Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Re: Dekjes, vooroordelen veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:34

Qimm schreef:
de kwaliteit van de foto is belangrijker dan de kleuren die erop staan hoor, wat een waardeloze vergelijking. Wat vind je dan van een kwalitatief goede foto in een non-setje dan een bagger foto maar het paard en de ruiter zijn tenminste wel in de zelfde kleur.

IK kijk het liefste naar een goede foto, netjes in set met getoilleteerd paard Ja

Ik kan daar echt van genieten. En heft hoeft geen zuurstok roze set te zijn maar bijv. gewoon 2 tinten bruin vind ik super chique.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:36

Dat snap ik. maar een niet in set gaand paard wat super loopt met een goede kwaliteit foto is toch ook hartstikke goed?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:36

Dat is voor mij hetzelfde Lachen

Daarom hoeft het geen merksetje te zijn, of wat dan ook. Maar gewoon netjes verzorgd paard, met tuig dat ook netjes is

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:37

BailyKarlos schreef:
Ik vind het ook gewoon raar dat als je in "antiset" rijd je beter voor je paard zou zijn dan dat je in set rijd.
Dat slaat kant nog wal!

Zeg nou zelf wat je mooier vind om naar te kijken:
Een slechte wazige foto met iemand die in alle (vloekende) kleuren van de regenboog rijd?

of een:

Kwalitatief goede/betere foto netjes in set?

Niet op te vooroordelen maar bij situatie 1 zie je ook regelmatig een niet getoilleteerd paard/pony. Want uiterlijk maakt schijnbaar toch niet uit.
Nou ik zeg het oog wil ook wat!

Ik wou eigenlijk niet meer reageren in dit topic maar ik vind dit toch wel zo'n belachelijke vergelijking!
Ten eerste: Wat heeft de kwaliteit foto ermee te maken?

En over deze zin Want uiterlijk maakt schijnbaar toch niet uit wil ik ook nog wat zeggen.
Ik heb geen setjes. Ik heb tuig van hoge kwaliteit en ik vind het een must dat mijn paarden en netjes getoiletteerd bijlopen. Uiterlijk maakt bij mij heel veel uit en daarom rij ik niet in een setje! Omdat ik de meeste setjes simpelweg niet mooi vind. Al die knalkleuren op je paard (nu bedoel ik natuurlijk niet dat alle setjes in knalkleuren zijn, maar dit is vaak wel zo).

Ik vind die column die Ton Corbeau heeft geschreven in de Hoefslag ( dressuur&lifestyle editie) goed! Zijn conclusie: Het edele paard, dat ooit zo sterk tot de verbeelding sprak, is verworden tot een kapstok om allerlei 'blingbling' aan te hangen. Tot een bewegende kerstboom met op zijn rug een opzichtige piek.
Ik denk dat veel mensen deze column eens moeten lezen. Hij verteld precies hoe ik erover denk Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:41

Wat is er mis met kleuren die bij elkaar passen? Nagelbijten / Gniffelen
Je kleed jezelf toch ook meestal met bijelkaar passende kleuren aan? Clown

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:43

Qimm schreef:
Dat snap ik. maar een niet in set gaand paard wat super loopt met een goede kwaliteit foto is toch ook hartstikke goed?

Tuurlijk vind ik dat goed. Ik zal ook nooit wat zeggen over mensen die niet in set rijden. Dat kan me ook niets schelen.
Iemand is er mij niet minder om.

Maar een "set" maakt het gewoon af naar mijn mening. Ookal is het basic. Zwart dekje, zwarte peesjes, zwarte rijbroek bijv.
Het hoeft niet flashy.

Op clinics zijn mensen ook altijd in het netjes. Ik vind dat netjes en verzorgd ogen.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:43

Ik heb heel wat dekjes voor mijn paard van alle merken wat mijn tuig is goed en ik singel goed aan dus daar ligt het allemaal niet aan. mijn mening:

hh: door de nieuwe dekjes zijn dit voor mij minder gebruikte dekjes geworden waarom? Bij de singel gaat het dekje snel kapot. Daarbij vind ik de andere dekjes die ik heb gewoon fijner en mooier. HH ligt wel goed op mijn paard en blijft ook mooi als ik het was volgens wasvoorschrift.

Br: Hele fijne dekjes blijven mooi liggen schuiven niet en blijven mooi na het wassen op hun wasvoorschrift. De dikke pads hebben een goede zweetopname. De dunne dekjes komt het zweet er snel doorheen.

Anky: Mooie dekjes liggen alleen niet goed op mijn paard en de kwaliteit is niet zo goed vind ik. Dit is het enigste dekje dat bij mij altijd gaat trekken op de schoft van mijn paard. Verder zijn ze wel goed voor de zweetopname. Maar je moet ze wel regelmatig wassen anders krijg je van die harde zweet randen. Na 1 keer wassen op wasvoorschrift was bij mij de kleur bij de stiknaden vager geworden.

Eurostar: Fijne dekjes goede zweetopname en blijft goed liggen op mijn paard. de nieuwe similet van euro star helemaal super blijft ook goed liggen en een mega goede zweetopname. 1 min puntje je moet ze regelmatig wassen want anders word de rand hard van het zweet van je paard.

Scapa: mooi dekje en ligt goed maar daar is het dan ook wel mee gezegd. De zweetopname is slecht het zweet komt er zo doorheen zetten. Het is niet mijn favo dekje.

Imperal riding: dekjes blijven mooi liggen maar kleuren vervagen snel met het wassen. bij de singel worden deze dekjes snel lelijk en gaat het stof kapot.

Even nog een toevoeging over de pads: Tijdens de zomer vind ik ze te warm om mee te rijden dan gebruik ik liever dunne pads.

HV polo: mijn nieuwste dekje. Prijsgunstig, ligt heel mooi onder het zadel en blijft mooi liggen. Lekker dunne dekjes voor in de zomer. meer weet ik er nog niet van heb hem pas sinds gisteren.

Merkloze dekjes: de ene is goed de ander is slecht kan er niet zo heel veel meer over zeggen.
maar ik rijd met verschillende dekjes van verschillende prijzen en heb dus ook goed tuig die passend is.

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:54

jori_X schreef:
BailyKarlos schreef:
Ik vind het ook gewoon raar dat als je in "antiset" rijd je beter voor je paard zou zijn dan dat je in set rijd.
Dat slaat kant nog wal!

Een slechte wazige foto met iemand die in alle (vloekende) kleuren van de regenboog rijd?

of een:

Niet op te vooroordelen maar bij situatie 1 zie je ook regelmatig een niet getoilleteerd paard/pony. Want uiterlijk maakt schijnbaar toch niet uit.

Ik wou eigenlijk niet meer reageren in dit topic maar ik vind dit toch wel zo'n belachelijke vergelijking!
Ten eerste: Wat heeft de kwaliteit foto ermee te maken?

En over deze zin Want uiterlijk maakt schijnbaar toch niet uit wil ik ook nog wat zeggen.
Ik heb geen setjes. Ik heb tuig van hoge kwaliteit en ik vind het een must dat mijn paarden en netjes getoiletteerd bijlopen. Uiterlijk maakt bij mij heel veel uit en daarom rij ik niet in een setje! Omdat ik de meeste setjes simpelweg niet mooi vind. Al die knalkleuren op je paard (nu bedoel ik natuurlijk niet dat alle setjes in knalkleuren zijn, maar dit is vaak wel zo).

Ik vind die column die Ton Corbeau heeft geschreven in de Hoefslag ( dressuur&lifestyle editie) goed! Zijn conclusie: Het edele paard, dat ooit zo sterk tot de verbeelding sprak, is verworden tot een kapstok om allerlei 'blingbling' aan te hangen. Tot een bewegende kerstboom met op zijn rug een opzichtige piek.
Ik denk dat veel mensen deze column eens moeten lezen. Hij verteld precies hoe ik erover denk Knipoog

Ik schets gewoon een situatie die ik regelmatig zie/gezien heb hier op bokt. (regelmatig is dus niet altijd Knipoog )

Waar mensen zijn zijn verschillende meningen. Je hoeft je dus niet persoonlijk aangevallen te voelen.
Ik heb niet gezegd dat jou tuig niet van hoge kwaliteit is. Dat is dus niet relevant.

Bovendien waren we het er al over eens dat goed of slecht tuig niets te maken had met een setje.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:01

Ik heb HH maar dat is niet je-van-het, maargoed, wat betaal je er ook voor... Knipoog
Ik heb 1 pad, daar ben ik erg tevreden mee, mooi uit de was, ligt gewoon lekker. Ja En een dunne, leuk kleurtje, maar vind het te dun. Blijft goed na de was.
Dan nog 1 beige, erg goed ding, maar ook elite (?), dat is rot kwaliteit... Slecht na wassen enzo.

Verder vind ik HV polo fijne dekjes, ga ze zelf ook aanschaffen en BR's zijn ook wel fijn. Alleen sommige vind ik erg dik.

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:02

Ik vond de BR event en scapa denkjes erg fijn.. scapa is al goed voorgevormd op de schoft..

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:03

BailyKarlos schreef:
Ik schets gewoon een situatie die ik regelmatig zie/gezien heb hier op bokt. (regelmatig is dus niet altijd Knipoog )

Waar mensen zijn zijn verschillende meningen. Je hoeft je dus niet persoonlijk aangevallen te voelen.
Ik heb niet gezegd dat jou tuig niet van hoge kwaliteit is. Dat is dus niet relevant.

Bovendien waren we het er al over eens dat goed of slecht tuig niets te maken had met een setje.

Ik voel me eigenlijk helemaal niet persoonlijk aangevallen. En ik weet dat het tuig er niks mee temaken heeft, maar jij zei zojuist wel over het toilleteren.
En vind het echt een hele rare vergelijking..

dijkzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:07

Ik vind de volgende merken over het algemeen erg fijne dekjes hebben:
Lamicell, Scapa, HH, Eskadron.
Minder vind ik: Anky (slechte pasvorm) en BR (vaak te klein)

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:29

Sommige lijken aangevallen vanwege veel setjes, slecht tuigage. Dus als je veel setjes hebt heb je ook meteen goed tuigage? Blond
En als je je geld er niet aan setjes uitgeeft niet?

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:52

Renee__ schreef:
Sommige lijken aangevallen vanwege veel setjes, slecht tuigage. Dus als je veel setjes hebt heb je ook meteen goed tuigage? Blond
En als je je geld er niet aan setjes uitgeeft niet?

Er ligt geen verband tussen wel of geen setje en wel of geen goed tuig, denk ik.

Misschien moet er een wetenschappelijk onderzoek naar komen...
Als ik dan goed gesponsord word wil ik die wel uitvoeren Haha! Tong uitsteken

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:44

BailyKarlos schreef:
Dat slaat kant nog wal!

of een:

Ik heb niet echt een merk dat ik heel slecht vind. Ik vind de HH elite dekjes niet zo fijn.
En een merk dat ik heel fijn vind is Eurostar en scapa.
Eurostar omdat ze mooi onder je zadel liggen, ze erg mooi en stevig blijven na het wassen en omdat ik ze mooi vind.
Scapa omdat ze er praktisch zijn (mooi gevormd bij de schoft, handige klittebandjes voor je singel) en ik vind ze mooi/sportief.

Hihihi!! Ik hoor daarbijhij Go jij! Go jij! !!! Mijn paard wordt idd niet in sets gereden en niet getoiletteerd, sterker nog, alleen haar rug wordt geborsteld als ze bereden gaat worden en eens in de maand ofzo krijgt ze groot onderhoud. Imho heeft dat haar een functie (regenwater van het lichaam weghalen waardoor het paard warm blijft zonder deken) en dus blijft het lekker zitten en nee, uiterlijk maakt mij niet uit. Mij gaat het om karakter Knipoog Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:56

Mijn favo merk is toch echt wel anky Ja
blijven super liggen en lang mooi , nemen goed zweet op Ja

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:35

x_Marr schreef:
Wat is er mis met kleuren die bij elkaar passen? Nagelbijten / Gniffelen
Je kleed jezelf toch ook meestal met bijelkaar passende kleuren aan? Clown

idd. Afgod

Ik kan me eraan ergeren als iemand bvb rijdt met gele beenbescherming, een groen dekje, een blauwe broek en een rode t-shirt.
Sommige zullen zich daar niks van aantrekken.
Dus dat is eigen mening.

Maar dit topic werd eigenlijk gestart om vooroordelen te schetsen / iedereen zijn mening te vragen over de soorten dekjes en de merken.
En elke keer opnieuw wordt het één grote discussie waarbij steeds gedacht wordt dat mensen die in set rijden, automatisch geen goed zadel hebben. En mensen die niet in set rijden, maken er blijkbaar een sport van om express niet-bijpassende kleuren bijeen te zoeken.
Ik zie hier mensen reageren "ik rij nooit in set". Nuja, dan ook nooit toevallig? Nagelbijten / Gniffelen
Dan lijkt het mij dat er ook mensen zijn die express allerlei kleuren dooreen elkaar gebruiken, net als anderen die dan weer juist wel bijeen passende kleuren uitzoeken.
Ieder doet zijn eigen ding...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 16:48

overgens matcht mijn rijbroek niet altijd bij mijn dekje, tja dan moet ik tig rijbroeken gaan kopen, of alleen zwart nemen Lachen maar bij mijn pony vind ik het wel leuk

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:48

een rijbroek die overal bij matcht is idd moeilijk.
Zeker als je een speciaal kleurtje hebt of bvb een met ruitjes motief Ja

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 16:49

hihi hier geen ruitjes hoor, da's kak! en ik heb een bonte dus dan vind ik ruitjes gewoon niks

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:51

Ik vind BR wel echt super, en Eurostar ook wel. Ben niet zo gek op Anky alleen omdat het vaak zo duur is. HH vind ik niet zo fijn.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:51

Ik zweer bij de BR Event! Heerlijk dekje, super pasvorm, blijven mooi in de was en zien er leuk uit!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:52

Ginny: Eurostar is vaak nog duurder dan Anky Clown

Trusthim: waarom is dat "kak" Verward Ik vind het gewoon mooi en chique.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 16:53

haha, tja bij ons wordt dat kak genoemd Knipoog , ik vind ze opzich wel leuk hoor, maar als ik chique wil dan wordt het een zwarte broek met een zwarte blouse

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 18:29

vergeleken met de pad van br die ik gister in mijn handen had is ie dun , maar verder? valt me trouwens op dat er bij online ruitersport zaken ook dekjes verkocht worden met bv 300 gr vulling Nagelbijten / Gniffelen dat is net zoveel als de gemiddelde winterdeken