beugelriemen onder zweetblad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: beugelriemen onder zweetblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 18:59

_Veronique_ schreef:
Of je er nu garantie op hebt of niet..ik denk dat als ruitershops en zadelmakers er geen garantie meer op gegeven als je je beugels onderlangs bevestigd..dat dat toch wel aangeeft dat het niet goed voor je zadel is..

en dressuurruiters dan? Die rijden ook niet zomaar met hun beugels onder het zadel hoor. Standaard bijna alle IJslanderuiters doen het ook...

had het net aan mijn zadelmaker gevraagd omdat een singelstoot is vervangen. Die zei van: "goh jij hebt je stijgbeugels mooi zitten zo onder je zweetblad". Ik vond ook van wel en vroeg ook nog of het wel goed was. Hij zei dat je beenligging er inderdaad stiller van werd en dat het voor de veiligheid niets uit maakte.

Garantie heb je zowiezo niet daarop hoor, volgens hem niet en hij heeft er echt wel verstand van Knipoog

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 19:03

wow wat veel reacties zeg

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 20:41

Ook ik heb ze bij 3 verschillende Dresuurzadels onderlangs liggen,vind het zelf veel fijner en het zadel blijft mooier.
Beugelriemen steek ik toch nooit op.
Heb er zelf wel een dubbele riem onder hangen (de Kieffer Gladiator)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 01:19

_Skess_ schreef:
_Veronique_ schreef:
Of je er nu garantie op hebt of niet..ik denk dat als ruitershops en zadelmakers er geen garantie meer op gegeven als je je beugels onderlangs bevestigd..dat dat toch wel aangeeft dat het niet goed voor je zadel is..

en dressuurruiters dan? Die rijden ook niet zomaar met hun beugels onder het zadel hoor. Standaard bijna alle IJslanderuiters doen het ook...

had het net aan mijn zadelmaker gevraagd omdat een singelstoot is vervangen. Die zei van: "goh jij hebt je stijgbeugels mooi zitten zo onder je zweetblad". Ik vond ook van wel en vroeg ook nog of het wel goed was. Hij zei dat je beenligging er inderdaad stiller van werd en dat het voor de veiligheid niets uit maakte.

Garantie heb je zowiezo niet daarop hoor, volgens hem niet en hij heeft er echt wel verstand van Knipoog

Ik ga er vanuit dat de Prestige-fabrikant er ook wel verstand van heeft. En ik had het over dressuurruiters. Maar mocht er iets aan mn zadel kapot gaan dan heb ik er garantie op en als ik mn beugels eronder douw en er gaat daardoor iets kapot..dan geen garantie. Maarja tis ieder z'n eigen keus, ik vind het alleen niet verstandig..en ik spreek uit ervaring Knipoog

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 07:33

Citaat:
Ik ga er vanuit dat de Prestige-fabrikant er ook wel verstand van heeft. En ik had het over dressuurruiters. Maar mocht er iets aan mn zadel kapot gaan dan heb ik er garantie op en als ik mn beugels eronder douw en er gaat daardoor iets kapot..dan geen garantie. Maarja tis ieder z'n eigen keus, ik vind het alleen niet verstandig..en ik spreek uit ervaring

wat raar, ik heb ook een prestige en heb daar geen last van garantie is garantie. en waarom maken ze het dan zo dat het wel kan? dan zou ik dat ook niet doen als fabrikant zijnde...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:05

runningkawa schreef:
Ik vind het niet fijn rijden
Ik ben voor mijn gevoel mijn bewegingsvrijheid kwijt.
Als ze eens opzij springen kan je been niet mee.

Helemaal mee eens, ik voel mij er ook helemaal niet prettig bij.
Daarbij vind ik een zadel helemaal niet lelijker door normale gebruikssporen, het is er toch om te gebruiken?

Judith76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 08:13

ik heb weleens op een fryso zadel van een vriendin gereden en die had ze ook onderlangs maar ik bleef toen telkens met het randje van mijn laars onder het zweetblad hangen, ik vond dat niet echt handig.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 09:13

ik heb het bij mijn dressuurzadel ook,
vind het super fijn, krijg er idd stillere beenligging van en minder kapstokjes Knipoog

merk wel als ik op m'n springzadel rijdt dat me benen meer bewegen.
het is maar net wat je fijn vind Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 11:58

Wat slim gevonden skess

alleen mijn zadel heeft geen oogjes Haha!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:03

Ik vind de verminderde bewegingsvrijheid van mijn onderbenen vervelend als de beugelriemen onder het zweetblad liggen. Mijn instruktrice raadt het af, omdat ik makkelijk m'n benen naar voren heb liggen en dat is niet bevorderlijk voor mijn zit.

maar dat kan voor iedereen verschillend zijn.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:08

poekel schreef:
Citaat:
Ik ga er vanuit dat de Prestige-fabrikant er ook wel verstand van heeft. En ik had het over dressuurruiters. Maar mocht er iets aan mn zadel kapot gaan dan heb ik er garantie op en als ik mn beugels eronder douw en er gaat daardoor iets kapot..dan geen garantie. Maarja tis ieder z'n eigen keus, ik vind het alleen niet verstandig..en ik spreek uit ervaring

wat raar, ik heb ook een prestige en heb daar geen last van garantie is garantie. en waarom maken ze het dan zo dat het wel kan? dan zou ik dat ook niet doen als fabrikant zijnde...

Het is er niet speciaal zo voor gemaakt lijkt mij? Van een trapleuning kun je ook afglijden maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Over de garantie is het me duidelijk vertelt, ook bij mijn vorige zadel (een Euroriding).

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:10

Bij het springen kun je trouwens beter niet met je beugelriemen onder het zweetblad rijden, lijkt me best link Tong uitsteken Volgens het wedstrijdregelement van de KNHS mag het niet eens. (bij springen dan)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:27

Kan me heel goed voorstellen, alleen al als je soms die foto's ziet van ruiters waarbij het paard wat scheef springt of een noodsprong maakt waarbij het been van de ruiter een halve meter naast het paard vliegt. Moet je nagaan wat er gebeurt als dat niet goed kan of wanneer het zweetblad ook besluit mee te gaan Nagelbijten / Gniffelen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:29

Sjuimpje schreef:
runningkawa schreef:
Ik vind het niet fijn rijden
Ik ben voor mijn gevoel mijn bewegingsvrijheid kwijt.
Als ze eens opzij springen kan je been niet mee.

Helemaal mee eens, ik voel mij er ook helemaal niet prettig bij.
Daarbij vind ik een zadel helemaal niet lelijker door normale gebruikssporen, het is er toch om te gebruiken?
En ik ben het daar ook weer mee eens. Haha!
Ik vind het niet prettig zitten en vind ook dat een stille beenligging uit een goede manier van zitten moet komen niet omdat je been niet meer kan bewegen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:31

Ik dacht het ook eens te doen voor stillere beenligging, maar de zweetbladen klapperden gewoon mee. Mijn conclusie was dat het er niet voor gemaakt is.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 12:43

Aan mijn zadel zit zelfs nog een speciale lus zodat ik mijn singelstoot erdoor heen kan doen, zodat dit ook op zijn plek blijft zitten.. Ik heb de Ainsley Lincoln!!

Ik heb ze onderlangs.. Ideaal, hoewel ik straks waarschijnlijk weer met een jong ding begin en dan toch mijn beugels bovenop doe, puur voor veiligheid!!

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:45

Citaat:
Het is er niet speciaal zo voor gemaakt lijkt mij? Van een trapleuning kun je ook afglijden maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt. Over de garantie is het me duidelijk vertelt, ook bij mijn vorige zadel (een Euroriding).

bij mijn prestige is het er dus wel voor gemaakt. heeft ze er ook duidelijk bij gezegt en reed er zelf ook mee. maar goed zadels verschiilen blijkbaar, de mijne is van 2007. zou dat er mis mee te maken kunnen hebben??

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 18:13

BIj mijn zadel is dat netzo hoor poekel, dat is er ook speciaal nog bij gezegd!! Dus wat dat betreft denk ik dat het geen garantie lang niet voor alle zadels geld!!