Welke peesbeschermers ademen nou echt goed?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marleen_

Re: Welke peesbeschermers ademen nou echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 09:57

Hebben jullie enig idee hoe het met 3 in 1 beschermers staat in deze kwestie?

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:05

_Marleen_ schreef:
Hebben jullie enig idee hoe het met 3 in 1 beschermers staat in deze kwestie?

groetjes

de meeste 3 in 1 zijn heel erg warm vaak ook van neopreen gemaakt en ook om het hele onderbeen dus ook aan de "voorkant" waar bij br en hh peesjes alleen een elastiekje zit.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:09

ik gebruik peesbeschermers van br en harry horse(heb in totaal 5 sets in versch.kleuren) en die bevallen me goed
die van harry horse hebben zelfs ook nog ventilatiegaatjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:18

tamaramt schreef:
ik gebruik peesbeschermers van br en harry horse(heb in totaal 5 sets in versch.kleuren) en die bevallen me goed

die ventilatie gaatjes helpen niets. maar dan ook echt niets. zoiezo ben ik niet over HH te spreken slechte pasvorm komt altijd zand tussen veeste kort. die van BR zijn dan al iets beter maar nog niet zo goed dat ik ze zou willen gebruiken. zelf heb ik nu norton PRO die bevallen wel goed. Fijne kwalieteid tot prijsverhouding. zijn nog goedkoper als een heel setje van HH.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:27

Anoniem schreef:
tamaramt schreef:

die ventilatie gaatjes helpen niets. maar dan ook echt niets. zoiezo ben ik niet over HH te spreken slechte pasvorm komt altijd zand tussen veeste kort. die van BR zijn dan al iets beter maar nog niet zo goed dat ik ze zou willen gebruiken. zelf heb ik nu norton PRO die bevallen wel goed. Fijne kwalieteid tot prijsverhouding. zijn nog goedkoper als een heel setje van HH.

ik ben het 100 % met je eens dat harry horse geen geweldige kwaliteit is en vind mijn br setjes dan ook fijner(heb 3 br setjes) maar bij mij helpen de ventilatiegaatjes toch wel
dus is denk ik ook per paard verschillend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:30

tamaramt schreef:
Anoniem schreef:

ik ben het 100 % met je eens dat harry horse geen geweldige kwaliteit is en vind mijn br setjes dan ook fijner(heb 3 br setjes) maar bij mij helpen de ventilatiegaatjes toch wel
dus is denk ik ook per paard verschillend

nee dat zit tussen je oren dat die helpen Knipoog want neopreen is niet gemaakt om te ventileren het is gemaakt om duikers warm te houden in de koude zee. dus die gaatjes zitten er in voor de .....? leuk ?

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:35

Is het niet zo dat lamsvel (goed, echt bont) in de peesbeschermer beter ademt dan neopreen?

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:44

_Marleen_ schreef:
Is het niet zo dat lamsvel (goed, echt bont) in de peesbeschermer beter ademt dan neopreen?

xxx

ademt idd al meer maar bijv. leer ademt nog meer want bont is ook best heel warm

Juul_Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:46

Ik heb altijd Veredus peesbeschermers en Prestige peesbeschermers. Die veredus zijn echt heel fijn en zijn goed schoon te houden, ook van de binnenkant. De benen van mijn paarden zijn ook nooit nat na het rijden. De prestige draag ik alleen op wedstrijden en zitten volgens mij wel heel comfortabel, maar soms zijn de benen daar wel wat nat van. De harry's horse peesbeschermesr heb ik ook, maar die vind ik heel erg slecht. ze zakken van de benen van de paarden (ik heb ze voor zowel mijn pony's als paarden en zakt echt bij iedere pony of paard af!!!) en die gaatjes helpen helemaal niets. Ze gaan na een tijdje ook dicvht zitten met zand. Ook al maak je ze na iedere keer schoon. De BR en Eskadron gebruik ik altijd thuis om te oefenen en daar ben ik wel tevreden over, maar de benen blijven neit altijd droog hoor. Ik denk dat dat bij bijna geen een peesbeschrmer is als je een zware en lange trainning hebt. Mij lijken die aparte peesbeschermers van Pessoa wel heel fijn. Ze zullen wel goed ventilleren en toch de goede bescherming hebben. Dat is ook zeker een heel goed merk, dus ik denk dat die wel heel fijn zullen zijn. Misschien ga ik deze ook wel kopen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:49

www.paardendrogist.nl

Die heeft verschillende soorten pees- en beenbeschermers die of de temperatuur goed reguleren en/of ademend zijn. Even zoeken en omschrijving aanklikken, daar staan alle eigenschappen opgenoemd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 10:52

Aimee schreef:
Kir_Ples schreef:
Nou... bandages ademen dus totáál niet.
Oei moet je in Utrecht maar eens een keer over bandages beginnen. Clown

Toch lopen al die topdressuurpaarden dag in dag uit met bandages. Zelfs in de wei krijgen ze bandages om, omdat de benen daar niet warm onder worden en onder beschermers wel.
De ervaring van internationale grooms die al jaaaaaaaaren zo werken, dit soort dingen hebben opgemerkt en dat met me hebben gedeeld, tellen voor mij véél zwaarder dan één of ander theorietje, een slecht uitgevoerde test of een dierenarts die bandages afkraakt maar vervolgens zelf neoprene beschermers gebruikt Koe

[edit] stel dezelfde vraag trouwens eens aan een Duitse veterinair. Krijg je een heel ander antwoord.

En toch is het bewezen dat het slecht is.
En eigenlijk is dat ook wel heel erg logisch.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:00

ik heb crossbeschermers van N.E.W. Ik vind ze onwijs goed adenemen.
Mijn paard heeft na een cross nouwelijks warme benen terwijl het toch wel een hele rit is zo'n cross.
De normale beschermers van N.E.W heb ik niet. Rij gewoon met peesbeschermers.
Heb nou nog nooit gehad dat het stoom er echt afkwam, misschien op hele warme dagen, maar denk dat dan alle bescherming warm is.
3 in 1 beschermers had ik eerst met crossen, veel te warm vind ik deze, daar smolten zijn benen echt bijna in.

Bandages ben ik totaal geen fan van, het beschermt niet optimaal. Ze zakken snel af. Ik vind ze niet goed ademen ook niet met goede onderlappen, ze worden onwijs zwaar als ze nat worden, en zakken dus meteen af, en het is gewoon veel te veel werk elke keer. Je krijgt er niks goeds voor terug dus waarom elke keer die benen inwikkelen?
Als jou benen ook helemaal ingewikkeld worden met verband, loop jij dan nog lekker vrij en luchtig?
Ik zie niks postiefs aan bandages, zal ze ook niet gebruiken.

Als je het vergelijkt met een mensensport zoals bijv hockey en voetbal, heb je ook zo'n hard beschermings ding.
Wat je eigelijk kan vergelijken met een peesbeschermer. Alleen zit de bescherming aan de voorkant en niet aan de achterkant.
Ik zou dus echt niet willen hockeyen als mijn benen helemaal in het verband verpakt zouden worden tot aan mijn knieen.
Ook als je daar een harde klap op zou krijgen, zou ik daar nou niet erg blij mee zijn, mijn benen ook niet.

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:22

Anoniem schreef:
_Marleen_ schreef:

xxx

ademt idd al meer maar bijv. leer ademt nog meer want bont is ook best heel warm

Maar de binnenkant van lederen beschermers zijn ook (vaak) van neopreen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:01

_Marleen_ schreef:
Anoniem schreef:

Maar de binnenkant van lederen beschermers zijn ook (vaak) van neopreen Clown

ik heb het dan ook over peesbescherming met een leren voering waar dus geen neopreen in zit

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:17

Even een stipje *
Ik wil dit ook graag volgen.
(ben nog opzoek naar een setje beenbeschermers)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:26

Kir_Ples schreef:

Dat klopt dus niet. Het is helemaal niet bewezen dat het slecht is. Er is één test waaruit blijkt dat het onder bandages warm wordt, maar die test is niet waterdicht en al helemaal niet wetenschappelijk uitgevoerd. Er is dus helemaal niets bewezen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:27

Aimee schreef:
Kir_Ples schreef:
Bandages zijn al helemaal slecht. Haha!

Daar denk ik heel anders over. Probleem is alleen dat de meeste mensen slecht bandageren.
Ik denk dat je geen peesbeschermer gaat vinden die beter ademt dan onderlappen van Eskadron.
Ik denk bovendien dat het harde plastic materiaal van de beschermers nooit zo kan ademen als het katoen/wol van de bandages.
Ik denk ook nog dat geen beschermer zo goed zal passen als goed aangelegde bandages.

amen Ja

En als ik dan toch peesjes moet kiezen, ga ik voor de BR pro Ja

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:44

Aimee schreef:
Kir_Ples schreef:

Dat klopt dus niet. Het is helemaal niet bewezen dat het slecht is. Er is één test waaruit blijkt dat het onder bandages warm wordt, maar die test is niet waterdicht en al helemaal niet wetenschappelijk uitgevoerd. Er is dus helemaal niets bewezen.

Als je logisch nadenkt kan je dat toch ook wel na gaan?
Het broeit als een gek onder bandages en er komt geen lucht bij kan je nagaan hoe lekker het opwarmt als je zwaar werk traint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:56

Kir_Ples schreef:
Aimee schreef:
[quote="Kir_Ples"
[/quote

Als je logisch nadenkt kan je dat toch ook wel na gaan?
Het broeit als een gek onder bandages en er komt geen lucht bij kan je nagaan hoe lekker het opwarmt als je zwaar werk traint.

daarnaast kan zo'n stukje stof nooit een flinke klap op vangen ook niet met onderlappen.
maar daar gaat het hier niet over het gaat hier over peesbeschermers. dus laten we bij dat onderwerp blijven

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:10

voor nini roosje;
ik rijd er al jaren mee en rijd minimaal 4 keer in de week en ik longeer twee keer in de week dus ik gebruik ze 6 keer in de week want ik train mijn paard niet zonder beenbescherming en al is mijn hele paard bezweet de benen zijn of helemaal droog of redelijk droog maar nooit nat of heel warm
ik moet er dan ook nog wel even bij vermelden dat de benen van mijn paard 1 keer per 2 maanden geschoren worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:15

tamaramt schreef:
voor nini roosje;
ik rijd er al jaren mee en rijd minimaal 4 keer in de week en ik longeer twee keer in de week dus ik gebruik ze 6 keer in de week want ik train mijn paard niet zonder beenbescherming en al is mijn hele paard bezweet de benen zijn of helemaal droog of redelijk droog maar nooit nat of heel warm
ik moet er dan ook nog wel even bij vermelden dat de benen van mijn paard 1 keer per 2 maanden geschoren worden

dan denk ik dat het in het scheren zit Knipoog want ik en heel veel mensen die ik ken hebben ze ook gehad en altijd waren de benen warm en zat er zand tussen de beschermer en het been(vandaar dat ik ze niet meer gebruik) want mijn paard heeft geen geschoren benen en die zweet er toch altijd onder.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:34

Anoniem schreef:
tamaramt schreef:
voor nini roosje;

dan denk ik dat het in het scheren zit Knipoog want ik en heel veel mensen die ik ken hebben ze ook gehad en altijd waren de benen warm en zat er zand tussen de beschermer en het been(vandaar dat ik ze niet meer gebruik) want mijn paard heeft geen geschoren benen en die zweet er toch altijd onder.

zand eronder kun je moeilijk voorkomen denk ik ; ik heb dit ook gehad met hele dure peesjes
maar ik vind dir van br echt fijn; die van hh zijn inderdaad van mindere kwaliteit; ik rijd er dan ook alleen maar mee als ik met het bijpassende dekje ga rijden Haha!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:36

en nini roosje; kijk eens in mijn profiel bij de onderste foto; daar kun je goed zien dat mijn paard zijn benen net geschoren zijn
ik laat het nu ongeveer 1 keer in de 2 maanden doen; eigenlijk puur voor de mooiigheid
mijn paard zit heel goed in zijn vacht(staat onder deken) maar op de benen zitten altijd hele dikke haren en daar gaat dus veel zand e.d. zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:43

tamaramt schreef:
Anoniem schreef:

zand eronder kun je moeilijk voorkomen denk ik ; ik heb dit ook gehad met hele dure peesjes
maar ik vind dir van br echt fijn; die van hh zijn inderdaad van mindere kwaliteit; ik rijd er dan ook alleen maar mee als ik met het bijpassende dekje ga rijden Haha!

ik heb nu norton pro's en daar heb ik geen last meer van zand tussen zijn benen en de beschermer. ze zijn er niet echt in veel leuke kleurtjes maarja zwart kan overal bij Lachen

en verder idd als een paard veel haar op zijn benen heeft komt er idd veel zand tussen