Zadel oplaten vullen op eigen kosten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lisjolienbob

Re: Zadel oplaten vullen op eigen kosten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:24

Ik heb nog niet alle reacties gelezen. Maar als je zelf geen geld hebt voor een nieuw(er) zadel, waarom ga je dan niet sparen? Een redelijk vzh zadel heb je al vanaf een euro of 200. Volgens mij heb je dat in een maandje zo bij elkaar. Als je er fatsoenlijk mee omgaat kan je het ook weer voor een goede prijs verkopen en heb je er zelf plezier van. Denk even na en doe wat moeite ipv dat je het paard z'n rug naar de maan werkt...

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:33

Ik ben ook wel aan het sparen, en kan nu inprincipe de helft van het opvullen wel betalen. Maar de eigenaar wil nergens aan meewerken.. Ik mag het zadel nog maar net meenemen om er naar te laten kijken hoe erg het er aan toe is. Ik laat het zadel niet maken zonder paard, maar dan is het tenminste wel duidelijk of het uberhaupt nog zin heeft om het te laten repareren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 19:34

Vraag echt aan die zadelmaker of hij zijn bevindingen wil opschrijven voor je, dan heb je wat meer 'bewijs' voor de eigenaar Knipoog

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 19:37

Oke, dat zal ik doen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:25

Het zadel schuift, dus ligt niet goed en mij is altijd gezegt dat opvullen dan niets uitmaakt?
Of zit ik er zoals gewoonlijk weer naast? *LOL*

Dit is trouwens alleen even voor Ellekind, daar ik heel bokt niet over mij heen wil krijgen. Schijnheilig

Trouwens, hij werkt aan heel weinig mee ofniet? Vind het fijn dat Kroontje niet meer word gedekt, als het
alleen om het geld gaat en niet om het plezier. Sorry.

Edit: toevoeging.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:32

Zal schuift doordat het doordat de kussen te plat zijn geen aansluiting heeft nu volgens mij?

Dat dekking enz gaat helemaal buiten topic om Lydkind Nagelbijten / Gniffelen .

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:42

Jenn heeft me aangeboden om haar springzadel te passen op ''mijn'' paard. En als dat past kan ik die lenen totdat het zadel gemaakt of vervangen is. Hoop dat ik jullie daar ook ergens een positief beeld mee geef.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 20:51

Je kunt het zadel meenemen naar het ruitersporthuis/zadelmakerij, maar daar kunnen ze niet zien of het ook goed op het paard ligt. Als het al zo oud is, en nu al een tijd op deze ligt, kun je er wel vanuit gaan dat het moet worden opgevuld. Maar een beetje goede zadelmaker wil het zadel toch echt op het paard zien.

Als de eigenaar het niet wil betalen, moet je gewoon niet meer rijden als zonder zadel geen optie is. Dat is niet eerlijk naar het paard toe, toch?

Het springzadel wat je kunt lenen; zorg er aub voor dat ook dat zadel echt past, en dat is imo ook werk voor een zadelmaker.

Rot situatie voor je hoor, ik hoop dat je er met de eigenaar uitkomt!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 20:56

Ik wil het meenemen om te laten kijken of het uberhaupt nog wel de moeite waard is om het te laten opvullen/repareren hoe je het wilt noemen. Of dat ik beter uitben met een nieuw zadel hoewel dat wel duurder zal zijn. En als ik het zadel laat opvullen/repareren laat ik het niet doen door die ruitersportzaak maar door een ander bedrijf dat aan huis komt. Dat had ik al vermeld dacht ik Knipoog .

We gaan ook eerst kijken of het uberhaupt past voordat het ingebruik komt Knipoog . Waarschijnlijk is de enige oplossing dat mijn ouders het alsnog betalen..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:55

Citaat:
Jenn heeft me aangeboden om haar springzadel te passen op ''mijn'' paard. En als dat past kan ik die lenen totdat het zadel gemaakt of vervangen is. Hoop dat ik jullie daar ook ergens een positief beeld mee geef.

Bij mij roept het zowel een positief als negatief beeld op.
Positief, omdat je iets anders probeerd.
Negatief, omdat het zo lijkt dat je het wel handig vind om op andermans spullen te leven.

Ik zou zowieso niet meer met dit zadel rijden. Niet rijden is geen les, dus dat geld kun je dan mooi sparen.
Als het zadel dan in orde is, kun je je lessen weer oppakken.
Ondertussen kun je genoeg andere dingen doen met het paard.

Dat jij het moet betalen vind ik niet zo heel gek. Je hebt dit paardje al gratis tot je beschikking.
Als dat hier het geval zou zijn en ik mijn paardje zo uitleen, ging ik er ook wel vanuit dat diegene het onderhoud betaald aangezien deze persoon dat als enige gebruikt.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 21:58

Elle heeft altijd op manege gereden of verzorgpaardjes gehad, dus ze heeft nog nooit een eigenzadel gehad. Dus vind die opmerking dat ze altijd op andermans spullen leeft erg banketstaaf aankomen.. Wat moet ze dan doen? Zonder zadel gaan rijden op een beest van 3? Sorry maar ze mag van mij mijn springzadel lenen en als het goed past dan kan ze daar op rijden tot ze iets anders heeft gevonden!

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:02

Dorage schreef:
Wat moet ze dan doen? Zonder zadel gaan rijden op een beest van 3? Sorry maar ze mag van mij mijn springzadel lenen en als het goed past dan kan ze daar op rijden tot ze iets anders heeft gevonden!

Als jou zadel echt past, is dat hartstikke fijn, maar als het niet past, en er is geen geld voor een nieuw zadel, dan kan ze dus eigenlijk niet rijden. Ik ga ervanuit dat ze dat ook niet leuk vindt, dus dan moet ze toch echt gaan sparen voor een goed passend zadel, of hoe zie jij dat dan voor je?

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:09

Het lesgeld is van mij ouders Knipoog Dat mag ik hier niet voor gebruiken hoor, anders hadden ze ook wel gewoon een zadel gekocht.
En de opmerking dat ik het leuk/fijn vind om andermans spullen te gebruiken vind ik zeer l.ullig van je, Silence. Ik heb op dit moment het geld niet om het direct te vervangen, maar ben er wel voor aan het sparen en probeer mijn ouders om te praten om mee te betalen zodat het nog eerder vervangen/aangepast kan worden.
Omdat een goede vriendin mij een tijdelijke oplossing aanbied maak ik altijd maar gebruik van andere? Als ze een vreemde was die toevallig in de buurt woonde had ik het niet aangenomen hoor.
En dat ik dan die tijd niet kan rijden vind ik voor mijzelf het probleem niet, enkel wel voor het paard zelf. Aangezien het een zeer jong dier is waarmee ik opnieuw kan beginnen anders.

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:13

PattyOosten schreef:
Dorage schreef:
Wat moet ze dan doen? Zonder zadel gaan rijden op een beest van 3? Sorry maar ze mag van mij mijn springzadel lenen en als het goed past dan kan ze daar op rijden tot ze iets anders heeft gevonden!

Als jou zadel echt past, is dat hartstikke fijn, maar als het niet past, en er is geen geld voor een nieuw zadel, dan kan ze dus eigenlijk niet rijden. Ik ga ervanuit dat ze dat ook niet leuk vindt, dus dan moet ze toch echt gaan sparen voor een goed passend zadel, of hoe zie jij dat dan voor je?

nee als het niet past dan gaat ze ook niet rijden. Maar ik vind die opmerking van Silence gewoon heel l.ullig overkomen maar dat is mijn mening en ga hier ook niet over in discusie Knipoog

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:15

Ellee schreef:
En dat ik dan die tijd niet kan rijden vind ik voor mijzelf het probleem niet, enkel wel voor het paard zelf. Aangezien het een zeer jong dier is waarmee ik opnieuw kan beginnen anders.

Voor een drie jarige is het best lekker om weer even uit het werk gehaald te worden als ze zijn ingereden hoor, dus voor het paard is het geen probleem. Ik hoop dat je eruit komt.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 22:34

Jenn en ik kennen elkaar Knipoog . Ze is een goede vriendin van mij, als haar zadel past is dat mooi meegenomen totdat het vervangen kan worden. Past het niet dan is niet rijden de enige mogelijkheid. Jammer dan, maar dat liever dan haar rug stuk Knipoog.
Leuk ook dat er gedacht word dat het mij alleen maar om het rijden gaat..

Edit; Paard is volgens jaartelling al 4 Knipoog Mei officieel. Morgen word eral naar een oplossing gekeken. En hoop dat ik morgen mijn ouders anders kan overhalen om de helft mee te betalen en de andere helft voor te schieten en dat ik het op een of andere manier die ik met hun wel overleg aflos. Zodat er morgen of overmorgen al vervanging is. Maar waarschijnlijk stemmen ze daar niet in toe Knipoog.

Sjurlieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 22:42

Ik zou het zadel toch op eigen kosten laten vullen. Het is belangrijk dat een paard een goed passend zadel heeft.

Je kunt hem ook voorstellen de kosten te delen, maar ook al wil hij niet betalen: als het zadel niet past zou ik toch niet meer rijden.

Ik laat mijn zadel ieder kwartaal nakijken. Het was dan wel nieuw (vorig jaar juni) maar de paardenrug verandert continu waardoor je onder opvullen toch niet uit komt. Ik heb het al 2x laten opvullen nu.

Ik was daar maar 20 euro voor kwijt geloof ik, maar er hoefde natuurlijk niet veel vulling bij en ik heb het laten vullen bij de zaak waar ik het gekocht heb, dus het was deels service en vandaar de lage prijs.

Groet

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 08:55

Zoals al meerdere malen gezegt is gaat het zadel vandaag mee naar een zadelmaker om te laten kijken of het de moeite nog waard is gezien het al zeer oud is. Want het zou maar zo kunnen zijn dat hij zegt dat ondanks een 2ehandszadel kopen duurder is, ik er wel beter mee uit ben. Zie hier boven na het woord Edit.

Rijden gaat vandaag niet gebeuren met dát zadel of zonder een passend ander zadel gezien het paards pubergedrag. Dit zadel is nooit nagekeken geweest waarschijnlijk als je ziet hoe erg de staat is(Zal vandaag een foto maken van het zadel zelf) en nu is het ding zo plat dat ik het toch echt wilde laten doen inbelang van het paard.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 09:59

ik zet mijn vraagtekens hierbij. heb het hele opic doorgelezen. En TS kan en de kosten van het kopen vn een goed tweedehands zadel, als langskomen door een zadelmaker die er verstand van heeft en zowel naar zadel als paard kijket, niet betalen.
Ze geeft eerst een paar keer aan dat het opgevuld moet worden, maar ergens anders lees ik weer dat het zadel verder goed ligt? Alshet goed ligt, hoeft het dus ook niet opgevuld te worden!
Als je instructrice er zoveel evrstand van heft (zoals Dorage aaangeeft), dan zou ik die eens laten kijken. IMO heeft het weinig zin om het zadel mee te nemen naar en ruitersportzaak en zo maar wat op te laten vullen, met als gevolg dat het misschien helemaal niet past. De kussen kunnen misschien wat dun zijn, maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat het paard daar schade van ondervindt.. En wat betreft die kniewrongen, die zullen nooit dikker worden, want die kun je niet opvullen. T is gewoon een heel oud model

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 10:07

Je hebt dan wel overheen gelezen dat ik gezegt heb dat ik het zadel vandaag alleen ga laten nakijken om te zien of het uberhaupt nog zin heeft om het te laten opvullen Knipoog . Het opvullen/aanpassen ect gebeurd door een heel ander bedrijf dat aan ''huis'' komt. Ik kan dit bij elke geplaatst post gaan herhalen.
En ook over het feit dat ik mijn ouders probeer over te halen het bedrag voor te schieten in belang van het paard Knipoog .

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:12

Als het leder kwalitijd en de boom nog in een goed verkerende staat zijn, kun je het gerust laten opvullen.
(vind dat dit topic erg vreemd in elkaar hangt laat me er verder niet over uit )

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 10:14

Dat komt omdat ik door al die verschillende kl.ote reacties tussen de weinige goede/normale door niet meer uit mijn woorden kan komen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 10:18

De foto´s zeggen in mijn ogen helemaal niets. Dat hetzelfde zadel al tijden wordt gebruikt zegt me meer.

Als de eigenaar geen reden ziet tot opvullen, dan houdt het al heel snel op. Maar dat neemt niet weg dat je zelf een keus hebt. Je bent niet verplicht om het paard te rijden. Dan meld je de eigenaar toch dat je niet rijdt, zolang er geen beter zadel is. Dan snijd hij zichzelf in de vingers, omdat het volgens jouw alleen maar om het gereden hebben van zijn paard gaat. En ja, je eigen plezier om te rijden mis je er ook door. Een bijkomstigheid. Het is aan jezelf om wel of niet te besluiten met het aangeboden zadel te rijden. Zoniet dan zal er een andere oplossing moeten komen, wellicht is dat helemaal niet rijden op het paard misschien wel..

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 10:22

Dankje voor je normale hulpzame reactie Lachen .
Het zadel word zoals ik al vermeld had vandaag bekeken of het nog wel de moeite waard is. Als dat zo is word het opgevuld doordat (hoop ik) mijn ouders het bedrag willen voorschieten. En anders ga ik mijn ouders vragen het bedrag voor een goed 2ehandszadel voor te schieten. En dat die man dan problemen ermee heeft dat ik een eigen zadel erop leg kom ik nog wel uit waarschijnlijk als ik met hulp van mijn instructrice uitleg waarom ik daarvoor gekozen heb. Want van mij neemt hij niks aan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:35

Ik zou toch eigenlijk niet dat zadel laten opvullen maar je eigen zadel aanschaffen.. Straks heb jij voor wat geld dat zadel laten opvullen en bonjourd die eigenaar jou er uit, heeft hij een mooi zadel en zit jij alsnog met niets! Je weet maar nooit natuurlijk, maar dit schiet mij dan weer te binnen.