missanita84 schreef:mijn ervaring is ook toch geen top passend zadel, ik had dat ook met mijn op maat gemaakt mfsc zadel *ook door goede zadelmaker* stond me tegen dat dat gebeurde elke keer, en na een paar keer toch het zadel te hebben aangepast bleef hij liggen .zelfde pad zelfde zadel , lag uiteindelijk toch niet helemaal goed dus het zadel.. uiteindelijk heb ik het zadel terug gedaan, er kwam elke keer weer wat bij. inmiddels heb ik dat probleem niet meer gelukkig.
Ja dat vind ik dus een hele lastige ... Stel dat ik het zadel laat maken en het probleem blijft, dan ben ik echt niet blij. Zo'n strak getrokken dek over de schoft kan natuurlijk niet fijn zitten en levert misschien op termijn toch problemen op. Met dit leenzadel loopt mijn paard fantastisch maar ja dat zadeldek. Onder mijn huidige zadel ligt eigenlijk ieder wat steviger en niet te dik dek prima maar loopt het paard veel minder fijn, het zadel schuift iets naar rechts waardoor het aan de linkerkant richting de schoft en doornuitsteeksels schuift.
Beetje offtopic maar ga ik voor een zadel waar het paard superfijn onder loopt en blijf ik zoeken naar het ideale zadeldek of blijf ik rijden met mijn eigen toch minder goed passende zadel. Ik denk toch het eerste. Nogmaals zadelmaker denkt mee over een oplossing en snapt mijn dilemma.