[WN] Goed passend westernzadel??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

JoyRider

Re: Goed passend westernzadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:12

DD: heb jij altijd geluk met de fenders dat die passen? Wij hebben nu een bijrijder en die had echt geen kortere benen moeten hebben, want ze kunnen niet korter En qua seat moet ik ook niet veel meer groeien trouwens Scheve mond Dat vind ik dan ook wel een nadeel van de BM, dat precies aangemeten ..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:36

Qua seat met je sowieso een inch ruimer nemen als je normaal hebt en qua fenders is het idd zaak even na te vragen of de 12 of 10" er aan hangen.
Maar mochten ze te lang (of te kort) zijn dan kun je ze hier aan laten passen.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 06:44

Ik zou niet eens weten welke seatmaat wij hebben Bloos Kan ik zeker wel opmeten mocht ik het willen weten? En het aanpassen van de fenders? Snijden ze dan een stuk van de onderste ronding weg als ze te lang blijven? Want dat lijkt me nodig om korter te kunnen toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:12

@JR: als je de opening meet aan de basis van de pommel en cantle (dus waar je bovenbeen tussendoor ligt) en je telt daar 6" bij op heb je de seatmaat.
Qua fanders: als je plain fenders hebt (onbewerkte) dan is het idd het meest simpel om een stuk van de ronder af te halen. Een zadelmaker zou ook de bovenkant los kunnen halen en daar een stukje afhalen en in vorm snijden.
Heb je bewerkte fenders dan is het een ander verhaal en zal korter maken wel ten kost gaan van de tooling.

Het dubbelvouwen en dan vaststikken blijkt niet zo'n handige methode te zijn, je krijgt dan nl nogal een dikke bult onder je benen.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:01

Je hebt alle methoden al een keer geprobeerd? Haha! We hebben het voorlopig niet nodig, maar je weet maar nooit!