Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jolliegirl schreef:Oke dat is dan jou mening
mischien moet je eens kijken of je ergens meetapperatuur vandaan kunt halen om te meten hoe warm het onder de pezen word. een temp. van 50 gradne lijkt me zeker niét bevorderlijk.
En ondersteuning..? Heb nog nooit een bandage gezien die ondersteuning gaf.
Ahoewle zo'n peesje ook geen ondersteuning geeft, als er 500 kilo verkeerd opkomt breken ze ook wel
manutjuh schreef:ik ben ook tegen het gebruik van bandages zonder medisch nut. Ik ben zoiezo wel vaker tegen dingen die alleen voor de mode op of om een paard zitten. behalve natuurlijk dingen waar ze geen last van hebben. Dekens vind ik ook vrij nutteloos, is gewoon niet beter weten van de mens. ik veroordeel niemand maar ik vind het een beetje dubbel. eerst scheer je zijn haar af en dan leg je er een schapenwollen jas op, dan kan je net zo goed zijn eigen vacht laten zitten.
Guinness schreef:De stelling luid: Bandages die niet medisch noodzakelijk zijn moeten verboden worden.
Bandages zijn alleen maar schadelijk voor je paard of pony. De temperatuur onder de bandages loopt veel te hoog op, en ze dienen ook nog eens nergens voor. Als een paard met zijn achterhoef het voorbeen aantikt gaat dat met zo'n 50 km/h, dat gaat dus dwars door zo'n bandage heen. Het enige dat dan helpt is een peesbeschermer.
Onlangs stond er nog een artikel over in Bit. Als het niet nodig is, gebruik dan ook geen peesbeschermers. Gebruik gewoon niks. Van nature heeft een paardenbeen zijn eigen temperatuur regeling. Gaat dat niet verstoren.
Wie is het met mij eens en ook vooral wie niet?
Laat de discussie maar beginnen.
runningkawa schreef:En een cap heb je ook nooit op begrijp ik hieruit?
charlotvanre schreef:Dus jij pakt je paard volledig in (inclusief jezelf dan zeker), want oei wat zou er wel kunnen met gebeuren. Stel voor dat je er niet meer mee rijd, want rijden heeft risico's![]()
en mijn paard vliegt in weide ook rond zonder iets, dus wat is het grote verschil met een ruiter erop? Er is oke gewichtsverschil en dergelijke, maar een paard gaat niet omdat er een ruiter opzit zijn benen anders gaan zetten.
blacklight schreef:Mijn paard heeft altijd beschermers om, 3 in 1, peesbeschermers en bandages. Ik heb dat altijd zo met al mijn paarden gedaan en er is er nog nooit een slechter van geworden.
Verder vindt ik het argument dat mensen aanhalen over dat paarden het in de natuur ook niet hebben zo afgezaagd.
Je kunt dat nu echt niet meer vergelijken. Ik heb namelijk nog nooit een paard in de natuur gezien die vrijwillig tussen een hoopje palen rondjes van 20x40 gaat lopen of paarden die in de natuur in een zandbak blijven staan als ernaast een groene wei ligt.
charlotvanre schreef:Er is oke gewichtsverschil en dergelijke, maar een paard gaat niet omdat er een ruiter opzit zijn benen anders gaan zetten.
Annemeik schreef:charlotvanre schreef:Dus jij pakt je paard volledig in (inclusief jezelf dan zeker), want oei wat zou er wel kunnen met gebeuren. Stel voor dat je er niet meer mee rijd, want rijden heeft risico's![]()
en mijn paard vliegt in weide ook rond zonder iets, dus wat is het grote verschil met een ruiter erop? Er is oke gewichtsverschil en dergelijke, maar een paard gaat niet omdat er een ruiter opzit zijn benen anders gaan zetten.
Nee, het gaat om de beperkte ruimte die je een paard bied in de bak. Als een paard op volle snelheid moet draaien omdat de 20x40 bak ophoud, komt daar even wat meer spectakel bij kijken dan wanneer hij zijn onrust in de wei uit kan razen. En dan kan hij zichzelf goed raken. Heb paarden om minder zich helemaal open zien halen...
charlotvanre schreef:blacklight schreef:Mijn paard heeft altijd beschermers om, 3 in 1, peesbeschermers en bandages. Ik heb dat altijd zo met al mijn paarden gedaan en er is er nog nooit een slechter van geworden.
Verder vindt ik het argument dat mensen aanhalen over dat paarden het in de natuur ook niet hebben zo afgezaagd.
Je kunt dat nu echt niet meer vergelijken. Ik heb namelijk nog nooit een paard in de natuur gezien die vrijwillig tussen een hoopje palen rondjes van 20x40 gaat lopen of paarden die in de natuur in een zandbak blijven staan als ernaast een groene wei ligt.
wat heeft nu het lopen in de zandbak te maken met het lopen op een groene wei? wist je dat paarden zonder zadel ook op zandgrond rondlopen?
kan je me dan vertellen waarom je het afgezaagd vind dat paarden het niet aanhebben als ze in wei lopen? Wat maakt voor jou het verschil? Doe jij bandage's om, omdat je het geleerd heb zo te doen? omdat je het mooi vind? omdat je bang bent dat er je paard iets zou overkomen?
Want ik meen te zien dat paarden in wei of die in zandbak loslopen ook scherpe bochten of dergelijke maken.