Geen eigen paard, wel een eigen zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

x_Liiv

Re: Geen eigen paard, wel een eigen zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:30

Ik zou denk ik geen eigen zadel gaan kopen.. De reden? Het is duur enhet past niet op iederpaard.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:37

Mijn verzorgpaard (fries) heeft ook een prestige top dressage zadel maar ik kan er juist niet goed in blijven zitten, ik vind het erg hard voor mun achterwerk... vind ook dat er iets meer kniewrong mocht zijn maar jah das mijn mening.. ik ben er dus ook over na aan het denken om een eigen zadel aan te schaffen maar aangezien ik een eigen paardje heb (hij wordt deze maand 1jaar dus duurt nog even) houd me dat tegen.. maar dat zou betekenen dat ik niet meer kan paardrijden tot die van mij oud genoeg is.. en dat vind ik best wel jammer.. ik volg dit topic ook nog even

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:44

Ieder zijn mening over een zadel natuurlijk, ik heb liever een wat harder zadel dan een verenkussen onder mn kont Tong uitsteken Daarnaast heb ik het liefst zo min mogelijk wrong en een vlakke zit. Eigenlijk gewoon een ouderwets houten zadel als ik het zo lees ROFL

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 12:48

Ik heb een Knightrider, en dat zadel heeft intussen op zo'n 6 á 7 verschillende paarden gelegen. En op allemaal pastte hij zo goed als, geen knelpunten of drukplekken.
Wel heb ik bij sommige paarden (met een iets apartere bouw) een gel/bont pad onder gelegd.
Maar ik denk dat dit wel een goed zadel voor je kan zijn, goede kwaliteit/prijs verhouding.
Ik ben er heel tevreden over!

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:33

Hoe zijn de ervaringen over het algemeen met stubben/kiefer vhz op een haf?? ben al een beetje rond aan het kijken voor mun eigen paardje

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 17:24

MilouNigel schreef:
Mijn verzorgpaard (fries) heeft ook een prestige top dressage zadel maar ik kan er juist niet goed in blijven zitten, ik vind het erg hard voor mun achterwerk... vind ook dat er iets meer kniewrong mocht zijn maar jah das mijn mening.. ik ben er dus ook over na aan het denken om een eigen zadel aan te schaffen maar aangezien ik een eigen paardje heb (hij wordt deze maand 1jaar dus duurt nog even) houd me dat tegen.. maar dat zou betekenen dat ik niet meer kan paardrijden tot die van mij oud genoeg is.. en dat vind ik best wel jammer.. ik volg dit topic ook nog even

Grappig dat je dit zadel niet comfortabel vindt; ik zit er echt heerlijk op (en zacht!), de zit is gemiddeld diep (niet van die kuipjes) en voor mijn gevoel zitten er heel behoorlijke kniewrongen op.
Misschien heb je een ander (nieuwer/ouder) model, maar ik ben er juist zeer over te spreken!

Zo zie je maar hoe goed je je zadel uit moet zoeken! Is zoooo persoonlijk

Mijn smalle zadel is dus een Kieffer (ouder type), welke voor de smalle paardjes zeer bruikbaar is, maar (absoluut!) niet comfortabel voor mijn kont (en soms kruis!)! Misschien werkt het voor jou wel geheel andersom Knipoog

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-08 20:33

Wauw, bedankt voor al die reacties! Haha!

Ja, ik zou sowieso eerst zelf op alle zadels gaan zitten en ermee rijden. Mijn vorige zadel was een Kieffer, zonder hele grote wrongen. Maar ook daar kon ik goed op zitten. De volgende keer wil ik alleen iets meer wrong Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 22:21

Gisteren heb ik op een zadel van een vriendin gezeten: de County Competition. Die vond ik wel erg fijn!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 22:24

Ik heb geen paard maar wel 3 zadels Bloos (Een County Competator, een Thorrowgood en een KN) Ik heb 2 bijrijpaarden waarvan 1 ukkie die nog in de groei is, het ene zadel paste een tijdje, maar daat groeide ze uit (ook omdat ze drachtig was) toen heb ik een ander zadel gevonden maar ik bewaar die andere nog even om te zien of die nu (na de bevalling weer gaat passen) Voor Garinka heb ik al weer bijna 2 jaar het zelfde zadel. County <3
Uhm ja, steekje los bij mij Tong uitsteken

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:51

stel nou dat je een nieuw zadel koopt. koop dan een kn.... daar kan bijna iedereen in zitten, ze zijn mooi, en ze passen echt op bijna ieder paard. (alleen op de paarden met een extreem hoge schoft niet)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:24

|Dat zeggen ze ook van kieffer zadels (y)

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 07:09

Ik heb zelfs 3 zadels voor mijn bijrijdpony Nagelbijten / Gniffelen Een nieuwe Wintec dressuur die gedeeltelijk van mijn moeder is, maar die vond ik niet lekker zitten. Toen heb ik zelf een tweedehands Rossner Amerika gekocht, die past super en zit echt heerlijk! Verder nog een veelzijdigheidszadel van Harry's Horse, die ook heerlijk zit en perfect pas. Ik laat ieder half jaar nakijken of de zadels nog passen en of de zadels nog in orde zijn.

Deze pony rijd ik nu ruim 4 jaar voor een bollenboer die er helemaal niets mee doet. Ik heb vrij luxe faciliteiten (afspuitplaats, binnenplaats, gigantisch veel land om op te rijden), en ik hoef enkel de helft van de hoefsmid te betalen. Omdat alleen ik met haar bezig ben, en die man zoveel voor mij doet heb ik toen besloten zelf die zadels aan te schaffen.
Sinds kort is mijn zusje op mijn bijrijdpony gaan rijden, dus voorlopig liggen die zadels daar nog even Lachen

meija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 09:22

Heb je eigenlijk al een top 3 oid gemaakt, welk zadel je het liefste wil?
Bij het testzitten in de winkel had ik een foto meegenomen van mijn paardje en een ijzerhangertje waarmee ik zijn 'schoft/rug' heb 'gemeten'. Daarmee kon de verkoopster een hele goede inschatting maken, zodat ik op verschillende zadels kon zitten die zouden kunnen passen.Daar uit heb ik een keuze gemaakt en dat zadel meegenomen 'thuis'om te passen (rijden). Vond ik een handige oplossing.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 07:14

Ik heb nooit een eigen paard gehad maar wél een eigen zadel Vork

Zadel van de eigenaresse van Shine lag nogal ongelukkig op d'r, en toendertijd mijn eigen zadel prima, dus die heb ik daarmee gereden. Voor Tristan was mijn zadel te smal, dus heb een andere aangeschaft, ik kon gewoon níet lekker zitten in het zadel dat hij erop had liggen (veel te gedwongen). Daarnaast gebruik ik gewoon graag mijn eigen spullen, hoef ik geen 'verantwoording' af te leggen als het kapot is etc. etc.

Ik had een Prestige Top Dressage en nu een Prestige Doge.

Succes met je zoektocht, ik zou zeggen véél proberen maar het belangrijkste is dat het goed op je paard ligt!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 10:22

Ik heb een Euroriding zadel waar ik bijna alle paarden waar ik op stap mee rijd. Vind vaak andermans zadel niet fijn zitten en mijn eigen wel.

Je moet even vragen,maar er zijn best zadels die op veel paarden passen en jij fijn op zit.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:33

Ja, ik heb eindelijk een zadel gevonden! Eerst ben ik nog even naar een zadelmaker geweest, die me er eentje meegaf van Kieffer. Daar zat ik echt bagger op, dus die werd het maar niet. Nu heb ik een Stübben Scandica dl extra, van karev hier op bokt. Daar zit ik echt super op Lachen.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 20:19

Ik heb ooit een zadel gekocht voor mijn toenmalige verzorgmerrie. Maar dat is uiteindelijk een domme koop geweest, nu is ze verkocht dus was er sowieso niks meer mee, en er werd dan ook nog mee gefokt waardoor het na een klein jaar al niet meer paste..

Heb daarna een boomloos gekocht, omdat het hier op alle paarden kan. Maar dat zou ook geen optie geweest zijn moest ik fanatiek springen of dressuur doen (daarvoor vind ik het echt niet goed).

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 21:24

Oud topic.