Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Snovje schreef:Hun had ik idd gebeld. Ze kwamen bij mij niet erg vriendelijk over in eerste instantie en ook niet echt helemaal deskundig. Het was allemaal van volgens mij... en anders weet ik het ook niet. Maar dit was telefonisch en misschien had ze niet zo'n goede dag. Dat kan altijd dat heb ik ook. Ik wil dan hierover niet te snel oordelen maar wilde het je even laten weten. Ik zal nog eens kijken op de website.

Mopske08 schreef:ik zou gewoon een op maat laten maken... dat is echt wel handig...
meestal veranderen ze snel van vorm als je een passend zadel hebt.Tatjanaa schreef:Porbeer eens de nieuwe modellen van Thorowgood, dat zijn de T4 en T6 (niet de Griffin!!).
Op mijn Fjord paste ook bijna niks.. Korte rug, rondgeribt, brede rug. Nu heb ik een Thorowgood T4, 17,5" en met een Xwijde boom (36/37 cm).
Hoe breder de boom bij een Thorowgood, des te breder het kussenkanaal. Vele merken (Wintec oa) hebben dit niet, waardoor de boom wel kan passen, maar de ruggengraat ligt niet lekker vrij. Verder gaan de bomen t/m XXWijd.
josie schreef:Een goede zadelmaker laten komen, Kootstra uit Groningen is heel goed, ken ook wel collega's in het land en kan je er vast wel eentje adviseren, je zou hem eens kunnen bellen en met hem overleggen...................
viktor00 schreef:Hallo,
Ik heb net zoals jij zadelellende gehad en helaas nu nog steeds. Heb ook een rondhafje maar ik heb het geluk dat hij flinke schouders heeft waar het zadel achter blijft hangen. Ik heb ook vanalles gehad boomloos (barefoot en startrekk). Maar helaas witte haren van de barefoot.kieffer, wintec. thorowgood. De startrekk was helamaal niets. Ik heb nu een zadel op maat laten maken van Daaleman ligt echt perfect op mijn Haflinger dus zeker een tip. Alleen nu heb ik het volgende probleem ik kan er totaal niet op zitten!! Maar dat komt waarschijnlijk door de gelvulling. Maar misschien jij wel. Ik hoop dat je Massimo past!!
Alleen als ze heel hard draaft en onregelmatig loopt doordat ze haar evenwicht moet zoeken zit ik niet zo lekker. Maar ja dat ligt denk ik ook aan mijn zit en dat is gewoon oefenen.
Ik heb soms dhet gevoel dat het zadel te groot voor me is. Maar om dat te kunnen uitsluiten wil ik vragen of mijn zadelmaker even wil komen kijken. Daarnaast heb ik het idee dat de kussens te dicht bij elkaar zitten. Al met al is de eerste indruk goed maar wil een paar kleine puntjes laten checken......
meestal veranderen ze snel van vorm als je een passend zadel hebt.
zammetje schreef:Ik heb voor mijn vrij brede groninger de ainsley vanguard popular met verstelbare boom. Pas er zelf net op met mijn bovenbenen (1.85 lang, lengtemaat 36).
Maaike_ schreef:http://www.goedhard.nl
Aanrader! Naast dat het zadel, als het past, goed op het paard ligt, zijn de podium zadels ook zeer geschikt voor ruiters met een lang bovenbeen. Vriendin van mij kon haar benen nooit kwijt op een gewoon zadel, maar zit nu ineens met een keurig contact met het bovenbeen. Dus als het zadel eenmaal op je paard past, pas jij er ook nog eens goed op!
Succes!
Dyonne schreef:Ik heb met een zelfde probleem gezeten.
Niet dat ze te breed was, maar wel te rond. Zadels gleden eraf, en wat ik zelf had liggen bleef niet liggen. Nog een paar geprobeerd, maar niets geschikts kunnen vinden. Mede omdat ze nog niet zadelmak was, was het ook lastig passen.
Mijn barefoot Cheyenne bleef wel liggen, dus besloten haar hiermee zadelmak te maken. Ondertussen is ze een jaar onder het zadel. De schoft is nu meer zichtbaar, en ineens hoeft ze geen breed zadel meer te hebben.
We zijn momenteel rustig op zoek naar een geschikt dressuurzadel voor ons beiden.
Maar ik ben blij dat ik gewacht heb, want ze heeft nu een hele andere rug, dan toen.
Snovje schreef:Maaike_ schreef:http://www.goedhard.nl
Aanrader! Naast dat het zadel, als het past, goed op het paard ligt, zijn de podium zadels ook zeer geschikt voor ruiters met een lang bovenbeen. Vriendin van mij kon haar benen nooit kwijt op een gewoon zadel, maar zit nu ineens met een keurig contact met het bovenbeen. Dus als het zadel eenmaal op je paard past, pas jij er ook nog eens goed op!
Succes!
Ik zal eens kijken en er over nadenken.... Ik heb net even snel een blik geworpen op de site. Waren dit niet nu zadels met of zonder boom.
Thanx in ieder geval...
Bovendien zijn ze erg makkelijk in gebruik want ze wegen bijna niets. Ik heb hele goede ervaring met de Podium Champion, en de eigenaren van Goedhard zijn bovendien erg kundig. Ze zullen eerlijk zeggen of het zadel past, nemen verschillende maten boom mee en de zadels kunnen op veel plaatsen aangepast worden.
nancymeyer schreef:Ik weet niet of je inmiddels al voorzien bent, maar ik verkoop Sommer zadels en Sommer Duitsland produceert ook speciale haflinger zadels die een extra brede kamer hebben. Bijkomend voordeel is dat de zadels van Sommer door de kunststofboom met speciale ijzerlegering zonder materiaalverslechtering door de vakman aangepast kunnen worden, dus altijd passend gemaakt kunnen worden op het paard. De firma Sommer kan ook altijd een zadel maken met langere zweetbladen en de zitgrootte is ook naar wens te bepalen.
Groet, Nancy Meyer zie ook http://www.peelviervoeters.nl (onder webshop)
Ik ben al heel ver mert m'n massimo zadel....mocht ik hier niet uitkomen of in de toekomst weer een ander zadel nodig hebben dan zal ik zeker nog eens op die website kijken. Thanx voor je info.....
Snovje schreef:Snovje schreef:Ik blijf bij mijn beslissing geen boomloos maar wil je wel bedanken voor je reactie. Ik heb ook de mensen van boomloos rijden gebeld een tijd geleden. Ze komen niet meer langs. Daarnaast klonken ze niet echt vriendelijk en kwam het er op neer dat zij het ook niet wisten..... Dit even ter info.... Ik heb kortweg gewoon slecjhte eravringen met boomloos....Citaat:Dan ben ik benieuwd wie je gesproken hebt want ik ken de meeste van die mensen en die zijn over het algemeen erg aardig.
Verder kan je gewoon net zoals iedereen een testzadel aanvragenCitaat:Ik heb er ook goede ervaringen mee![]()
De eigenaresse van boomloosrijden.nl (pmarena op bokt) verkoopt sinds kort geen zadels meer en heeft ook geen testzadels meer voor zover ik heb begrepen, daarvoor moet je nu bij de verdeelpunten zijn.
Maar de Startrekk zadels (met verstelbare panelen, dus eigenlijk niet écht boomloos) zijn als testzadel te krijgen bij http://www.buitenzinnig.nl en volgens mij (maar helemaal zeker weet ik het niet) komen zij wel langs om te passenCitaat:Hun had ik idd gebeld. Ze kwamen bij mij niet erg vriendelijk over in eerste instantie en ook niet echt helemaal deskundig. Het was allemaal van volgens mij... en anders weet ik het ook niet. Maar dit was telefonisch en misschien had ze niet zo'n goede dag. Dat kan altijd dat heb ik ook. Ik wil dan hierover niet te snel oordelen maar wilde het je even laten weten. Ik zal nog eens kijken op de website.

En het ook eerlijk tegen je zeggen als ze denken dat je beter voor iets anders kunt kijken.

En het ook eerlijk tegen je zeggen als ze denken dat je beter voor iets anders kunt kijken.

[/quote]
dus vragen kun je ze het niet ....
(niet verkeerd bedoeld hoor!) dan vindt ik dat ik ook duidelijk moet zijn. Vandaar bovenstaand verhaal.
. Mocht je iemand weten, of misschien jezelf, die boomloze zadels verkoopt en bij mij een keer langs wil komenen met deze zadels dan hoor ik dat heel graag!
pmarena schreef:Hee , ben je toch niet zo blij met de Massimo dan...?
Ik ben tevreden qua pasvorm en zit. Ik heb er alleen nog geen. De massimo die ik heb gepast was boommaat 42 en die was te krap. Een 44 en 46 is besteld maar daar gaat tijd inzitten. En deze zijn nog niet binnen......![]()
Ik zie geen woonplaats bij je naam dus weet niet wie er bij je in de buurt zit(ten).
Zie je pb
Van Buitenzinnig.nl (die boomloze zadels verkoopt) hoor ik ook regelmatig dat ze op pad zijn om zadels te passen. Zij hebben de Ghost , Freeform en Startrekk in het assortiment , dus dat kan ook zeker erg interessant zijn omdat je dan meteen 3 merken meepakt.
zie je pb, want wat ik hier wil zeggen mag niet in topic's van bokt.
Overigens erg begrijpelijk wat je nu verteld hoor
Thanx![]()
Bij http://www.greendistance.nl hebben ze ook hele leuke zadels trouwens , maar op zich dacht ik dus ook meteen aan de Massimo bij je verhaal