Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Voor de "versiering" rekenen ze extra...tussen de € 150 en € 200. Prijzen zijn ook weer omhoog gegaan, dus bovengenoemde prijs is voor zover ik weet nog de prijs van vorig jaar...
).Vippie schreef:Ik rij al jaren met een BF Cheyenne (endurance) en western met een Arizona. Niks geen drukplekken of wat dan ook. Gebruik HAFpads met wisselbare inlages en singels van thorowgood van neopreen met elastiek. Bevalt mij al jaren prima. Voor de dressuur heb ik gewoon een dressuurzadel met boom omdat dat voor dressuur toch beter werkt is mijn ervaring.
) Buitenzinnig schreef:[. Voor de dressuur heb ik gewoon een dressuurzadel met boom omdat dat voor dressuur toch beter werkt is mijn ervaring.
)[/quote]
). Ik heb dan zelf meer "steun" bij de hogere oefeningen (reed natuurlijk geen B meer) en dat geeft een rustiger beeld. Zit dan ook minder in stoelzit ivm de beugelophanging die verder naar achter ligt. Verder is de kamer hoger en breder dan bij een HAFpad en heeft de ruggegraat meer vrijheid om te welven en buigen bij de verzameling en zijgangen.Het was een overweging...sommige mensen gaat het echt om de punten en dan zijn sommige boomloze zadels niet echt aantrekkelijk genoeg. Zeker niet in de ogen van een jury...Citaat:Nou Don valt me tegen dat je denkt dat het mij om punten gaat (Dan was ik niet met een fjord gestart maar had ik wel weer een WPNer gekocht ).
Citaat:Ik heb dan zelf meer "steun" bij de hogere oefeningen (reed natuurlijk geen B meer) en dat geeft een rustiger beeld. Zit dan ook minder in stoelzit ivm de beugelophanging die verder naar achter ligt. Verder is de kamer hoger en breder dan bij een HAFpad en heeft de ruggegraat meer vrijheid om te welven en buigen bij de verzameling en zijgangen.
Citaat:Ik combineer het dus gewoon lekker, boom voor de dressuur en boomloos voor de endurance. Werkte voor poownie ook prima, het een sluit het ander niet uit nl.
laura1986 schreef:Fijn dat er toch een hoop mensen zijn die goede ervaringen met boomloos hebben!
Hoe meer reacties hoe liever, dus als er nog meer mensen zijn die al een tijdje boomloos rijden, meld je dan even