Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Daarnaast heb ik het liefst zo min mogelijk wrong en een vlakke zit. Eigenlijk gewoon een ouderwets houten zadel als ik het zo lees
MilouNigel schreef:Mijn verzorgpaard (fries) heeft ook een prestige top dressage zadel maar ik kan er juist niet goed in blijven zitten, ik vind het erg hard voor mun achterwerk... vind ook dat er iets meer kniewrong mocht zijn maar jah das mijn mening.. ik ben er dus ook over na aan het denken om een eigen zadel aan te schaffen maar aangezien ik een eigen paardje heb (hij wordt deze maand 1jaar dus duurt nog even) houd me dat tegen.. maar dat zou betekenen dat ik niet meer kan paardrijden tot die van mij oud genoeg is.. en dat vind ik best wel jammer.. ik volg dit topic ook nog even

(Een County Competator, een Thorrowgood en een KN) Ik heb 2 bijrijpaarden waarvan 1 ukkie die nog in de groei is, het ene zadel paste een tijdje, maar daat groeide ze uit (ook omdat ze drachtig was) toen heb ik een ander zadel gevonden maar ik bewaar die andere nog even om te zien of die nu (na de bevalling weer gaat passen) Voor Garinka heb ik al weer bijna 2 jaar het zelfde zadel. County <3
Een nieuwe Wintec dressuur die gedeeltelijk van mijn moeder is, maar die vond ik niet lekker zitten. Toen heb ik zelf een tweedehands Rossner Amerika gekocht, die past super en zit echt heerlijk! Verder nog een veelzijdigheidszadel van Harry's Horse, die ook heerlijk zit en perfect pas. Ik laat ieder half jaar nakijken of de zadels nog passen en of de zadels nog in orde zijn.
.