Merano zadels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Re: Merano zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 14:16

maar ze zijn zo lang dat ik van me pony wiebel

En dit ook, betekend dit niet gewoon een te lange singel?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:50

Ja waarschijnlijk wel Tong uitsteken

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 16:50

persoonlijk denk ik beter dat je even door moet sparen voor een merkzadel. merano zijn goede zadels, maar de kwaliteit is gewoon bagger.

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:02

ik heb ook een merano gehad, me paard kreeg rugklachten en ik ook, ze zitten bagger want je hele houding wordt verkl**t. heb nu de wintec isabella werth. heerlijk zadel, me paard loopt weer lekker door de rug en ik zit weer netjes rechtop en me benen op de juiste plaats. voor mij nooit meer een merano of ander soort zadel van zadelmarkt.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 17:33

Zullen in Merano's ook die onzettend slechte vullingen zitten als in de gewone zadels van Zadelmarkt?

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:36

Mizora schreef:
maar ze zijn zo lang dat ik van me pony wiebel

En dit ook, betekend dit niet gewoon een te lange singel?

ehm nee!
ik heb geen te lange singel:S
ik zeg dit namelijk niet uit eigen denken ofzo!
niet uit zelf gekeken en gedacht goh ze zijn te lang.
de zadelmaker/verkoper was er en die heeft er naar gekeken.
die heeft dit er uit op gemaakt.
ze heeft namelijk gewoon der eigen prima zittende singeltje Bloos

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 17:55

Welk type had jij dan zorro? Die van mij is gewoon prima. ook de singelstoten enzo.

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 18:32

suusiejj schreef:
Zullen in Merano's ook die onzettend slechte vullingen zitten als in de gewone zadels van Zadelmarkt?

denk het wel, mijn paard had last van zijn rug, fysio gehad en nu dan een ander zadel en gelukkig heeft hij geen last meer. is echt van het zadel gekomen.ik raad het dan ook echt af zulke zadels

J_anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 19:11

Ik heb een aantal jaar geleden ook een merano zadel gekocht,, Wist toen nog niet zoveel over verschillende merken enzo.. Vond het in het begin wel een fijn zadel en zat wel lekker.
Maar na een tijdje begon ik toch echt te twijfelen, het lag opeens niet meer goed op mijn pony en mijn zit werd echt bagger. En bij mij verkleurt hij ook. Nu dit jaar toch maar besloten om opzoek te gaan naar een ander zadel. Maarja nu is mijn pony al een aantal weken kreupel dus wacht ik daar ook nog maar even mee..
Maar ik hoef echt geen Merano meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:01

deborah26 schreef:
ik heb ook een merano gehad, me paard kreeg rugklachten en ik ook, ze zitten bagger want je hele houding wordt verkl**t. heb nu de wintec isabella werth. heerlijk zadel, me paard loopt weer lekker door de rug en ik zit weer netjes rechtop en me benen op de juiste plaats. voor mij nooit meer een merano of ander soort zadel van zadelmarkt.

dat is onzin ik heb nog niet op een fijner zadel gereden dan mijn merano

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:05

Vind ik ook onzin. Het is maar net wat je fijn vind of wat je gewend bent. Ze hebben een vrij platte zit en weinig tot geen wrong. Als je voorgevormde zadels gewend bent, kan het voorkomen dat je er niet goed op kunt zitten, Maar dat ligt dan niet aan het zadel Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 20:27

Mystica schreef:
Vind ik ook onzin. Het is maar net wat je fijn vind of wat je gewend bent. Ze hebben een vrij platte zit en weinig tot geen wrong. Als je voorgevormde zadels gewend bent, kan het voorkomen dat je er niet goed op kunt zitten, Maar dat ligt dan niet aan het zadel Nagelbijten / Gniffelen

idd Nagelbijten / Gniffelen en mijne heeft een vrij diepe zit en wel veel wrong dus dat is het ook niet Knipoog

fere16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:18

niet alle merano zadels zijn slecht, maar ik zou idd ook een 2e hands wintecje kopen dan weet je teminste dat het goede kwaliteit is.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 21:55

Mystica schreef:
Welk type had jij dan zorro? Die van mij is gewoon prima. ook de singelstoten enzo.

ik dat de merano sidney...
al moet ik wel ook zeggen me ene zweet blad is iets scheef gestikt..
mischien dat daarom alles wat anders ligt.

maar wat mensen hier zeggen van het kan aan je singel liggen.
ik heb me singen ook bij me andere zadel gebruikt
ook dressuur met lange singel stoten en een zadel met lange zweetbladen en daar was hij top bij

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 22:13

J_anita schreef:
Ik heb een aantal jaar geleden ook een merano zadel gekocht,, Wist toen nog niet zoveel over verschillende merken enzo.. Vond het in het begin wel een fijn zadel en zat wel lekker.
Maar na een tijdje begon ik toch echt te twijfelen, het lag opeens niet meer goed op mijn pony en mijn zit werd echt bagger. En bij mij verkleurt hij ook. Nu dit jaar toch maar besloten om opzoek te gaan naar een ander zadel. Maarja nu is mijn pony al een aantal weken kreupel dus wacht ik daar ook nog maar even mee..
Maar ik hoef echt geen Merano meer!

Oke... Dat is heel duidelijk.
Ik heb een paar keer gezien hoe ze een zadel van Zadelmarkt uit elkaar haalden..
Dat wat erin zat, niet te geloven..
Stukken matras noem maar op.. Veren wat ook in een matras zit....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 22:39

Maar dit is geen zadelmarktmerk!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 06:55

er zitten heus geen veren in zadels hoor...........neemt niet weg dat het qualitatieve prutzadels zijn.

waarom geen €300 uitgeven aan een 2de hands zadel van een beter merk denk ik dan?

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:15

nou mijn merano had ook een diepe zit en wel wrong, en rij al lang genoeg paard om op meerdere zadels te hebben gereden, waar ik altijd een nette zit op had. zat op me merano ook nog wel recht maar kreeg er wel last van me rug van en me paard bokt nog wel hoog waar door ik voor me wrongen terecht kwam en dat heb ik bij andere zadels nog nooit gehad.
maar ja smaken verschillen en jullie kunnen uit een bericht al op maken hoe iemand rijd, knap hoor. rij al vanaf me 8ste en ben 28 dus die ervaring met zadels enzo heb ik wel hoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:03

wie geeft er dan commentaar op jou?of ben ik nou zo blond?

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:41

zie een paar vorige berichten boven, er werdt geconstateerd dat het aan mij zou liggen dat ik het zadel niet lekker vondt zitten.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:43

oh nee dat geloof ik niet,het zijn gewoon rotzadels,al merk je pas hoe slecht de zit is,als je meer goed 'vergelijkingsmateriaal' hebt.

nee als je dan zo weinig uit te geven hebt zou ik voor een goede 2de hands gaan

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:46

slechte zadels !!!
boom is zwa, hier heb ik geen goeie ervaring mee koop dan een 2de hands merk zadel

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 18:49

Ik heb ze ook gehad, ze zijn wel leuk maar blijven niet lang lekker liggen. Knipoog
Ik heb een 2de hands Ainshley ervoor teruggekocht voor dezelfde prijs, heerlijk zadel ! Lachen

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 22:00

Merano zadels zien er wel aardig uit, maar verder. Is het kwaliteit prut/prut. Zadels zitten zeer slecht in elkaar.
Je kunt beter een goed 2de hands zadel kopen. Of een nieuwe thorowgood of wintec zadel.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 23:00

Hoi Wij hebben ook een Merano gekocht maar in de garantieperiode dit eerst even na laten kijken door een zadelmaker/ Zadel is gewoon een goed zadel. Wij hebben hem voor een jaar of 2 tot 3 nodig om daarna over te gaan op een op maar gemaakt zadel.
Paard wordt nu beleerd en daar is het een prima zadel voor.
De boom is prima gewoon een goed zadel werd mij verteld.
Zelf hen ik ook nog een Rossner maar daar blijkt een scheve boom in te zitten. Ik denk dus dat je altijd mazzel moet hebben met welk zadel je ook koopt.