Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
suleilitha schreef:Je hebt gelijk, een martingaal mag dus ook. Dan ben ik verkeerd ingelicht, sorry.
Maar wat je zegt over het te strak vastklikken van een thiedeman, dat moet men juist niet doen, is ook niet nodig, tenzij je ervoor kiest om een paard met de onderlip tegen de borst te laten lopen.
Verder doet een thiedeman er wel meer toe om de rugspieren te trainen. Dat heb je met een martingaal niet.
miibr3nda schreef:de tiedeman is strak dus kan hy zn hoofd byna niet meer omhoog doen dat werk egt goed;)
annemijn1010 schreef:een stiek heb ik al maar daar loopt hij nu gewoon doorheen......ik heb nu even een thiedemann te leen van een vriendin van me kijken hoe hij reageert hier op ik rij hem daar nu 2 dagen mee en hij heeft niet meer geprobeert om zijn hoofd ophoog te gooiengeen tiedeman en geen martingaal . Bij ons op de manege liep ook zo'n paard en dee dat ook over maar ze dee een stiek om! Niet strak nee dat die niet omhoog kan en dan steeds rustiger afdoen en ja dat beestje doet het nu echt niet meer
ik gebruik deze tot deze face voorbij is en dat kan zijn dat dit over een week al weg is en dan gebruik ik hem ook niet meer omdat ik zoiets heb zo lang het zonder hulp middelen ken doe ik het ook en gebruik deze alleen als het even niet anders kan ik zou jullie op de hoogte houden 
suleilitha schreef:miibr3nda schreef:de tiedeman is strak dus kan hy zn hoofd byna niet meer omhoog doen dat werk egt goed;)
Ik snap je post niet maar een thiedeman is niet bedoeld om je paard bij elkaar te knopen zodat ie geen kant meer op kan. Bij juist gebruik hangt hij los en hij werkt alleen wanneer het nodig is.
miibr3nda schreef:tuurlijk hangt die los anders kan die amper bewegen en werkt ie waneer het nodig
omg wat een hoogniveau heb jy zeg.