Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Bella123 schreef:Interessante discussie, niet alleen voor de starter van het toppic maar ook voor mij. Ik heb niet zoveel verstand van bitten maar heb wel het idee dat mijn paard op mijn huidige bit niet zo lekker loopt (houdt vaak vast aan een kant, wil niet lekker ontspannen en gooit soms haar tong naar buiten). Ik was ook van plan een dunner bitje dubbelgebroken te proberen maar was bang dat het dan ook scherper zou zijn. Hoeft dus niet!
Succes met het vinden van een geschikt bit in ieder geval!

Bella123 schreef:Interessante discussie, niet alleen voor de starter van het toppic maar ook voor mij. Ik heb niet zoveel verstand van bitten maar heb wel het idee dat mijn paard op mijn huidige bit niet zo lekker loopt (houdt vaak vast aan een kant, wil niet lekker ontspannen en gooit soms haar tong naar buiten). Ik was ook van plan een dunner bitje dubbelgebroken te proberen maar was bang dat het dan ook scherper zou zijn. Hoeft dus niet!
Succes met het vinden van een geschikt bit in ieder geval!

_Bonte_ schreef:roxxxiejjj schreef:zijn er ook mensen die ervaring hebben met happy mouth bitten?
Ja goede ervaring , heb er een met appelsmaak .
roxxxiejjj schreef:Weet er mischien ook iemand of die happy mouth bitten in 14,5 zijn? want mijn pony heeft nu een 14,5. en ik zag op de site tot 13 staan.:S
Aziza_XX schreef:roxxxiejjj schreef:Weet er mischien ook iemand of die happy mouth bitten in 14,5 zijn? want mijn pony heeft nu een 14,5. en ik zag op de site tot 13 staan.:S
14.5 lijkt mij heeeel groot voor een pony
[/quote]
hij vindt een groter bit fijner dan een die in zijn mond verdwijnt;). Maar het veschilt wel met als hij ontspannen is en als gespannen is. Als hij gespannen is lijkt het bit te groot maar las hij gewoon ontspannen is past het goed. allleen hij vindt het bit niet fijn. zelfs met longeren als ik gewoon een ophouding geef of iets meer druk op de lijn gaat hij keihard rennen. roxxxiejjj schreef:Weet er mischien ook iemand of die happy mouth bitten in 14,5 zijn? want mijn pony heeft nu een 14,5. en ik zag op de site tot 13 staan.:S
scoxxx schreef:roxxxiejjj schreef:Weet er mischien ook iemand of die happy mouth bitten in 14,5 zijn? want mijn pony heeft nu een 14,5. en ik zag op de site tot 13 staan.:S
Nee, ik dacht dat de maten beperkt waren van dit bitje. Ik heb er ook zo-eentje; keitevreden over. Mijn paarden reageren heel heftig op ijzer. Zeer sterk te merken dat ze beduidend rustiger zijn op plastic in de mond.
Maakt dat ik dus eigenlijk met een veel te groot bitje rondrijdt. Vind ik niet erg; what's the problem?
Mizora schreef:Het kan wel hoor, als hij dikke lippen heeft die hij naar binnen trekt dan lijkt het als hij gespannen is, een veel kleinere maat. Hoogstwaarschijnlijk was die 10,5 eerst al een beetje klein, maar als de lippen breder zijn gaan staan dan krijg je dus dat de maat flink groeit.