot 5 keer rijden. Lachen

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:39

Ik was mijn dekjes wanneer ze er aan toe zijn en dat verschilt nogal Lachen.
Meestal stop ik ze na 4 tot 5 x rijden in de wasmachine, maar ik borstel ze altijd na het rijden af zodat losse haren meteen verwijderd zijn.
Verder hangen ze om de dag lekker een uurtje buiten in de wind te wapperen [niet in de volle zon, want dan kun je wel dag zeggen tegen de kleuren Knipoog].

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:29

Ik heb 1 setje voor mn oogappeltje van de manege waar ik 1 keer per week op rijd. Ze zweet altijd wel redelijk wat. Het is een dik dek, zo eentje van BR. Ik had verwacht het niet zo vaak te moeten wassen, maar meestal gaat hij na 2 keer de was al in! Komt ook wel omdat het zo'n dikke pad is. Maar na vaak 2 dan duurt het heel lang voor dat het zweet opgedroogd, zitten dr enorme zweetvlekken in en voelt ie plakkerig aan, dan vind ik t tijd om m lekker in de was te gooien Haha! De bandages was ik minder vaak, tenzij ik in modder heb gereden of grasvlekken heb. Op kamp van de zomer spoten we na een buitenrit de dekjes altijd helemaal af met de tuinslang, om het zweet dr lekker uit te laten lopen en dan laten drogen in de zon, dat helpt ook al een hoop!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:31

Soms na een lange rit al meteen, soms na een keer of 4, 5 gebruiken, afhankelijk van hoe vies ze zijn. De anky pads doe ik langer mee voor ik z oet assen Lachen

Jarax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:47

Heel weinig, ik heb er ook maar eentje en dat heb ik sinds mei en ik heb het 1 keer gewassen, het dekje wordt niet altijd gebruikt hoor.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:52

In de zomer na 1 a 2 keer rijden.
In de winter na 3 a 4 keer rijden.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:57

Als het vies is, in de zomer meestal na 5 keer gebruiken.
Winter iets langer (minder zweet en zand)

monkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 12:58

Sterk afhankelijk van hoe ze gezweet had. Als het heel warm was probeerde ik trouwens ook zoveel mogelijk met een zadelvormig dekje te rijden, ipv een vierkante

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 13:05

Ik gebruik een dekje van dinsdag tot maandag, dan doe ik ze in de was en neem ik een nieuwe.
Hetzelfde met peesbeschermers. Ik gebruik ze een week dan gaan ze in de was.

Sanne_gm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:34

ik was mn dekjes na ongeveer 4 keer gereden te hebben, soms was ik ze dan niet eens. dan heb ik weer eens haast en pak ik m weer snel, dan heb ik geen tijd om een andere te pakken. hij heeft dan liggen drogen en dan als ik die laaste keer er mee gereden heb gaat ie zeker de was in.
ik was mn dekje soms ook als ik 2keer gereden heb en hem zo hard heb laten werken dat het dekje 2keer helemaal doorweekt is geweest.
ik vind het maar niks zo ontzettend lang geen dekjes wassen, er komt toch zweet, zand en allerlei andere vieze zooi tussen of zie ik dat verkeerd?
groetjes!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 16:46

Ingridje16 schreef:
Ik gebruik een dekje van dinsdag tot maandag, dan doe ik ze in de was en neem ik een nieuwe.
Hetzelfde met peesbeschermers. Ik gebruik ze een week dan gaan ze in de was.

peesbeschermers wassen zie ik het nut niet van in, gewoon laten drogen en dan het zand er goed afborstelen, maar dat moet sowiezo wel, zorgen dat er geen zand tussen komt.
desnoods spoel je ze om, laat het drogen en borstel je het losse,droge zand er af..
wat ik wel kan begrijpen is dat je 2 paar hebt zodat je het gewoon kan afwisselen als je bijvoorbeeld in de nattigheid of bagger hebt gereden.

Roxyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:59

ik was ze helemaal niet aak waant dan worden ze lelijk en klein. ik was ze alleen wanneer ze helemaal donker aan de onderkant zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:04

Meestal na 3 tot 5 keer rijden, Ligt eraan hoe vies ze zijn.
Maar na 5 keer gaan ze sowieso de was in.
Peesbeschermers gaan er ook bij.

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 11:04

vaak gebruik ik ze 2 keer.......want na het rijden zit er geen droog plekje meer op Tong uitsteken en zijn ze echt heel nat laat ik hem vaak opdrogen en gebruik ik hem nog een keer en dan gaat ie de wasmashine in Knipoog

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:30

Ik gooi mijn dekjes na 4á5 keer rijden in de was.
Mijn moeder wast ze altijd dus ik weet niet wat voor wasmiddel ze gebruikt.
Ze blijven wel netjes dus dat gaat wel goed Haha! .
Mijn peesbeschermers was ik bijna nooit.
Ik laat ze drogen (als dat nodig is) en borstel daarna het zand eraf.
Als ze vies zijn door zweet doe ik de binnenkant met een borstel met een beetje betadineshampoo.
Spuit ze daarna schoon met de slang, dat gaat prima.

Stephannie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:35

Ik was mijn dekjes na 2x rijden tenzij ze kledder zijn van het zweet dan gooi ik ze meteen in de machine

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 15:38

In de zomer na 3/4 keer rijden tenzij het dekje kleddernat van het zweet is want dan gaan ze gelijk de was in.
In de winter liggen ze er wel langer op. Dan gaan ze pas na een keer of 7/8 rijden in de was.

Over het algemeen doe ik ze op de korte was, 30 graden met een kleurenwasmiddel. Als ze erg vies zijn dan op het gewone wasprogramma, 30 graden met een kleurenwasmiddel.