Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Het is idd dat als er een lusje aan je neusriem zit, er ook een sperriem door moet. Maar je mag het lusje er wel afhalen en dus zonder sperriem starten

_Nann_ schreef:.....
wel als je echter een hardere hand blijkt te hebben, dan dat je zelf dacht...![]()
....
Als hij hem zonder wel op doet en met niet, lijkt het mij alsof hij er wel last van heeft, maar jij het niet wilt zien.
Ik denk niet dat een paard weet dat jij vanaf zijn rug de mond niet ziet.
Bovendien communiceerd een paard ook niet bewust met je op die manier. Hij heeft een onprettig gevoel in zijn mond, dus doet hij hem open in de hoop dat dat helpt. Niet om jou iets duidelijk te maken.
lisjolienbob schreef:_Nann_ schreef:.....
wel als je echter een hardere hand blijkt te hebben, dan dat je zelf dacht...![]()
....
Of je paard heeft gewoon een gevoeligere mond
_tulpje01_ schreef:ik heb bitringen om mijn bit zitten dus erdoorheen kan zoiezo niet, ik denk dat die sperriem weldegelijk een taak heeft behalve het sperren v/d mond! en een communicatie middel?! je paard hoort met jou te communiceren als je aan t rijden bent en ik vind het knap als jij de mond kunt zien als je erop zit! (megan_)
, of mensen die er rondlopen of dr lesgeefster als ze die heeft.