Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Puera schreef:Dat moet je zelf weten.
Er is namelijk nergens een boekje waarin staat dat je 't niet mag doen tenzij je er een diploma voor hebt, bijvoorbeeld.
crazy_roxy schreef:Dat geeft ze toch al aan, is het zo moeilijk om te lezen? Jeetje, ze geeft haar mening en legt duidelijk uit waarom, respecteer het dan...
Ik gebruik bandages ook puur voor de mooi, en niet voor bescherming. Ik heb ook nog nooit mensen gehoord over dat hun paard een ernstig aangetaste pees had door het gebruik van bandages..
crazy_roxy schreef:Het is misschien slechter als peesjes maar als het niet dagelijks gebeurd zal het toch niet zo erg zijn?
Mystica schreef:En what about neoprenen peesjes?
LadyElmira schreef:Een diploma voor bandageren?
SAMMYxJO schreef:Dus ik mag gewoon bandages gebruiken?
Vjestagirl schreef:Dus omdat jij het nog nooit hebt gezien gebeurd het niet. Mooi stukje struisvogel politiek. Misschien kan je wel mensen van wie hun paard een peesklap heeft gehad? Of een gescheurde pees? Dat kán namelijk veroorzaakt worden door de warmte onder een bandage.
jury schreef:Spoelen om af te koelen is altijd goed.
Skitter schreef:Eh..volgens mij lopen er geen spieren in de onderbeen van een paardEn slap worden zullen de pezen niet doen want ze worden echt niet ondersteund door een bandage. Eerder door een peesbeschermer..
Wat betreft dit...suleilitha schreef:Tot slot, als je paard zichzelf raakt met zijgangen, dan biedt een bandage daartegen geen afdoende bescherming. Erger nog, dan is het paard er niet aan toe/niet op gebouwd, of moet je zelf even naar de rijschool.
Dan hoeft niemand iets van bescherming te gebruikenAl die hoge springers e.d.. geldt dat dan ook niet voor hun? Sorry maar ongelukjes kunnen altijd gebeuren en vooral bij zijgangen is de kans daarop dan groter. Sorry maar bandages zijn echt niet voor niets ontstaan en nogmaals ik moet het paard nog tegenkomen die letterlijk zoveel schade aan heeft overgehouden als wat jullie zeggen wel-niet kan gebeuren.................. En daarbij, bijna alle argumenten wat jullie geven kan je ook precies hetzelfde zeggen van peesbeschemers, zadels, dekjes, bontjes, etc etc...