Dekjes wassen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ItsmePipi

Re: Dekjes wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:54

Onze eetkamerstoelen hebben een velourstof en daar blijven dus ook heerlijk de kattenharen inhangen.
Ik nam dan een vaatdoekje en die maakte ik vochtig, haal over de stof heen en je rolt de haren op en bij elkaar, je kan ze er dan zo afhalen of de stofzuiger erop zetten.
Dat werkt ook met de dekjes, dan kunnen ze erna de wasmachine in.
Ik ben er niet zo moeilijk in, mn man is keeper in een voetbalelftal en ligt minstens 2x per week te dweilen in het zand en het gras. Dat gaat ook allemaal mn wasmachine in na een beetje uitkloppen.
Mn wasmachine was de goedkoopste van allemaal en doet het al 6 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:25

Ik haal altijd de ergste haren eraf met de stofzuiger en eventueel met zo'n plakstrip.
Werkt prima, ook was ik ze regelmatig zodat ze niet te vies worden.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:27

Haha ik doe meestal alle haren eraf met een roskam. Daarna vraag ik gewoon erg lief aan ons mam of ze hem voor me wilt uitwassen. Maar met fleecedeken blijft het moeilijk, wat doen jullie hier tegen?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 14:29

Die laat ik gewoon op stal wassen in de wasmachien voor de dekens. Daar ga ik mijn wasmachien niet aan wagen!

Aman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:26

Ik haal de haren er van af en mijn moeder doet hem dan gewoon in de wasmachine. *LOL*

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:28

Eerst eraf borstelen, daarna in de was Lachen

Doe ik dit niet, dan krijg ik ook ruzie met mn moeder Knipoog

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:31

mootjah schreef:
mijn moeder doet ze altijd in een oude kussensloop, dan blijven de haren in de kussensloop ipv op het dekje Vork

Hier ook!! Haha! De haren komen er af en het dekje is weer mooi schoon.. en geen zeurende moeder omdat er haren achterblijven Clown

Tooske

Ik gooi ze altijd zo in de wasmaschine en mijn moeder ook nooit geen problemen hoor.

Ilsiie

Haren kan je er ook met een poetsblokje goed vanaf krijgen! (ik heb niet alles gelezen Knipoog )

Dan gewoon in de wasmachine doen als je moeder er niet is Schijnheilig

TouchAndGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:34

Ik doe ze altijd eerst in een grote speciecup ( of hoe je het ook maar schrijft Clown ) met warm water en 2 vaatwastabletten der in. En daarna in de wasmachine.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 15:37

mn mams wil niet graag van die harige dingen in de wasmachine dus heb ze meestal met gewoon een handwas in een super grote emmer laten liggen en dan uithangen. Ik vondt het best goed werken altijd hoor. Mijn wedstrijd dekjes gaan wel in de wasmachine, die gebruik ik maar 1 keer en dat witte is zo besmettelijk.... Ik wil ze graag in de wasmachine als mams er niets is.. maar weet niet hoe de wasmachine werkt.........

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 16:39

Mijn dekjes gaan altijd na één keer in de wasmachine. Eerst buiten even met de borstel doen en daarna mogen ze erin. Wij maken de filter altijd schoon, maar of dat dezelfde filter is als jullie bedoelen? Een soort zeef maar dan veel kleinere gaatjes.

Ook als het dekje niet heel nat is geweest gaat hij gewoon in de was, behalve als mijn moeder er geen tijd voor heeft. Dan gaat hij de volgende keer gewoon weer mee maar heeft hij aan de waslijn gedroogd, dat is maar een enkele keer.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 21:19

ik haal de haren er na elke rij beurt af.
en doe ze in de was.

Niientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 22:27

Ik moet van mijn moeder altijd eerst de haren eraf borstelen en dan mag die gewoon in de was.

Lisanne2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:36

Gewoon de wasmaschine in Bloos

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:40

Ik ga dr eerst met de stofzuiger overheen als er veel haar opzit en anders gewoon gelijk de wasmachine in Lachen Daarna gewoon het filter achtige ding schoonmaken en evt nog een keer na spoelen (de wasmachine dan )

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 11:40

Ik moet de dekjes eerst helemaal"ontharen" met de stofzuiger of borstel, is echt een rot werk maar oke. En dan als mijn moeder het goed vind mogen ze de wasmachine in Haha!

_Elisha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:48

ik haal met me handen de meeste erge plukken eruit. en met een roskam ofzo ook grote delen.
Maar als je je sjabrak minder lang gebruikt en hem vaker wast zitten er meestal nog nite zoveel haren in;)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:02

De ergste haren haal ik eraf met een rosborstel en dan haal ik de stofzuiger er overheen. Dan mogen ze in de wasmachine. Ik heb al eens aangeboden, dat ik zelf wel een oude wasmachine zou kopen, maar dat wil ze niet omdat die veel ruimte in beslag neemt Knipoog . Fleecedekens worden niet gewassen. Daar gaat de tuinslag op en laat ik drogen.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:06

Ik mik ze gewoon met haar en al in de wasmachine Clown, daarna haal ik haren uit de rubbers en laat ik het machine nog een keer leeg draaien op 95 graden en haal ik het filter leeg. Geen probleem Lachen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 16:09

@june; heb je dan ook geen last dat die kleine haartjes in je normale kleding gaat zitten?

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:20

Nee hoor. Als je de rubbers schoonmaakt, het filter goed leegmaakt en hem een keer leeg laat draaien op 95 graden. Niks aan het handje Knipoog

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 17:28

borstel met rubber borstel meeste haar eraf..
dan stofzuigen..
en hopla in de wasmachine..

(maar niet dekjes die ongeveer stijf staan van ellende..
dus wel regelmatig wassen..)

en niet vergeten, regelmatig je filter van je wasmachine even
leeg te halen.. (heb ook hond en kat.. dus haren zat...)