HB Turijn

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Lynn

Re: HB Turijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:24

Welke maat zou je nodig hebben voor een D-pony? Best fijn hoofdje heeft die. Eerst stonden ergen die maten van een cob en full enzo. Maar die kan ik nergens meer vinden?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:25

Lijkt mij een cob.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:25

Lijkt mij inderdaad ook een cob. Ja

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:29

Okee, ik vind het alleen wel jammer, mijn neusriem die ik nu heb is 4.5 cm en deze 4cm Clown

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:01

tientjeh schreef:
Ik vind hem ook meer zwart lijken, die van mij is veel bruiner, komt meer overeen met de frontriem. Die kleur laat maar zeggen.

Klopt, ik baalde ook best wel van de kleur toen ik hem kreeg. Ze zeiden precies zoals op het plaatje, richting roodbruin met gouden gespen, maar dat bleek dus niet het geval. Was een fout, ze zijn er nu geloof ik ook niet meer in lichter bruin, want kreeg deze mail terug toen ik ze er op aangesproken hebben:

Goedendag,

Ik kreeg van mijn klant Ruitersport Outlet dit mailtje door gezonden, het hoofdstel dat u geleverd is dezelfde kleur van het leder als op de foto, hij kan door de foto wat lichter zijn uitgevallen maar het is precies hetzelfde.

Indien u dit hoofdstel niet wilt kunt u het terug sturen naar ruitersport Outlet en deze kan het naar ons terug sturen en crediteren wij hun het hoofdstel.

Wij hebben geprobeerd zo goed mogelijk dit artikel op de markt te brengen en kunnen omdat dit uit het verre oosten komt niet altijd 100 % garanderen dat het naar iedere klant zijn wens komt.

Nogmaals onze excuses hiervoor en hoop dat u als u het hoofdstel behoud er heel veel plezier van hebt.

Met vriendelijke groeten,

Handelsonderneming H. Bammens

Producent van HB

joselyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:18

Ik vindt wel dat HB Producent het wel op een goede manier probeert op te lossen met hun klanten, ze geven in ieder geval een eerlijke reactie. Heb wel vernomen van de mevrouw van paard en stijl dat service bij HB hoog aangeschreven staat.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:26

De mevrouw van Paard en Stijl zei tegen mij dat ze het hoofdstel speciaal in het donker had laten maken. Denk dat ze het een goed wou praten i.v.m. kleurverschil. Persoonlijk ben ik heel blij met de donkerbruine, past precies bij mijn zadel.
Laatst bijgewerkt door Esther_ op 30-03-08 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 21:32

De nieuwe versie is blijkbaar een tint donkerder dan de oude... Clown

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:13

Cath_16 schreef:
Waar hebben jullie die hoofdstellen besteld?
Want ik had hem op paard en stijl besteld en telkens viel de full te klein. Slapen
Ik had ervaringen hier gelezen dat een paard met een normaal hoofd ook wel een cob zou passen dus die had ik eerst besteld.
Die was dus te klein en toen had ik een full gepast maar die viel net zoals de cob heel vreemd Clown
Na 4 keer een nieuw hoofdstel passen heb ik het maar opgeven, misschien valt hun maat full klein?
Mijn paard heeft gewoon een normaal hoofd maar full past blijkbaar niet en extra full is volgens hun veel te groot..
Ik wilde het hoofdstel zo graag.. Ach gut

Heeft iemand een goede site waar je ze kan bestellen?

joselyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 04:17

ja bij paard en stijl dan weet je zeker dat de service goed is

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 10:02

Als je mijn post leest zie je dat ik daar al had besteld en dat de
maat full steeds net zo klein als de cob valt.
Dus ik ben opzoek naar een andere site.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 11:37

waarom krijg je dan de extra full niet Cath_16?
Want die was er toch wel begrijp ik?

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:25

Ja die was er ook, maar ze zeiden dat die echt niet ging passen(was meer voor echt hele grote hoofden) en dat die full gewoon hoorde te passen. Toen kreeg ik na een tijdje een ander hoofdstel en die hoorde ook te passen volgens hun.
Maar na 4 keer proberen ben ik er maar mee gestopt.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:42

Hoe is het leer? Net zo'n kwaliteit als bijvoorbeeld Imperial of is het echt geen fijn leder? En de afwerking?

joselyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 17:43

Over de kwaliteit van het leder is iedereen zeer goed te spreken, ik zou aan paard en stijl vragen of ze de X-full toch nog een keer naar je op willen sturen, misschien kun je met een kleine aanpassing bij een zadelmaker het laten vermaken.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:17

Cath_16 schreef:
Ja die was er ook, maar ze zeiden dat die echt niet ging passen(was meer voor echt hele grote hoofden) en dat die full gewoon hoorde te passen. Toen kreeg ik na een tijdje een ander hoofdstel en die hoorde ook te passen volgens hun.
Maar na 4 keer proberen ben ik er maar mee gestopt.

Zelf geen klachten met paard en stijl hoor, alles was netjes geleverd en erg vlot, maar dit is toch wel een beetje kort door de bocht Clown
Als jij een X-full wilt moet je die toch gewoon kunnen krijgen? Verward

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:32

Ja maar iedereen zei hier dat extra full en de maten van het Hb hoofdstel groot vielen en zij zei dat zelf ook.
Mijn paard heeft gewoon een normaal hoofd nooit problemen gehad met andere hoofdstellen.
De full viel net zo groot als de cob dus misschien was er een fout gemaakt..
Toen zouden ze het nog aanpassen maar alles viel steeds hetzelfde dus misschien ga ik toch een extra full proberen ik kijk nog wel.
Verder ben ik echt wel te spreken over paard en stijl hoor alles werd netjes optijd geleverd.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 10:58

Ik vind dat de huidige full ook klein valt, vooral neusriem en frontriem zitten strak.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:05

Zou dit hoofdstel ook mooi staan bij een paard met een hele brede bles? Of is dan dat rondgenaaide wat te dun? Ik wil het graag maar twijfel of het mooi zal staan. Voor foto's moeten jullie even in mijn profiel kijken.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 11:13

Ik heb mn bruine HB-turijn ook binnen. Ik had een full, maar vind hem erg klein vallen.. Niet dat mijn paard een grote kop heeft, want de full van Kieffer past prima. Kwaliteit is wel goed, ik vond alleen idd de kleur donkerder dan op de foto.. helaas.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 12:40

Mooi dat ze klein vallen Haha! Dan past het waarschijnlijk precies goed bij de mijne. De neusriem zal idd misschien wat aan de krappe kant zijn, maar ik de frontriem zet ik er toch een andere op, dus dat is niet zo`n ramp.
Vallen ze ook krap in de lengte?

Edit: Wanted, hoe lang heb je op je hoofdstel moeten wachten?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:04

Ja in de lengte ook.. Wanted heeft hem op het eerste gaatje zitten, terwijl hij niet echt een lang hoofd heeft. Eigenlijk heeft die alles op het eerste gaatje.. ook de keelriem.

Ik moest er heel lang op wachten, want hij was uitverkocht toen ik hem bestelde. De vracht zou toen een maand later komen, maar die had vertraging dus al met al heb ik wel 6/7 weken moeten wachten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:06

Jee, dat is lang!
Ben dan wel heel benieuwd hoe het valt, hoop dat ie er deze week is. Moet bij het hoofstel wat ie nu omheeft eigenlijk gaatjes bijmaken, en dat vind ik altijd zo jammer van het hoofdstel.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 13:38

Ik twijfel nog zo over wat ik van de kwaliteit ga vinden, plaatsen jullie hier allemaal mooie foto's van jullie hoofdstellen als ze binnen zijn, misschien helpt dat. Haha!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 14:18

Voor 70 euro is het natuurlijk niet het beste van het beste..